نام و نام خانوادگی: محدثه عرفانیان
نام شهر و استان : قوچان _ خراسان رضوی
میانگین تراز:6000
از چه سالی عضو کانون بوده است : سال دوازدهم
چند آزمون شرکت کرده است : 27 آزمون
شغل و تحصیلات مادر:خانه دار _ دیپلم
شغل و تحصیلات پدر:آزاد _ دیپلم
درصدهای کنکور 1404: ریاضی:20 درصد عربی: 33 درصد جغرافیا و تاریخ : 56 درصد اقتصاد :44 درصد روانشناسی: 75 درصد جامعه شناسی: 64 درصد فلسفه و منطق:30درصد فنون :20 درصد
تراز کنکور:8993
تراز سوابق تحصیلی:9501
مصاحبه گر : فاطمه جعفری
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟
یکی از معلمانم توصیه کردند برای گرفتن نتیجه بهتر در کنکور و پیشرفت در درس ها در آزمون های کانون قلم چی شرکت کنم .
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود ؟
با خودم رقابت می کردم و سعی می کردم هر آزمون از آزمون قبلی عملکرد بهتری داشته باشم و پیشرفت داشته باشم.شرکت در آزمونهای کانون برای من باعث شد نقاط قوت و ضعف درسیام را بشناسم، مدیریت زمان را یاد بگیرم و با سوالات شبیه کنکور آشنا شوم. این آزمونها انگیزه و اعتمادبهنفسم را بیشتر کردند و به من کمک کردند برنامهریزی بهتری برای درسها داشته باشم.
آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون ها چه بود؟
خیر غیبت نداشتم . هر آزمون فرصتی را برای سنجش خودم می دانستم و همچنین تداوم حضور در آزمونها باعث میشود نظم درسیام حفظ شود .
پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
باعث شد که از برنامه راهبردی عقب نمانم و این پیوستگی باعث شده بود به یک برنامه ریزی مطالعاتی منظم دست پیدا کنم و در امتحانات نهایی هم تأثیر زیادی داشت .

آیا در آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می کردید ؟ فایده آزمون های هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله . باعث می شد نتیجه مطالعه ام را در هفته اول بسنجم و در هفته دوم برای مطالعه هر درس برنامه ریزی دقیق تری انجام دهم تا در آزمون جمعه نتیجه بهتری بگیرم .
از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید .
کارنامه اشتباهات و کارنامه نزده ها و کارنامه دام ها. باعث می شد سوالات چالشی را متوجه شوم و راه حل آنها را هم پیدا می کردم . در دوران جمع بندی قبل از کنکور بسیار کمک کننده بود.
مطابق برنامه راهبردی درس می خواندید؟ چگونه شخصی سازی می کردید. توضیح دهید که روش تان چگونه بود؟
بله ولی گاهی اوقات پیش می آمد که یک آزمون از برنامه راهبردی جلو بودم .مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندم، آن را شخصیسازی میکردم. یعنی دروسی را که ضعیفتر بودم، زمان بیشتری برایشان میگذاشتم و مباحثی را که قویتر بودم مرور کوتاهتری انجام میدادم. همچنین با توجه به شرایط مدرسه و تکالیف، بعضی روزها جابهجایی در برنامه ایجاد میکردم تا هم عقب نمانم و هم بازدهی بیشتری داشته باشم.
آیا روش بازیابی را می شناسید ؟ در کدام درس ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟
بله برای درس فلسفه و منطق.بعد از مطالعه بدون نگاه کردن به کتاب یا جزوه، مطالب را از حافظهی خودم بازخوانی می کردم . این کار کمک میکرد مطالب بهتر در ذهنم تثبیت شوند و متوجه شوم کدام قسمتها را هنوز درست یاد نگرفتهام.
روش تان برای تحلیل آزمون ها چگونه بود؟ آیا همه سوالات را تحلیل می کردید یا فقط سوالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می کردید؟
روزهای جمعه بعد از آزمون حتما تحلیل را انجام می دادم . تحلیل آزمون من 8 ساعت طول می کشید و همه سوالات را تحلیل می کردم و تمام نکات را یادداشت می کردم .
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله .گاهی اوقات حجم درس ها زیاد بود ولی با کمک ایستگاه های جبرانی حتما جبران می کردم .
تشکر ویژه از خانواده عزیزم که در هر شرایطی پشتیبان من بودند و من را حمایت کردند .
