محمدامین؛ دانش آموز هدفمند با برنامه ریزی دقیق و روحیه پیشرفت

محمدامین عبدالکریمی، دانش‌آموز دهم ریاضی از بهارستان، با برنامه‌ریزی منظم و پیش‌خوانی تابستانی، برای موفقیت در آزمون‌ها تلاش می‌کند.

محمدامین؛ دانش آموز هدفمند با برنامه ریزی دقیق و روحیه پیشرفت

                                                                                                                                

نام و نام خانوادگی: محمد امین عبدالکریمی                                                                                                                                          

پایه : دهم ریاضی 

 نام شهر و استان : استان تهران شهرستان بهارستان

میانگین تراز : 5500

سال‌های حضور در کانون :1 سال

چند آزمون شرکت کرده است : بیش از10  آزمون اصلی و مکمل 

 

مصاحبه ‌گر : هانیه صالحی 

 

۱) هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

هدف اصلی من از شرکت در آزمون‌های کانون، سنجش میزان یادگیری و ارزیابی نتیجه‌ی مطالعاتم است. علاوه بر این، اهداف مهم دیگری نیز دارم؛ از جمله یادگیری مدیریت زمان، کنترل استرس در شرایط آزمون، و آشنایی با روش‌های صحیح آزمون دادن که همگی به پیشرفت تحصیلی من کمک می‌کنند.

 

۲) مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ها از کانون و آزمون‌ها یاد گرفته‌اید چیست؟

در طول شرکت در آزمون‌های کانون، توانستم مهارت مدیریت زمان را تا حد زیادی تقویت کنم و بر استرس و اضطراب جلسه‌ی آزمون غلبه نمایم. این دو مهارت نقش مؤثری در بهبود عملکرد من داشته‌اند.

 

۳) در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟

در صورتی که به بودجه‌بندی آزمون رسیده باشم – که معمولاً در آزمون‌های سالیانه چنین است – حتماً به‌صورت حضوری شرکت می‌کنم. اما در تابستان امسال به دلیل عقب‌ماندگی از بودجه‌بندی، تصمیم گرفتم به پیش‌خوانی دروس بپردازم تا بتوانم در آزمون‌های سالیانه به‌صورت حضوری شرکت کنم.

 

۴) با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه‌ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟

پیش از آغاز امتحانات ترم، دروس را به طور کامل مطالعه می‌کنم تا بر مباحث تسلط کافی داشته باشم. سپس در شب امتحان تنها به مرور مطالب می‌پردازم تا بدون استرس و با اطمینان خاطر در جلسه حاضر شوم.

 

۵) مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟

بله، مطابق برنامه‌ی راهبردی پیش می‌روم. با توجه به پیش‌خوانی خوبی که در تابستان انجام داده‌ام، به این صورت برنامه‌ریزی می‌کنم که در هفته‌ی اول پیشروی دروس جدید را انجام دهم و در هفته‌ی دوم مرور و تثبیت مطالب گذشته را در دستور کار قرار دهم تا هم مطالب به خوبی در ذهنم ماندگار شوند و هم در آزمون‌ها نتیجه‌ی مطلوبی بگیرم.

 

 ۶) برنامه‌ی شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟

همان‌طور که اشاره کردم، در تابستان پیش‌خوانی دروس را انجام داده‌ام تا در آغاز سال تحصیلی با آمادگی کامل در کلاس‌های مدرسه حضور یابم. هدفم این است که مطالبی که در تابستان مطالعه کرده‌ام را با تدریس معلم تثبیت کنم و با مشارکت فعال در کلاس نمرات بالایی کسب کنم.

 

 ۷) با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیم‌سال اول گرفته‌اید؟

با توجه به پیش‌خوانی تابستان، هدف من برای نیم‌سال اول این است که فراتر از بودجه‌بندی آزمون‌ها پیش بروم، دروس را مرور و تثبیت کنم و آمادگی خود را برای امتحانات ترم اول افزایش دهم تا عملکرد تحصیلی‌ام در نیم‌سال نخست به بهترین شکل ممکن باشد.

 

۸) از کدام منابع کمک‌آموزشی کانون استفاده می‌کنید؟

از کتاب آبی ریاضی استفاده می‌کنم که به‌واسطه‌ی تنوع تست‌ها و کیفیت آموزشی، نقش مهمی در تقویت مهارت‌های تست‌زنی من دارد.

 

۹) دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، دفتر برنامه‌ریزی دارم. این دفتر به من کمک می‌کند تا ساعت مطالعه‌ی روزانه‌ام را با روز قبل مقایسه کنم، میزان پیشرفت خود را بسنجیم و در مسیر ثابتی برای بهبود مستمر و افزایش بهره‌وری در مطالعه حرکت کنم.

 

 ۱۰) تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟

تحلیل آزمون را در همان روز برگزاری انجام می‌دهم. ابتدا تمام سؤالات را دوباره بررسی می‌کنم و تلاش می‌کنم آن‌ها را حل نمایم. در صورت ناتوانی در حل، از پاسخ‌نامه استفاده می‌کنم تا روش صحیح را بیاموزم. سپس دلایل ناتوانی در پاسخگویی (اعم از بی‌دقتی، استرس یا عدم تسلط) را در دفتر تحلیل آزمون یادداشت می‌کنم تا در آزمون‌های بعدی آن ضعف‌ها را برطرف کنم.

 

۱۱) منابع و برنامه‌ای که برای آزمون تشریحی استفاده کرده‌اید چه بود؟

برای آزمون‌های تشریحی از کتاب‌های «پرتکرار» در دروس تخصصی استفاده کرده‌ام که با تمرکز بر سؤالات متداول، موجب تسلط بیشتر بر مباحث تشریحی و آمادگی بهتر برای امتحانات شده است.

Menu