نام و نام خانوادگی: علیرضا رهبر
استان و شهر: گیلان، لاهیجان
پایه تحصیلی: یازدهم ریاضی
تعداد سال کانونی: دو سال
میانگین تراز: 6238
نام مدرسه: تیزهوشان شهید بهشتی لاهیجان
تحصیلات و شغل پدر: فرهنگی بازنشسته
تحصیلات و شغل مادر: فرهنگی بازنشسته
مصاحبه گر : نیماحکیمی
چگونه با آزمونهای کانون آشنا شدید و چه زمانی تصمیم گرفتید در آزمونها ثبتنام کنید؟
از طریق تبلیغات در فضای مجازی و تلویزیون آشنا شدم و از شروع متوسطه دوم در آزمون ها ثبت نام کردم.
مهمترین دستاورد خود را از شرکت در آزمونهای کانون چه میدانید؟
مهمترین دستاورد من از شرکت در ازمون ها ، تقویت و تمرین مهارت تست زنی و مدیریت زمان است که با ازمون های مکرر به دست می آید.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکنید؟ دلیل آن چیست؟
بله. قبل از هر ازمون شرکت میکنم زیرا با استفاده از آزمون مشابه پارسال میتوانم آمادگی ذهنی بهتری برای آزمون اصلی داشته باشم.
از کدام یک از کارنامهها استفاده میکنید؟ دلیل استفاده را توضیح دهید. (کارنامه جعبه ابزار و …)
کارنامه پروژه ای ، بنظرم برای مقایسه روند خودم در آزمون های مختلف بسیار عالی است.
آیا مطابق برنامه میخوانید؟ برای پوشش دادن تفاوتهای احتمالی در راهبردی چه کاری انجام میدهید طی دو هفته؟
بله ، اولویت را روی برنامه راهبردی قرار میدهم اما تلاش میکنم در مطالب جلوتر از برنامه هم مطالعه داشته باشم تا برای آزمون های بعد تر مقدمه چینی کنم و امادگی لازم را داشته باشم
برنامهریزی مطالعاتی خود را چگونه انجام میدهید؟ روزانه، هفتگی یا بعد از هر آزمون؟
بعد از هر آزمون متناسب با برنامه های مدرسه و برنامه راهبردی ، برنامه ریزی مطالعاتی خود را برای دو هفته پیش رو آماده میکنم.
نقاط قوت شما کدام درسها هستند؟ روش مطالعه آنها را توضیح میدهید؟
نقطه قوت من در درس های حسابان ، فیزیک و تا حدودی شیمی است. من در ابتدا تلاش میکنم مطالب را به طور کامل یادبگیرم و سپس به سراغ تست های آموزشی میروم و بعد تست زماندار میزنم.
آیا درسی بوده که در آن ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ توضیح دهید.
بله. در سال دهم با درس شیمی بسیار چالش داشتم اما امسال با مطالعه دوباره و بهبود روش مطالعه توانستم مقداری از ضعف خودم را جبران کنم.
تاکنون در آزمونهای کانون چند بار غیبت کردهاید؟ دلیل غیبت شما چه بوده است؟
فقط یکبار در سال دهم در دی ماه بخاطر امتحانات نیمسال اول غیبت کردم.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدهید؟ روش شما چگونه است؟ آیا همه سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط و بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
معمولا چندین ساعت بعد از آزمون و یا یک روز بعد از آزمون این کار را انجام میدهم ، سوالات غلط و بی پاسخ را بررسی میکنم. اگر سوالی را درست حل کرده باشم ولی روشم بسیار طولانی باشد ، آن را هم ممکن است مورد بررسی قرار دهم.
از کدام منبع آموزشی خود بیشترین استفاده را کردهاید؟ چگونه و در چه زمانهایی از آن استفاده میکردید؟
ابتدا از کتاب درسی و کمک درسی درسنامه ها را مطالعه میکنم و درس را یاد میگیرم. سپس از کتاب های کمک درسی برای حل سوال تشریحی یا تستی استفاده میکنم.
دفتر برنامهریزی را تکمیل میکردید؟ دفتر چه کمکی به شما میکرد؟
بله. بنظرم استفاده از دفتر برنامه ریزی سبب ایجاد نظم در برنامه مطالعاتی میشود. همچنین با استفاده از دفتر برنامه ریزی میتوان به نقاط ضعف در ساعت مطالعه یا تعداد تست هایی که زده شده پی برد و آن ها را برطرف کرد.
نقش آموزشی خانواده، به طور ویژه پدر و مادر، در این سالها چگونه بود؟
پدر و مادرم نقش بسزایی در حفظ آرامش و روحیه من در تمام طول سال تحصیلی ام داشتن و در صورت پیش امدن مشکل یا سوالی آنها همیشه حاضر هستند که به من کمک کنند.
آیا دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله چندبار همراه با دوستانم در مسابقات کامپیوتر شرکت کرده ایم و به مقام های مختلف رسیدیم.من ویالون هم مینوازم.
وقتی در طول سال خسته میشدید یا انگیزهتان را از دست میدادید، برای بیشتر شدن انگیزه چه کار میکردید؟
راجب دانشگاه های برتر ایران تحقیق میکردم و مصاحبه های رتبه برتر های کنکور را میخواندم یا میدیدم.
معمولاً با خودتان رقابت میکنید یا دوستانتان؟ از طریق افزایش ساعت مطالعه یا افزایش نمره و تراز در آزمون؟
در مرحله اول سعی میکنم نقص های خود را برطرف کنم و سپس وارد رقابت با دوستان می شوم. سعی میکنم رقابت سالم را با دوستانم داشته باشم و اگر از آنها رتبه یا تراز پایین تری دارم ، خودم را به آنها برسانم و اگر از آنها عملکرد بهتری دارم ، این وضعیت را حفظ کنم و حتی بالاتر بروم.
کدام بخش مجله آزمون برای شما جالبتر است؟
مصاحبه با برترین های قلمچی ، چون میتوان از اقدامات آنها الگو برداری کرد.
