گفت و گو با آژوان مولودی از نهم تا قبولی در آزمون نمونه دولتی

«از کتاب‌های هوش کلامی و غیرکلامی استفاده می‌کردم. سوالات این کتاب‌ها کمک می‌کردند سرعت‌عمل و دقت ذهنی‌ام در پاسخ‌گویی به سوالات تحلیلی بیشتر شود.»

گفت و گو با آژوان مولودی از نهم تا قبولی در آزمون نمونه دولتی

«از کتاب‌های هوش کلامی و غیرکلامی استفاده می‌کردم. سوالات این کتاب‌ها کمک می‌کردند سرعت‌عمل و دقت ذهنی‌ام در پاسخ‌گویی به سوالات تحلیلی بیشتر شود.»


نام و نام خانوادگی: آژوان مولودی

پایه تحصیلی: دهم ریاضی

شهر و استان: مهاباد – آذربایجان غربی

میانگین تراز: ۴۹۰۰

مدت عضویت در کانون: یک سال

تحصیلات و شغل پدر: دیپلم – شغل آزاد

تحصیلات و شغل مادر: دیپلم – خانه‌دار


مصاحبه‌گر: مانی هوشیار

---

چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق مدرسه و دوستانم با آزمون‌های کانون آشنا شدم و تصمیم گرفتم در آن‌ها شرکت کنم.

---

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

شرکت در آزمون‌ها باعث شد درس‌ها را بارها مرور کنم و همین مرورها موجب پیشرفت چشمگیرم در درس‌های مدرسه شد.

---

آیا در آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ چرا؟

بله، شرکت در این آزمون‌ها باعث می‌شد برای آزمون‌های اصلی آماده‌تر باشم و شرایط واقعی آزمون را بهتر تجربه کنم.

---

آیا مطابق برنامه‌ی راهبردی مطالعه می‌کردید؟ روش برنامه‌ریزی شما چگونه بود؟

بله، مطالعه‌ام بر اساس برنامه‌ی راهبردی بود. ابتدا درس‌های همان روز را می‌خواندم و سپس سراغ درس‌های روز بعد می‌رفتم تا همیشه از برنامه جلوتر باشم.

---

کدام درس‌ها نقطه‌قوت شما هستند و چگونه آن‌ها را مطالعه می‌کردید؟

درس‌های عربی و مطالعات اجتماعی نقاط قوت من بودند. برای این دو درس زمان زیادی صرف می‌کردم، آن‌ها را بارها مرور می‌کردم و همین باعث تسلط بالایم شد.

---

آیا درسی بوده که ابتدا در آن ضعیف باشید اما بعد به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟

بله، در درس ریاضی ضعیف بودم اما با دیدن فیلم‌های آموزشی و تمرین زیاد توانستم در این درس پیشرفت کنم و آن را به نقطه قوتم تبدیل نمایم.

---

روزی چند ساعت مطالعه داشتید و چقدر از آن را به تست‌زنی اختصاص می‌دادید؟

به‌طور میانگین روزی سه تا چهار ساعت مطالعه می‌کردم و حدود نیمی از این زمان را به تست‌زنی اختصاص می‌دادم.

---

آیا دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟ چه تأثیری در درس خواندن شما داشت؟

بله، دفتر برنامه‌ریزی داشتم. تکمیل این دفتر باعث شد زمان مطالعه‌ام منظم‌تر شود و کیفیت یادگیری‌ام افزایش پیدا کند.

---

روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

ابتدا سعی می‌کردم سوالات اشتباه را بدون نگاه به پاسخنامه دوباره حل کنم، سپس پاسخ‌ها را با کلید تصحیح مقایسه می‌کردم و نکات مهم را یادداشت می‌نمودم.

---

در دوران امتحانات چگونه مطالعه می‌کردید؟

در زمان امتحانات از کتاب‌های سوالات پرتکرار استفاده می‌کردم و ساعات مطالعه‌ام را افزایش می‌دادم تا مرور کامل‌تری داشته باشم.

---

از چه منابعی برای استعداد تحلیلی استفاده کردید و چگونه مطالعه می‌کردید؟

از کتاب‌های هوش کلامی و غیرکلامی استفاده می‌کردم. سوالات این کتاب‌ها کمک می‌کردند سرعت‌عمل و دقت ذهنی‌ام در پاسخ‌گویی به سوالات تحلیلی بیشتر شود.

---

از چه منابعی برای استعداد تحصیلی استفاده کردید و روش مطالعه‌تان چه بود؟

از کتاب آبی ریاضی و علوم و همچنین سوالات پرتکرار ریاضی استفاده می‌کردم. ابتدا درسنامه را می‌خواندم، سپس تست‌ها را حل می‌کردم و پس از پاسخ‌گویی، برای تحلیل و تثبیت یادگیری از پاسخنامه کمک می‌گرفتم.

---

هرکدام از منابع را چند بار مطالعه کردید؟

منابع را بیش از یک بار مطالعه کردم. نکات مهم هر درس را یادداشت کرده بودم و آن‌ها را چندین بار مرور می‌کردم تا در ذهنم تثبیت شود.

---

چگونه بین استعداد تحصیلی و تحلیلی تعادل برقرار می‌کردید؟

دروس استعداد تحصیلی را در طول روز می‌خواندم و شب‌ها زمان مخصوصی را برای تمرین سوالات استعداد تحلیلی اختصاص می‌دادم.

---

برنامه شما در دوران جمع‌بندی چگونه بود؟

در دوران جمع‌بندی (اردیبهشت و خرداد) بیشتر تمرکزم بر مرور نکات مهم و تست‌های دشوار و نکته‌دار بود تا آموخته‌هایم را تثبیت کنم.

---

🎯 سخن پایانی:

شرکت در آزمون‌های کانون تجربه‌ای ارزشمند برایم بود. این آزمون‌ها باعث شدند مطالعه‌ام منظم‌تر شود و با برنامه‌ریزی دقیق، پیشرفت چشمگیری در درس‌هایم داشته باشم.

Menu