نام و نام خانوادگی: سورنا صباغیان
پایه یازدهم انسانی دبیرستان نمونه محمد رسول الله
نام شهر و استان: سمنان
شغل و تحصیلات مادر: کارشناسی ادبیات فارسی، خانه دار
شغل و تحصیلات پدر: کارشناسی زبان انگلیسی، مترجم
میانگین تراز: 5800
معدل: 19.2
سالهای حضور در کانون: اولین سال
چند آزمون شرکت کرده است: 4 آزمون
مصاحبهگر: سیدجلال حسینی
علت و هدف اصل شما از حضور در آزمون ها از پایه یازدهم چه بود؟ تا به اینجای کار، تا چه میزان به این هدف دست یافتهاید؟
هدف اصلی من از آزمون های قلم چی تثبیت مطالب خوانده شده و همچنین پیش بردن مطالب درسی هم به صورت تستی هم به صورت تشریحی است و تا به حال با حل کردن تست های چالشی از مباحث گوناگون سبب شده شکل های مختلف سوال را ببینم و با آن ها آشنا شوم.
به طور کلی چند ساعت در روز مطالعه دارید و معمولا چه میزان از آن را به تست زنی اختصاص می دهید؟
به طور کلی میانگین پنج ساعت مطالعه می کنم که حدود یک ساعت را نیم رو به تست اختصاص می دهم و البته میزان مطالعه در روز بستگی به شرایط مختلفی دارد و یکسان نیست.
بزرگترین دستاورد مطالعاتی شما که توانستهاید به کمک آزمونها به آن دست پیدا کنید، چه بوده؟
عوامل گوناگونی در عملکرد در آزمون تاثیر دارد ولی بنظر من اولین شرط برای موفقیت در آزمون حفظ روحیه است که با دیدن سوالات سخت از آزمون ناامید نشویم و سوال ها را تک تک بررسی کنیم و بنده همیشه تلاش کرده ام این نکته را در آزمون ها ب خوبی رعایت کنم.
یک نقطه قوت ارزشمند عملکردتان از نظر خودتان را بیان کنید و بگویید برای حفظ و ارتقای این نقطه قوت چه برنامه ای دارید؟
بعضی وقتی شرایطی از قبیل خستگی،کم خوابی، عدم تمرکز و... ممکن است سبب شود در آزمون بی دقتی های زیادی شکل بگیرد و سبب شود سوال هایی را به اشتباه یا کامل نخوانیم و در جواب دچار خطا شویم و من چندین بار دچار این اشتباه شدم که البته با تمرکز بیشتر و کاهش بی دقتی میتوان این نقض و اشتباه را جبران کرد.
یک نقطه ضعف مهم در عملکرد خود را نیز بیان کنید. برنامه شما برای رفع آن چیست؟
من سعی می کنم بیشتر تشریحی محور مطالعات را پیش ببرم که کمی مرا با چالش مواجه کرده زیرا آمادگی برای تست اگرچه از همین جا آغاز می شود اما قواعد و اصول خاص خود را دارد که تلاش می کنم بیشتر روی فراگیری آن ها کار کنم و سپس با حل کردن تست های گوناگون و حل کردن سوالات مشابه پارسال به تسلط کامل برسم.
چقدر به تعادل میان فاز تشریحی و تستی معتقدید؟ برای ایجاد و حفظ این تعادل چه اقداماتی انجام دادهاید؟
با توجه نهایی شدن تمام در دروس در پایه یازدهم و وجود سوال های تستی و جای خالی در امتحانات نهایی ، حل تست و آزمون های قلم چی کمک زیادی به نتیجه گرفتن در امتحانات نهایی می کند و بهتر است اولویت اول را تشریحی خواندن قرار دهیم و سپس با حل تست به تسلط کامل رسیده و تعادل را نیز در نظر داشته باشیم.
به نظر شما چرا برخی دانش آموزان حتی با گذشت چندین آزمون، باز هم پیشرفت نمی کنند؟
نتیجه نگرفتن در آزمون دلایل گوناگونی داره ولی از نظر من دو دلیل اصلی آن : یکی عدم تحلیل سوالات بعد از هر آزمون و یادداشت برداری ، و دیگری هم عدم تمرکز برای درس خواندن است ک موجب میشود برخی دانش آموزان در آزمون ها نتیجه نگیرند.
تا چه میزان به تحلیل آزمون مقید و متعهدید؟ چگونه آزمون را تحلیل می کنید؟
یکی از اصلی ترین نکات برای نتیجه گرفتن در آزمون ها تحلیل سوالات و کارنامه بلافاصله بعد از هر آزمون است که موجب می شود نقاط ضعف و قدرت را شناسایی کنیم و سوال هایی را که پاسخ نداده ایم یا پاسخ درست ندادیم را تحلیل کنیم. من تمام تلاشم را میکنم تا جایی که بتوانم در همان روز یا روز بعد از آزمون سوالات را تحلیل کنم ، و نحوه تحلیل آزمون من به صورت سه بخشی است: اول بخش هایی که بلد نبودم و نزدم را تحلیل می کنم و یادداشت برداری می کنم ، دوم سوال هایی را که نادرست پاسخ داده شده را در پاسخنامه می بینم و یادداشت برداری و حل می کنم و سوم سوال هایی که به درستی به آن ها پاسخ داده ام را یک دور بررسی و مرور می کنم که مطالب تثبیت شده و یادگیری تکمیل شود.
