نام و نام خانوادگی: رادین شاهنظری
پایه: هفتم
نام شهر و استان: تنکابن، مازندران
میانگین تراز: 5940
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: 1403 و17 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: معاون فنی دبیرستان
شغل و تحصیلات پدر: شورای شهر، کارمند شهرداری
مصاحبهگر : ستایش خواجوی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
توسط دوستان با کانون آشنا شدم.
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
روش صحیح مطالعه کتاب و موفقیت در آزمون تیزهوشان
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله. برای آمادگی بیشتر شرکت میکردم
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
طبق برنامه راهبردی پیش میرفتم و ساعت مشخص برای درس خواندن را در دفتر برنامه ریزی مشخص میکردم
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
ریاضی. با تمرین بیشتر و مفهومی میخواندم.
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
خیر-سعی میکردم همه ی درس ها رااز همان ابتدا سال تحصیلی به موازات هم پیش ببرم
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
روزی 3 الی 4 ساعت درس میخواندم و روزی 3 ساعت تست میزدم.
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
دفتر برنامه ریزی داشتم و باعث می شد نظم در مطالعه و تست زدن ایجاد کنم
- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
آموختم که برای کسب آمادگی بیشتر در درس ها میتوانم به برنامه ی کانون اعتماد کنم
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
بعد از هر آزمون با خانواده تست های آزمون را تحلیل میکردم
- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله موسیقی.
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
چون در طول سال تحصیلی مطالعه مستمر داشتم در ایام امتحانات مرور مطالب و حل تمرین تشریحی انجام میدادم و تمام تلاشم این بود که با آزمونها هماهنگ باشم.
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از تابستان سال قبل
- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتابهای قلمچی مانند هوش کلامی و غیر کلامی و سرعت و دقت که ابتدا درسنامه میخواندم و سپس تست میزدم و بعد از آن تستها را تحلیل میکردم.
- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از همه ی این کتاب ها برای تسلط بیشتر در آزمون ها استفاده میکردم که خیلی هم به من کمک کرد
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
اولا درسنامه را میخواندم و براساس آن تستها جواب میدادم.
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
هر کتاب و منبع را دو بار مرور میکردم.
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
وقت درس خواندن را به مدت مساوی تقسیم کردم به طوریکه پشتیبانم به من گفته بود که برای تسلط بر حل تست های استعداد تحلیلی باید در استعداد تحصیلی قوی ظاهر شوم
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
نزدیک به امتحانات، درس ها را مرور میکردم و تقریبا هرروز تست جامع میزدم به طوریکه در روز های نزدیک به آزمون تیزهوشان ،به آمادگی کامل رسیده بودم
- آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله شرکت کردم و بسیار تاثیرگذار بود به طوریکه تسلط خود را در همان روز ها از آزمون تیزهوشان در خودم احساس کردم
