نام و نام خانوادگی: مهربان شاهمرادی مقدم
پایه: دهم ریاضی
نام شهر و استان: تنکابن، مازندران
میانگین تراز: 6436
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است:از سال 1403 و شرکت در 13 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: لیسانس، آزاد
شغل و تحصیلات پدر: دیپلم، آزاد
مصاحبهگر :رحمت عین علیان
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
توسط مادرم با کانون آشنا شدم و در کانون ثبت نام کردم.
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون های پایان ترم مدرسه (خرداد ماه) و شرکت در آزمون تیزهوشان کسب کردم.
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله در هر دو آزمون شرکت کردم. آزمون هدفگذاری موجب آشنایی بیشتر من نسبت به آزمون اصلی میشد و اینکه میتوانستم اشتباهاتم را بفهمم و آنها را برطرف کنم.
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله پس از هر آزمون، اول از همه سعی میکردم تا اشتباهاتم را برطرف کنم سپس در هفته اول دروسی را که در آنها کمی ضعف داشتم را مطالعه میکردم و تست میزدم و در هفته دوم به سراغ دروسی میرفتم که به آنها تسلط بیشتری داشتم.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
دروس علوم و ریاضی. برای مطالعه این درسها، ابتدا درسنامه را به طور کامل مطالعه میکردم و نکات مهم هر درس را یادداشت میکردم و فقط از درسنامه یک کتاب استفاده نمیکردم و کتابهای گوناگونی را مطاله میکردم. سپس تست میزدم و نکاتی را که یادداشت کرده بودم را میخواندم و مرور میکردم.
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
خیر
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
قبل از نزدیک شدن به آزمون تیزهوشان 4 الی 5 ساعت درس میخواندم اما 5 ماه پیش از آزمون 7 تا 8 ساعت درس میخواندم و حداقل 2 الی 3 ساعت را به تست زدن اختصاص میدادم.
- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
زیرا آزمونهای کانون به پیشرفت من در مدرسه و کسب آمادگی بیشتر برای شرکت در آزمون تیزهوشان کمک کردند و من توانستم نقاط ضعف خودم را تقویت کنم. در ادامه هم من قصد دارم با استفاده از آزمون های کانون به پیشرفت خود ادامه دهم و بتوانم اشتباهاتم را بشناسم و سعی در برطرف کردن آن ها کنم.
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
روز جمعه، هنگامی که نتیجه آزمون را دریافت میکردم، سوالاتی را گه اشتباه زده بودم و پاسخ نداده بودم را دوباره حل میکردم تا اشتباهاتم را پیدا کنم و اگر نکته مهم و جدیدی را در سوالات پیدا میکردم حتما آن را یادداشت میکردم و در آخر سوالات درست را تحلیل میکردم.
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از پایه هفتم شروع کردم تا زمان بیشتری را صرف یادگیری و تست زدن کنم.
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
ابتدا درسنامه را کامل و با دقت میخواندم و پس از آن تست میزدم. سپس سوالات را تحلیل کرده و اشتباهاتم را پیدا میکردم و در آخر مرور میکردم.
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
خیر برای تسلط بیشتر بر دروس و برطرف کردن اشتباهاتم، چندین بار مطالعه کردم.
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
از شنبه تا چهارشنبه به دلیل وجود مدرسه و کلاسهای تقویتی، بیشتر زمان را صرف استعداد تحصیلی میکردم و فقط مقدار کمی از وقتم را به فقط مقدار کمی از وقتم را به مطالعه استعداد تحلیلی میپرداختم. در روزهای پنجشنبه و جمعه هم، چون به اندازه کافی زمان داشتم میتوانستم زمان بیشتری را برای استعداد تحلیلی صرف کنم.
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
زمان بیشتری برای مطالعه و تست زدن میگذاشتم و در آخر هم، به مرور و خواندن نکات مهم هر درس میپرداختم.
- آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله در این آزمون ها شرکت کردم زیرا هم تشابه سوالات این آزمون ها به آزمون تیزهوشان بیشتر بود و موجب آمادگی بیشتر من میشد و هم اینکه چون به زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نزدیک بودیم باعث میشد تا من بیشتر در حس و حال آزمون قرار بگیرم و بتوانم زمان و استرسم را به خوبی کنترل کنم.
