نام و نام خانوادگی: نیما اسماعیلی
رتبه: 12 منطقه 2 و 23 کشور در سال 1404
نام شهر و استان: اردبیل
میانگین تراز: 7987
سال های حضور در کانون: 8 سال
و چند آزمون شرکت کرده است: 302 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار _ کارشناسی زبان و ادبیات فارسی
شغل و تحصیلات پدر: مهندس برق و دفتر فنی مهندسی _ کارشناسی ارشد مهندسی برق قدرت
درصدهای کنکور 1404 (اردی بهشت و تیر)
اردیبهشت : زیست 71.86 فیزیک 77.78 شیمی 87.62 ریاضی 83.34 زمین 84.45
تیر : زیست 92.60 فیزیک 88.89 شیمی 93.34 ریاضی 82.23 زمین 61.91
تراز کنکور (اردیبهشت و تیر) اردیبهشت : 11783 تیر: 13265
تراز سوابق تحصیلی: 10687
مصاحبهگر : مهیار ساجدی

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق خواهرم در آزمونهای کانون شرکت می کردند. زمانی که ایشان سال دهم را میخواندند، در آزمونها ثبت نام کرده بودند و من هم ترغیب شدم که برای رقابت و قبولی در آزمون تیزهوشان ثبت نام کنم.
نمرههای امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلیتان چند شد؟
تراز سوابق : 10687 نمرات امتحانات نهایی: فارسی: 19 عربی: 19.5 سلامت و بهداشت: 18.75 زیست شناسی: 19.75 شیمی: 20 فیزیک: 20 ریاضی: 20 زبان انگلیسی: 20 هویت اجتماعی: 20 دین و زندگی: 20
شما در آزمونهای کانون به صورت حضوری شرکت میکردید یا آنلاین؟ چرا؟
سعی میکردم در همه آزمونهایی که امکان شرکت حضوری بود به صورت حضوری شرکت کنم، به جز آزمونهای دوران بیماری کرونا همچنین در اولین آزمون عید نوروز امکان شرکت در آزمون حضوری را نداشتم و بصورت آنلاین در آزمونها شرکت کردم.
آیا درآزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
تا جایی که خاطرم هست در طول 8 سال فقط در 2 آزمون غیبت داشتم در پنجم دبستان به دلیل مسافرت و در یازدهم به دلیل فرجه برای امتحانات نهایی در آزمونهای مربوطه غیبت داشتم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
از همان سال پنجم سعی میکردم مطابق برنامه راهبردی پیش بروم و این برنامهریزی روز به روز تا سال دوازدهم به لطف خدا بهتر میشد. نحوه شخصی سازی برنامهام اینگونه بود که در بعد از ظهر آزمون تعداد صفحات و سوالاتی که قرار بود در دو هفته حل کنم را مشخص میکردم تا با دیدی باز و کلی، برنامهای متناسب با حجم دروس داشته باشم و اجرا کنم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
تا سال یازدهم سعی میکردم تمام سوالات آزمون را بررسی کنم ولی به دلیل کمبود وقت در سال دوازدهم فقط سوالات غلط و بی پاسخ و همچنین سوالاتی که سر جلسه برای من مهم بود را بررسی میکردم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکردید؟
به نظر من نقطه قوت من در درس شیمی بود و برای مطالعه این درس ابتدا سراغ کتاب درسی و درسنامه میرفتم تا مباحث را کامل یاد گرفته و بعد اقدام به تست زنی میکردم، که آموزش اصلی من در تست زنی اتفاق میافتاد و در هنگام حل تستها هرجایی به نکتهای یا ابهامی میخوردم در همان لحظه میرفتم سراغ کتاب درسی و آن اشکالم را برطرف می کردم.
آیا در کلاسهای درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟
در کلاس های مدرسه شرکت میکردم و جو دوستانه و رقابتی که در مدرسه بود باعث ایجاد روحیه و انگیزه در من میشد، به طوری که برای من بسیار سخت بود که در مدرسه حاضر نباشم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
سعی میکردم در همه آزمونهایی که امکان شرکت حضوری بود به صورت حضوری شرکت کنم، به جز آزمونهای دوران بیماری کرونا همچنین در اولین آزمون عید نوروز امکان شرکت در آزمون حضوری را نداشتم و بصورت آنلاین در آزمونها شرکت کردم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
در امتحانات نوبت اول برای مرور از کتاب سه سطحی ریاضی دوازدهم و برای درس فیزیک از کتاب سه سطحی پایه استفاده میکردم، به دلیل اینکه این سوالات سطح بندی شده بودند و سوالات منتخب آزمونها بودند برای من خیلی جالب بودند.
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
درس شیمی : کتاب درسی ، درسنامه ، تست و کتاب درسی.
اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون اردیبهشت ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
بله، در آزمون تیرماه نسبت به آزمون اردیبهشت ماه پیشرفت داشتم، برای درس زیست شناسی شروع کردم به خواندن کتاب درسی و نکتههایی که از سال دهم یادداشت برداری کرده بودم. برای سایر دروس هم در فرجه های امتحانات نهایی سوالات یکی از آزمون های آزمایشی را حل میکردم و در شرایط جنگی برای درس زیست شناسی از کتاب های کمک آموزشی استفاده کردم.
در طول سال چقدر به رتبه فکر میکردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت میکردید؟
از ابتدای سال واقعا به رتبه برتر فکر میکردم و همواره سعی میکردم خودم را با توکل به خداوند آرام کنم و این واقعیت را درک میکردم که این افکارمی تواند مخرب باشد. خانواده نیز همواره سعی میکردند در حضور من کمتر در مورد رتبه و آینده ای که هنوز اتفاق نیافتاده است صحبت کنند و استرسی که وجود داشت رو با توکل به خدا و قبول واقعیت رفع میکردم.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
به دلیل اینکه استمرار در مطالعه داشته باشم و عادت درس خواندن را همچنان حفظ کنم.
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
در تابستان یازدهم به دوازدهم سعی کردم طبق برنامه، تمام درسهای دهم و یازدهم را جمع بندی کنم و در سال تحصیلی هم روزهای آخر هفته همچنین گاهی در روزهای دیگر هفته دروس پایه رو مرور کنم.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟
بدین وسیله میخواهم از تمام معلمان محترم خود از ابتدای دوره ابتدایی تا دوره دوم متوسطه تشکر کنم، اما تشکر ویژهای هم دارم از مدیر محترم مدرسه شهید بهشتی دوره دوم جناب آقای رواقی که تلاش شبانه روزی برای تربیت و پرورش دانش آموزان دارند.
فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف میکنید؟
در واقع بله، انتظار همین رتبه و شاید بهتر از این را هم داشتم. بعد از اعلام نتایج همه اعضای خانواده حس خاصی داشتیم و شوق و خوشحالی که در چشمان پدر و مادر عزیزم دیده میشد با هیچ چیز دیگری قابل توصیف نبود.
