محمدرضا شیرانی خندان رتبه 219 تجربی 6 سال کانونی

6 سال کانونی - پیوستگی و عدم غیبت - استفاده از دفتر برنامه ریزی برای نظم بیشتر

محمدرضا شیرانی خندان رتبه 219 تجربی 6 سال کانونی

نام و نام خانوادگی: محمدرضا شیرانی خندان

رتبه کنکور 1404  :  219 تجربی

تراز کنکور :10889

تراز سوابق تحصیلی:10024

نام شهر و استان:همدان.رزن

سال‌های حضور در کانون: 6سال

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم خانه دار

شغل و تحصیلات پدر:  فوق دیپلم بازنشسته فرهنگی

درصد دروس در کنکور 1404: زیست 75/فیزیک 90/شیمی 64/ریاضی55/زمین 73/

 

مصاحبه‌گر : رزیتا تاری وردی.

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟محمدرضا شیرانی خندان رتبه 219 تجربی 6 سال کانونی

اولین 4000/آخرین 6800


  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

استمرار و پیوستگی-برنامه منظم.

 

  1. برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟

مرور و آزمون های جمع بندی .

 

  1. منابع شما برای دوران نوروز چه بود؟ (تابلو نوروز، کتاب نوروز و...)

آزمون های جامع قلمچی 1403

 

  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

از نوروز دوران جمع بندی را آغاز کردم .

 

  1. از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کردید و روش‌تان چگونه بود؟ (روش خود را توضیح دهید.)

اسفند جمع بندی مبحثی:یعنی مرور نکات درس ها –آزمون از همان مبحث

از اواسط فروردین و اردیبهشت :مرور نکات –آزمون های جامع سال های قبل.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

مدیریت زمان بهتر شد –شرایط آزمون دادن و تست زنی عادی شد.


  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

بله-تکنیک دایره و ضرب در.که اول سوالات ساده تر را بزنم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله استفاده می کردم .

آزمون هدف گذاری باعث می شود در شرایط آزمون پیش رو قرار بگیریم و برخی نکات مرور شود.


  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه اصلی /کارنامه مبحثی.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله.برای بعضی دروس برنامه ای جلوتر از آزمون ها داشتم /زیست و فیزیک/در کل هر هفته 2تا از درس ها را به برنامه می رساندم یا اگر جلوتر بودم در اواخر هفته دوم مرور می کردم.

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دادید؟ بررسی اشتباهات  یا بررسی سؤال‌های ساده ؟

در دروس زیست و شیمی همه سوالات –در دروس ریاضی و فیزیک سوال های نزده و غلط.


  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

بستگی داشت برخی روزها صرفا مطالعه و گاهی اکثر تایم روز را تست می زدم –اواخر سال که به کنکور نزدیک می شد میزان تست زنی به خصوص آزمون بیش تر شد.

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله

باعث نظم و شاید افزایش مطالعه.

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

سه سطحی /سوالات با سطح بسیار خوب و در چند سطح.

 

  1. اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟  

خیر.

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

مطابق برنامه راهبردی هر آزمون نکات مربوط به آن مبحث را مرور می کردم و یک آزمون از سال های قبل را تحلیل می کردم.

 

  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

پیش روی سریع و جمع بندی.


  1. از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چگونه بین این دو تعادل ایجاد کردید؟

پس از کنکور اردیبهشت دروس عمومی را آغاز کردم اما چون زمان محدود بود در زمان امتحانات خرداد فشار بیش تری متحمل شدم.

 

  1. فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف می‌کنید؟

تا حدودی با تراز آزمون ها و به خصوص تراز کنکور اردیبهشت رتبه خوبی متصور بودم اما باز هم  در لحظه های آخر اشتیاق و استرس زیادی داشتم.

 

Menu