نام و نام خانوادگی : ماندانا جهادگر
مقطع و رشته : یازدهم تجربی
نام شهر و استان : تهران
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - دیپلم
شغل و تحصیلات پدر : آزاد - دکترای برق
سال های حضور در کانون : 2 سال - دهم و یازدهم
مصاحبه گر : آیناز ولی زاده
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
بزرگترین دستاوردم شناخت دقیق نقاط ضعف و قوت در هر درس بود. یاد گرفتم چطور برای هر مبحث هدفگذاری کنم و بفهمم دقیقاً در چه بخشهایی نیاز به تمرین بیشتر دارم. همچنین نظم مطالعاتیام خیلی بهتر شد، چون آزمونها باعث شدند بهصورت منظم درس بخوانم.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
معیارها این موارد است:
من یک دانشآموز بیغیبت یا کمغیبت در آزمونهای اصلی بودم.
من در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم.
من با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی رابرای خودم شخصی سازی میکنم.
منابع من کانونی بود.
تمام معیارها شامل من می شود . من در آزمون ها تاکنون غیبت نداشتم ، در آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکنم ، مطابق برنامه راهبردی پیشروی میکنم و منابع کانونی دارند .
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونهاچه بود؟
خیر ، من از زمانی که در آزمون های کانون ثبت نام کردم ، تاکنون هیچ غیبتی در آزمون ها نداشتم و در تمام آزمون ها شرکت کردم زیرا معتقدم با شرکت به طور پیوسته در آزمون ها می توانم خودم را دقیق تر ارزیابی کنم و بتوانم نقاط قوتم را حفظ کنم و نقاط ضعفم را برطرف کنم .
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید،توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله ، من مطابق برنامه ی راهبردی آزمون های کانون برنامه ریزی می کنم و مطابق آن پیش میروم ، به این صورت که ابتدا در هفته ی اول بیشتر زمانم صرف یادگیری و مطالعه ی مطالب می شود و در هفته ی دوم بیشتر تمرین و تست حل می کنم تا برای آزمون آماده شوم . آزمون های کانون باعث می شود که در طول سال تحصیلی هر درس چندین بار خوانده شود و درسی برای شب امتحان باقی نماند .
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟قهرمان پیشرفت یا قهرمان پیوستگی ؟
من خودم را به دلیل حضور پیوسته و بدون غیبت در آزمون ها تاکنون و همچنین پیشرفت از ابتدای آزمون ها ، هم قهرمان پیوستگی و هم قهرمان پیشرفت میدانم .
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
روش من برای تحلیل آزمون این است که ابتدا سوالاتی را که اشتباه پاسخ دادم را بررسی میکنم و نکات آن را ثبت میکنم و مجدد این سوالات را حل میکنم تا روش حل آن را یاد بگیرم و بعد به سراغ سوالاتی که پاسخ نداده ام میروم و در نهایت سوالاتی را که درست پاسخ دادم اما دام دار و دشوار بودند را دوباره بررسی میکنم.
کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز دارد، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟
بله ، من از ابتدا که در آزمون های کانون شرکت می کنم ، در هر آزمون سعی کردم برای تشخیص سوالات ساده دقت بیشتری داشته باشم و این مهارت در آزمون های اول چندان تعریفی نداشت اما با تمرین و تکرار توانستم به مهارت خوبی دست پیدا کنم و تشخیص سوالات ساده برایم راحت تر شود .
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدهید؟
الف) بررسی اشتباهات
ب) بررسی سؤالهای ساده
بررسی اشتباهات اولویت بنده می باشد .
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی وغیردرسی کرده است؟
بله ، از لحاظ درسی درس خواندم منظم شده و متوجه میشوم برای هر درس چقدر زمان میگذارم و چه زمانی آن را می خوانم .
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
من از کتاب های آبی و کتاب های سه سطحی استفاده میکنم . کتاب های آبی را بعد از اینکه هر درس را یاد میگیرم ، نکات تکمیلی را از درسنامه می خوانم و برای تست زدن از آنها استفاده می کنم و تست های شناسنامه دار را حل می کنم . کتاب های سه سطحی تست های سطح بالا دارند و برای تسلط نهایی و جمع بندی مطالب بسیار کاربردی هستند .
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟ چه کارهایی میکنید؟
بله و معمولا درس های ساده را مرور میکنم ، موسیقی گوش میدهم و گاهی با خانواده وقت میگذرانم .
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟
گاهی اوقات بله . با سوال پرسیدن و کمک از همدیگر سعی میکنیم همدیگر را بالا بکشیم و تقویت کنیم .
