علی محبی‌راد؛ دانش‌آموز پرتلاش یازدهم ریاضی از بندرماهشهر

علی محبی‌راد؛ با تراز 6069 و شرکت در همه آزمون‌های کانون در طی 1 سال دانش آموز برتر ماهشهر

علی محبی‌راد؛ دانش‌آموز پرتلاش یازدهم ریاضی از بندرماهشهر

نام و نام خانوادگی : علی محبی راد

پایه تحصیلی : یازدهم ریاضی

استان و شهر : خوزستان، بندر ماهشهر

از چه سالی عضو کانون قلم چی بوده اید و تقریبا در چند آزمون شرکت کرده اید: از سال ۱۴۰۴ در همه آزمون ها شرکت کردم.

تحصیلات و شغل پدر : کارمند پتروشیمی، لیسانس برق

تحصیلات و شغل مادر : خانه دار، دیپلم

 

مصاحبه گر : محمد امین تنگسیری


  1. چه عاملی باعث شد تصمیم بگیرید به طور جدی و پیوسته در آزمون‌های کانون شرکت کنید؟

 

هدف اصلی من یادگیری مهارت مدیریت آزمون و کنترل استرس در جلسه آزمون بود. شرکت در آزمون‌های منظم به من کمک می‌کند تا با شرایط واقعی آزمون آشنا شوم و بتوانم عملکرد بهتری داشته باشم.

 

  1. وفاداری به "برنامه راهبردی" کانون چه نقشی در موفقیت شما داشت؟ چگونه برای شخصی‌سازی این برنامه و مدیریت زمان خود اقدام کردید؟

 

برنامه راهبردی کانون به من کمک کرد تا بین تست‌زنی و مطالعه درسنامه تعادل برقرار کنم. این برنامه به عنوان یک راهنمای جامع، مسیر درست مطالعه را به من نشان می‌دهد.

 

  1. روش دقیق شما برای "تحلیل آزمون" بعد از هر آزمون چگونه بود؟

 

پس از هر آزمون، تحلیل ویدیویی آزمون را مشاهده می‌کنم و سپس سوالات را خودم حل می‌کنم. نکات جدید را در دفتری یادداشت می‌کنم و اشتباهاتم را شناسایی و برای رفع آنها تلاش می‌کنم.

 

  1. مهم‌ترین درسی که از یک کارنامه شکست خورده گرفتید، چه بود؟

 

در این سه آزمون شکست نخوردم و پیشرفت پیوسته‌ای داشتم، هرچند در آزمون سوم ترازم ثابت ماند. مهم‌ترین درس این بود که باید بین درس‌ها تعادل برقرار کنم، چرا که در یک آزمون درصد بالایی در حسابان داشتم اما در آزمون بعد در همین درس درصد پایین‌تری کسب کردم.

 

  1. آیا درسی بود که ابتدا در آن ضعف داشتید اما با تغییر روش مطالعه، آن را به یک نقطه قوت تبدیل کنید؟

 

فیزیک: در آزمون اول ۴۵٪، دوم ۶۰٪ و سوم ۸۰٪. دلیل پیشرفتم تغییر روش مطالعه از تمرکز صرف روی درسنامه به تست‌زنی زیاد و تحلیل عمیق سوالات بود.

 

  1. تعادل شما بین "مطالعه عمقی" و "تست زنی" چگونه بود؟ معمولاً چند درصد از زمان مطالعه خود را به تست زنی (مخصوصاً زماندار) اختصاص می‌دادید؟

 

برای مطالب جدید ابتدا درسنامه می‌خواندم سپس تست می‌زدم. برای مطالب قدیمی، مستقیماً به تست‌زنی می‌پرداختم. روشم بدین صورت بود: ۱۰ تست آموزشی در ۱.۵ ساعت با تحلیل دقیق، سپس ۲۰ تست زماندار در نیم ساعت و نیم ساعت تحلیل تست‌ها.


  1. برنامه و روش اصلی شما برای جمع‌بندی و تثبیت مطالب در هفته دوم (فاصله بین دو آزمون) چه بود؟ مثلاً آیا از ابزار خاصی مثل دفتر برنامه ریزی یا آزمونهای گذشته استفاده می‌کردید؟

 

مطالب هفته اول را مرور کرده و تست‌های نزده و اشتباه را مجدداً حل می‌کردم. همچنین پنجشنبه قبل از آزمون، در آزمونی مشابه شرکت می‌کردم.

 

  1. اگر بخواهید فقط یک توصیه به یک دانش‌آموز متوسط بکنید که بتواند مانند شما نتیجه بگیرد، آن توصیه چیست؟

 

استمرار: در سخت‌ترین شرایط به مسیر خود ادامه دهد و اصولی پیش برود.

 

  1. مدرسه و معلم‌های شما چه نقشی در موفقیت‌تان داشتند؟ آیا برنامه مدرسه را با برنامه راهبردی کانون تلفیق می‌کردید؟

 

متأسفانه مدرسه با برگزاری امتحانات مستمر مکرر، مانع پیشروی من در برنامه مطالعاتی‌ام شد.

 

  1. به طور کلی، اگر بخواهید سهم مدرسه و کانون را در موفقیتتان به درصد بیان کنید، چقدر برای هرکدام در نظر میگیرید؟توضیح دهید.

 

سهم مدرسه: ۲٪- (منفی) سهم کانون: ۶۰٪ کانون با ایجاد فضای رقابتی و برنامه‌ریزی مناسب، باعث پیشرفت من شد. در مورد مدرسه ترجیح می‌دهم صحبت نکنم

Menu