گفتگو با عطیه حسن پور؛ رتبه 402 کنکور انسانی

گفتگو با عطیه حسن پور؛ رتبه 402 کنکور انسانی از قوچان

گفتگو با عطیه حسن پور؛ رتبه 402 کنکور انسانی

نام و نام خانوادگی: عطیه حسن‌پور

رشته مورد علاقه برای دانشگاه: حقوق

شهر و استان محل سکونت: قوچان، خراسان رضوی

میانگین تراز در آزمون‌های کانون: ۵۹۰۰

از چه سالی عضو کانون شدید؟ سال دوازدهم (فقط یک سال)

چند آزمون شرکت کردید؟27 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: کارمند مرکز بهداشت، فوق‌دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: راننده، دیپلم

درصدهای کنکور:  ریاضی: ۲۰   زبان و ادبیات فارسی: ۴۰   علوم اجتماعی: ۵۰   روان‌شناسی: ۵۵   عربی: ۴۶    تاریخ و جغرافیا: ۷۰    فلسفه: ۲۰    اقتصاد: ۱۷

تراز کنکور: ۸۹۵۹

تراز سوابق تحصیلی: 10040


مصاحبه گر : سیده اقدس محمودیان 



شما چگونه با کانون آشنا شدید ؟ فرد خاصی توصیه کرد ؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده است ؟چه نتیجه ای کسب کردند ؟

از طریق دوستان و مشاور مدرسه.بله. شرکت در آزمون‌های کانون باعث شد شرایط آزمون‌های مشابه کنکور را بارها تجربه کنم، استرسم کاهش یابد و تسلطم بر مطالب بیشتر شود.


دستاورد اصلی شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

هدفم این بود که در محیطی مشابه کنکور قرار بگیرم، مطالب برایم مرور شوند و تسلطم افزایش پیدا کند.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون ها چه بود ؟

خیر. حتی زمانی که فرصت مطالعه‌ی کامل نداشتم، در آزمون شرکت می‌کردم تا نکات جدیدی یاد بگیرم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی موجب می‌شد مطالب فراموش نشود، در هر آزمون دوباره مرور شود و هم‌زمان مطالب جدید نیز به یادگیری‌ام اضافه شود.


آیا از آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ اگر پاسخ تان مثبت است :  الف) انگیزه تان چه بود ؟ ب)فایده آزمون های هدفگذاری برای شما چه بود ؟

بله. از آزمون‌های مشابه پارسال استفاده می‌کردم. وجود سؤالات تکراری کمک می‌کرد بیشتر با انواع تست‌ها آشنا شوم و منبع تستی بیشتری داشته باشم.


از کدام یک از کارنامه های جعبه‌ابزار کارنامه استفاده  می کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید .

بله. کارنامه‌ی اشتباهات و کارنامه‌ی اصلی به من کمک می‌کرد نقاط ضعف و قوتم را بشناسم و روی اشتباهاتم بیشتر کار کنم.


مطابق برنامه راهبردی درس می خواندید ؟ چگونه شخصی سازی می کردید ، توضیح دهید که روش تان چگونه بود ؟

چون برنامه‌ی کانون قدم به قدم پیش می‌رفت و قابلیت شخصی‌سازی داشت.اگر یک روز فرصت کافی نداشتم یا دیر شروع می‌کردم، با "ایستگاه جبرانی" دوباره آن را جبران می‌کردم. این انعطاف باعث می‌شد برنامه را کامل بدانم.


آیا  روش بازیابی را می شناسید ؟ در کدام درس ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید ؟ و تاثیر این روش برای شما چه بود ؟

بله. در درس‌هایی مثل جامعه‌شناسی و فلسفه، وقتی وقت کم داشتم ابتدا مطالبی را که بلد بودم مرور می‌کردم و سپس سراغ مطالعه‌ی کامل می‌رفتم. این کار علاوه بر مرور آموخته‌ها، باعث صرفه‌جویی در زمان نیز می‌شد.


روش شما برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه سوالات را تحلیل می کردید یا فقط سوالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می کردید ؟

در ابتدا همه‌ی سؤالات (نزده، غلط و دام‌دار) را بررسی می‌کردم. اما نزدیک کنکور تمرکزم بیشتر روی سؤالات نزده و غلط بود.


روش مطالعه‌ی درس‌هایتان چگونه بود؟

دروس حفظی مانند جامعه‌شناسی، تاریخ و جغرافیا: ابتدا کتاب  را کامل مطالعه می کردم ، سپس مرور مجدد نکات را داشتم و با تست و تکرار نکات به تسلط مباحث می رسیدم . دروس تحلیلی مانند ریاضی: بیشتر با تست و سوال حل کردن یاد می‌گرفتم.


آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید ؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید ؟ چه تصمیمی گرفتید ؟ خانواده چه کمکی به شما کرد ؟

افت تراز برایم مانند یک تلنگر بود و باعث می‌شد دوباره پرانگیزه‌تر ادامه بدهم.خانواده در فضای پر استرس کنکور به من انگیزه و امید می‌دادند و باعث می‌شدند حتی زمانی که انگیزه‌ام کم می‌شد، دوباره ادامه بدهم.تشکر ویژه از دبیران گرامی خانم قنبرزاده – دبیر زبان انگلیسی (کلاس فوق‌برنامه) ، آقای رهنما – دبیر عربی و  کانون فرهنگی آموزش قلم چی را دارم .

جمع‌بندی:

شرکت در آزمون‌های کانون برای عطیه حسن‌پور تجربه‌ای ارزشمند بود. این آزمون‌ها علاوه بر یادگیری مطالب درسی، به کاهش استرس، مرور مداوم و افزایش تسلط کمک کردند. برنامه‌ی راهبردی، کارنامه‌ی اشتباهات، ایستگاه جبرانی و روش بازیابی ابزارهایی بودند که نقش مهمی در موفقیت او داشتند.

Menu