گفت و گو با طوبی عباسپور قهرمان تابستان یازدهم انسانی

گفت و گو با طوبی عباسپور قهرمان تابستان یازدهم انسانی از درگز

گفت و گو با طوبی عباسپور قهرمان تابستان یازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی : طوبی عباسپور 
پایه : یازدهم انسانی 
نام شهر و استان : شهرستان درگز ، استان خراسان رضوی
شغل و تحصیلات مادر : سیکل ، خانه دار
شغل و تحصیلات پدر : دیپلم ، آزاد
میانگین تراز : ۷۱۱۹
معدل : ۱۹.۹۰
نمره امتحان تشریحی ۱۷ مرداد : ۱۰ از ۲۰ (فنون)
نمره امتحان تشریحی ۱۴ شهریور : ۱۹ از ۲۰(فنون)
سال های حضور در کانون : ۱ سال 
تعداد آزمون: ۱۱


مصاحبه‌گر: مبینا پورغلامی

هدف شما از شرکت در آزمون‌های تابستان چه بود؟ 
هدف من از شرکت در آزمون‌های تابستان، مرور و جمع‌بندی درس‌های پایه دهم، پیش‌خوانی درس‌های تخصصی یازدهم و ایجاد آمادگی نسبی برای آغاز سال تحصیلی بود.

در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟
من برای قرار گرفتن در فضای کنکور، آشنایی با شرایط واقعی آزمون و کاهش استرس، تمام آزمون‌ها را به صورت حضوری شرکت کرده‌ام. حضور در جلسهٔ آزمون باعث می‌شود حس تمرین جدی‌تری داشته باشم و خودم را برای امتحانات نهایی و کنکور آماده‌تر کنم؛ به همین دلیل تاکنون در تمام آزمون‌ها به صورت حضوری شرکت کرده‌ام.


گفت و گو با طوبی عباسپور قهرمان تابستان یازدهم انسانیمطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کردید؟ آیا برنامه مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ است؟
بله، من تقریباً مطابق برنامهٔ راهبری حرکت می‌کردم. معمولاً در ابتدای هر دو هفته، حجم درس‌ها را تقسیم می‌کردم و متناسب با هر درس، تعداد تست و میزان مطالعهٔ لازم را مشخص می‌کردم. برنامهٔ مدرسه و آزمون‌ها گاهی هماهنگ بودند و گاهی نیز پیش می‌آمد که دروس مدرسه از برنامهٔ آزمون جلوتر باشند.

در طول تابستان چقدر مطالعه می‌کردید؟ چقدر تستی و چقدر تشریحی؟
میانگین مطالعهٔ من به اندازه ای بود که بتوانم بودجه بندی را به اتمام برسانم و مرور کنم. حدود ۶۰ درصد زمانم صرف تست‌زنی و بقیه برای مطالعهٔ تشریحی و یادگیری درس‌نامه‌ها بود. در هفتهٔ اول معمولاً بیشتر روی مطالعه و یادگیری تمرکز داشتم و در هفتهٔ دوم زمان بیشتری را به تست‌زنی و مرور اختصاص می‌دادم.

به چند درس از نگاه به آینده پاسخ می دادید؟ چه درس‌هایی؟
من در تابستان به پنج درس «نگاه به آینده» شامل ریاضی، فنون، عربی، روان‌شناسی و فلسفه پاسخ می‌دادم. روش مطالعهٔ درس‌ها با یکدیگر متفاوت بود؛ برای تثبیت درس‌هایی مانند ریاضی نیاز به تمرین و حل مسئلهٔ بیشتر بود، در حالی‌که برای درس‌هایی مثل روان‌شناسی و فلسفه مرور مستمر و تست‌زنی نقش پررنگ‌تری داشت.

برنامه شما برای شروع سال تحصیلی چگونه بود؟ 
برای شروع سال تحصیلی ساعت مطالعه‌ام را نسبت به تابستان افزایش دادم. همچنین تلاش می‌کنم دروس عمومی و تخصصی مدرسه را جدی‌تر دنبال کنم و برای هر دو دسته، سؤال‌های تشریحی بیشتری حل کنم تا آمادگی مناسبی برای امتحانات نهایی داشته باشم.

با توجه به دستاوردهای تابستان چه تصمیماتی برای نیم سال اول گرفته اید؟
تصمیم گرفته‌ام نظم و استمرار مطالعه را حفظ کنم، هر هفته تعداد مشخصی تست بزنم و از مرور درس‌ها غافل نشوم.

از کدام منابع کمک آموزشی کانون در تابستان استفاده کردید؟ با شروع سال تحصیلی چه تغییراتی دادید؟
در تابستان از منابع آبی قلمچی برای درس‌های ریاضی، فلسفه و جامعه‌شناسی استفاده کردم و برای روان‌شناسی نیز از کتاب‌های جامع بهره بردم. از آن‌جایی که قصد دارم امسال روی مباحث تشریحی بیشتر کار کنم، لازم است منابعم را تغییر بدهم و از کتاب‌های پرتکرار استفاده کنم.


در کدام درس در تابستان چالش داشتید که توانستید با تغییر روش مطالعه، چالش را برطرف کنید؟
در زمان جمع‌بندی و مرورِ ریاضی دهم چالش بیشتری داشتم که با تست‌زنی بیشتر و متنوع تا حد زیادی برطرف شد. در پیش‌خوانی نیز با درس‌های روان‌شناسی و فلسفه مشکل داشتم که با مطالعهٔ دقیق‌تر درس‌نامه این مشکل حل شد.

آیا در سال گذشته از سایت کانون برای دانلود و استفاده از نمونه سوالات امتحانی استفاده کردید؟ آیا امسال این کار را انجام خواهید داد؟
بله، سال گذشته برای امتحانات نوبت اول، مستمر و خرداد از نمونه‌سؤال‌های سایت کانون استفاده کردم و امسال نیز قطعاً از آن‌ها استفاده خواهم کرد.

در آزمون‌های تابستان چقدر توانستید سؤال‌های ساده‌تر را شناسایی کنید؟ چقدر توانستید سؤال‌های دشوار را پاسخ دهید؟
سؤال‌های ساده را معمولاً خوب تشخیص می‌دادم و سریع پاسخ می‌دادم. در سؤال‌های دشوار نیز نسبت به اوایل تابستان پیشرفت قابل‌توجهی داشتم.

تحلیل آزمون را در چه روزی و با چه روشی انجام می‌دهید؟
معمولاً آزمون را همان روز یا حداکثر روز بعد تحلیل می‌کنم. روش من این است که سؤال‌های نزده و غلط را بررسی می‌کنم و حتی سؤال‌هایی را که درست پاسخ داده‌ام اما نکتهٔ مهمی داشته‌اند نیز تحلیل می‌کنم.

Menu