گفت و گو با آرمیتا شهسواری دانش آموز برتر

هر آزمون مثل یک کلاس درس می‌باشد ، و آنچه که بلد هستی یا نیستی را سر آزمون متوجه می‌شوید. به‌نظر من این شناخت از ضعف‌های خودمان مهم‌ترین دستاورد در هر آزمون آزمایشی می‌باشد.

گفت و گو با آرمیتا شهسواری دانش آموز برتر

نام خانوادگی: آرمیتا شهسواری

مقطع ورشته: دهم ریاضی

نام شهر و استان: تهران

میانگین تراز: 6674


مصاحبه گر: محدثه عظیمی



شما چگونه با كانون آشنا شديد؟ فرد خاصى توصيه كرد؟ آيا فردى در خانواده شما عضو كانون بوده يا هست؟ چه نتيجه‌ای كسب كردند؟

من به‌واسطه‌ی دوستانی که داشتم اسم کانون به گوشم خورده بود، و راستش وقتی وارد جو دبیرستان دوره‌ی دوم شدم، احساس کردم که بایستی تجربه‌ی خودم را در آزمون دادن افزایش بدم، و خب دوست صمیمیم من را ترغیب به شرکت در آزمون‌های کانون کرد و قرار شد باهم ثبت‌نام کنیم.



دستاورد شما از شركت در آزمون‌هاى كانون چه بود؟

هر آزمون مثل یک کلاس درس می باشد ، و آنچه که بلد هستی یا نیستی را سر آزمون متوجه می‌شوید. به‌نظر من این شناخت از ضعف‌های خودمان مهم‌ترین دستاورد در هر آزمون آزمایشی می باشد.



چرا اين تعداد آزمون شركت كرديد؟ خسته نشديد؟

فاصله‌ی زمانی بین هر آزمون استاندارد است و خستگی به‌دنبال ندارد. 



آيا در آزمون هاى كانون غيبت داشتيد؟ دليل شما براى عدم غيبت در آزمون ها چه بود؟

خیر، غیبت نداشتم و تلاش هم می‌کنم تا غیبتی صورت نگیرد، و خب چون اگه یک آزمون را ندهم، یک فاصله یک‌ماهه به‌وجود میاد که برای دبیرستان زیاد می باشد و جبرانش سخت می‌شود.



از كدام يك از كارنامه هاى جعبه ابزار كارنامه استفاده مى كنيد؟ دليل استفاده از هر كارنامه را ذكر كنيد.

من از همه‌ کارنامه ها استفاده می‌کنم،  وقتی از زوایای مختلف به آزمونی که دادیم نگاه می‌کنیم، بهتر متوجه می‌شیم که در چه سطح و جایگاهی قرار داریم.



مطابق برنامه‌ی راهبردى درس مى خوانيد؟ چگونه شخصى سازى مى كنيد، توضيح دهيد كه روش تان چگونه بود؟

بله صد البته. به‌طور کلی مطابق برنامه‌ی راهبردی مطالعه می‌کنم، هرچند برنامه‌ی تابستان کمی جلوتر از من حرکت می‌کرد. برای اینکه از قافله‌ی مباحث جا نمانم، گاهی با سرعت بیشتری از هر مبحث عبور می‌کردم. در واقع می‌توانم بگم زمانی هم که یک مبحثی در مدرسه تدریس نشده بود، مطالعه‌م هم‌راستا با برنامه بود، ولی با کمی تنظیم شخصی تا هم فشار کمتری احساس کنم و هم بتوانم مرورهای مؤثرتری داشته باشم.



روش‌تان براى تحليل آزمون ها چگونه است؟ آيا همه‌ی سؤالات را تحليل مى‌كنيد يا فقط سؤالات غلط يا بدون باسخ را بررسى مى كنيد؟ 

تحلیل آزمون اصلی من سر جلسه‌ی امتحان می باشد. سوالات را همان جلسه‌ی امتحان علامت می‌زنم. ستاره‌، سوالاتی که بلد نیستم، خط‌تیره، سوالاتی که زمان‌گیر هستند، ضربدر سوالاتی که به‌سختی و با یک روش درهم حل کردم. و خب بعد از پایان امتحان، هر سوال رو با توجه به علامتش، یک‌بار خودم حل می‌کنم، و اگه دیگه خیلی نتونستم به‌جواب برسم، از پاسخنامه کمک می‌گیرم.



كدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه اين درس ها چگونخ أست؟ در مدرسه يا أزمون ها جه نمرهاى براى اين درسها كسب مى كنيد؟

تا الان طبق کارنامه هندسه از نقاط قوت پایدار من بوده، و خب خودم هم از همون اولی که با هندسه آشنا شدم، با منطق این درس احساس نزدیکی داشتم. روش مطالعه‌ام برای هندسه بیشتر بر پایه‌ی تحلیل سؤال‌ها و خلاصه‌نویسی هر نکته‌ می باشد.



كدام نقش آزمون هاى كانون براى شما پررنگ تر بود: نقش برنامهاى، آموزشى يا سنجشى؟ دليل تان براى اين انتخاب را بگویید.

برای من نقش سنجشی آزمون‌ها پررنگ‌تر بوده، چون کمک می‌کند میزان یادگیری و دقت خودم را در شرایط واقعی بسنجـم.



در كارنامه ابتدا به سراغ ديدن نمره كدام درسها مى رويد؟ ايرادات هر درس را چگونه برطرف مى كنيد؟

در کارنامه، معمولاً نمره‌ی درس‌های ریاضی و هندسه را اول از هرچیز بررسی می‌کنم؛ چون برایم جنبه‌ی چالشی و سنجش واقعی دارد. 

اگر در هر درسی ایرادی ببینم، که در جلسه متوجه‌ش نشدم، تلاش می‌کنم تا یک‌بار دیگه با طمأنینه اون سوال را حل کنم. در ٩٩٪‏ موارد این روش جواب می‌دهد  و خب هنگامی که آدم در امتحان یک اشتباه ا بکند و نمره ازش کم شود، قطعاً یادش می‌ماند.



فكر مى‌كنيد مهم ترين ویژگی كه شما داريد و باعث مى شود خوب درس بخوانيد، چیست؟

به‌نظرم مهم‌ترین ویژگی من که باعث می‌شود خوب درس بخوانم، حس مسئولیت من می باشد. وقتی هدفی تعیین می‌کنم، تا رسیدن به نتیجه آروم نمی‌گیرم. شاید روش خاصی بلد نباشم، اما همیشه سعی می‌کنم راه خودم را پیدا کنم.

Menu