نام ونام خانوادگی:سایا فتاحی زاده
پایه:ششم
استان وشهرستان:کردستان -مریوان
شغل وتحصیلات پدر:دیپلم
شغل وتحصیلات مادر:خانه دار دیپلم
از چه سالی در کانون بودین و چند آزمون شرکت کرده اید ؟ یک سال نه آزمون
مصاحبه گر : نیان وطنی
۱. شما چگونه با کانون آشنا شدین ؟ از طریق اقوام
۲. دستاورد شما از شرکت در آزمون ها ی کانون چه بود ؟ قبولی در تیزهوشان
۳. آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
بله، چون احتمال میدادم که در آزمونهای امسال از همان نوع سوالات استفاده شود و این تمرینها میتوانند آمادگی من را افزایش دهند.
۴. مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله، روزانه طبق راهنماییهای پشتیبان برنامهریزی میکردم و تلاش میکردم با نظم و تعهد پیش بروم.
۵. کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
نقاط قوت من در درسهای کلامی، ادبی و منطقی بود. برای این درسها با تمرکز بر درک مفاهیم، تمرین تستهای متنوع و مرور نکات کلیدی توانستم عملکرد خوبی داشته باشم.
۶. درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله، در بخش سرعت و دقت ابتدا ضعف داشتم، اما با تمرین سوالات زماندار در منزل و شرکت در آزمونهای کانون، این بخش را به نقطه قوت تبدیل کردم.
۷. روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
روزی حدود ۵ ساعت مطالعه داشتم و ۴۰٪ از زمانم را به تستزنی اختصاص میدادم تا هم یادگیری تثبیت شود و هم مهارت آزموندهی تقویت گردد.
۸. دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما کرده بود؟
بله، استفاده از دفتر برنامهریزی به من کمک کرد تا مسیر مطالعاتیام را دقیقتر دنبال کنم و نقاط ضعف و قوتم را بهتر بشناسم.
۹. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟ هنوز ثبت نام نکرده ام ولی قصد دارم سریع وارد آزمون ها شوم واز برنامه راهبردی استفاده کنم
۱۰. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
هر سوال را با توجه به پاسخنامه بررسی میکردم و سوالات نکتهدار را در دفتر نکته یادداشت میکردم تا در زمان مرور به آنها توجه ویژه داشته باشم.
۱۱. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
خیر، تمرکز اصلی من روی موفقیت در آزمون تیزهوشان بود.
۱۲. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار میبرید؟
بعد از مطالعه هر درس، آن را مرور میکنم تا در زمان امتحانات با حجم زیاد مطالب مواجه نشوم و بتوانم با آرامش و آمادگی کامل درسها را بخوانم.
۱۳. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از تابستان ۱۴۰۳ مطالعه برای آزمون تیزهوشان را آغاز کردم.
۱۴. از چه منابعی برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ بیشتر آزمون های کانون رو کار می کردم
۱۵. از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟
بیشتر تمرکز من روی آزمونها و تمرینهای کانون بود.
۱۶. با چه روشی کتابهای خود را مطالعه میکردید؟
ابتدا درسنامه را مطالعه میکردم، سپس تست میزدم و طبق نکات تستها دوباره درسنامه را مرور میکردم تا یادگیریام کاملتر شود.
۱۷. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
مطالعه منابع را تکرار کردم تا مطالب بهتر در ذهنم تثبیت شوند.
۱۸. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
با برنامهریزی دقیق، بین این دو بخش تعادل برقرار کردم تا هیچکدام از آنها مغفول نماند و آمادگیام کامل باشد.
۱۹. برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
در فصل امتحانات ابتدا روی امتحانات درسی تمرکز کردم و سپس آزمونهای قلمچی را مرور کردم تا آمادگی آزمونیام حفظ شود.
۲۰. آیا در آزمونهای طرح ۳+۳ شرکت کردید؟
بله، در این آزمونها شرکت کردم و آنها را فرصتی برای سنجش و تقویت خودم میدانستم.
---
