گفتگو و مصاحبه با میلاد زارعی قبولی آموزن تیزهوشان ورودی 1404

گفتگو و مصاحبه با میلاد زارعی قبولی آموزن تیزهوشان ورودی 1404 شهرستان مریوان

گفتگو و مصاحبه با میلاد زارعی قبولی آموزن تیزهوشان ورودی 1404

نام و نام خانوادگی: میلاد زارعی   

پایه تحصیلی: ششم  

شهر و استان: مریوان – کردستان   

میانگین تراز: ۶۰۰۰  

عضویت در کانون: از فروردین ۱۴۰۴، شرکت در چندین آزمون  

شغل و تحصیلات مادر: کارمند  

شغل و تحصیلات پدر: شغل آزاد  

 

 مصاحبه گر : پریا معینی

  • شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق تبلیغات با کانون آشنا شدم و بعد از بررسی بیشتر، تصمیم گرفتم در آزمون‌ها شرکت کنم.

 

  • دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

مهم‌ترین دستاورد من قبولی در آزمون تیزهوشان بود که با تلاش و برنامه‌ریزی به آن رسیدم.

 

  • آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله، چون این آزمون‌ها کمک زیادی به آمادگی من برای آزمون اصلی کردند و باعث شد با فضای آزمون آشنا شوم.

 

  • مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می‌کردید؟

بله، هر روز دو آزمون شبیه‌ساز را تمرین می‌کردم و طبق برنامه راهبردی پیش می‌رفتم تا نظم در مطالعه‌ام حفظ شود.

 

  • کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه بود؟

نقطه قوت من درس هوش تصویری بود. برای تقویت آن، تمرین‌های متنوع و تست‌های هدفمند انجام می‌دادم.

 

  • در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟

بله، در ابتدا در ریاضی ضعف داشتم اما با تغییر روش مطالعه و تمرکز بیشتر، توانستم آن را به نقطه قوت تبدیل کنم.

 

  • روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می‌دادید؟

روزی ۴ تا ۵ ساعت مطالعه داشتم که بیشتر زمانم را به تست‌زنی اختصاص می‌دادم تا مهارت حل مسئله‌ام تقویت شود.

 

  • دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله، دفتر برنامه‌ریزی کمک کرد تا برنامه منظمی داشته باشم و بتوانم عملکرد خودم را با روزهای قبل مقایسه کنم.

 

  • چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟

چون معتقدم همین آزمون‌ها باعث موفقیتم شدند و ادامه دادن آن‌ها به حفظ آمادگی و پیشرفت بیشترم کمک می‌کند.

 

  • روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

همه‌ی سؤال‌ها، حتی سؤال‌های درست را هم بررسی می‌کردم تا مطمئن شوم دلیل انتخابم درست بوده و اشتباهاتم را اصلاح کنم.

 

  • دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟خیر

 

 

  • برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری به کار می‌برید؟

می‌خواهم با کمک برنامه‌ی کانون خودم را برای امتحانات آماده کنم و با مرور منظم و تست‌زنی، نمره‌های بالا کسب کنم.

 

  • برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

از کلاس پنجم شروع به مطالعه کردم و به‌تدریج سطح آمادگی‌ام را بالا بردم.

 

  • از چه منابعی برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ چگونه مطالعه و تمرین کردید؟

از منابع هوش کلامی، غیرکلامی و کتاب ۱۲ آزمون استفاده کردم. هر روز نمونه سؤال‌های هوش را تمرین می‌کردم و با کتاب ۱۲ آزمون، آزمون‌های شبیه‌سازی انجام می‌دادم.

 

  • از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ چگونه مطالعه و تمرین کردید؟

از کتاب‌های سه سطحی ریاضی و علوم استفاده کردم و با تمرین‌های هدفمند، سطح خودم را ارتقا دادم.

 

  • با چه روشی کتاب‌های خود را مطالعه می‌کردید؟

ابتدا درس‌نامه را می‌خواندم تا مفاهیم را یاد بگیرم، سپس تست‌ها را حل می‌کردم تا مطالب تثبیت شوند.

 

  • هرکدام از منابع را فقط یک‌بار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

مطالعه منابع را چند بار تکرار می‌کردم تا مطالب کاملاً در ذهنم تثبیت شوند.

 

  • چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

با برنامه‌ریزی دقیق و تقسیم زمان مناسب بین دو بخش، توانستم تعادل خوبی برقرار کنم.

 

  • برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

در این دوران نکته‌ها را مرور می‌کردم و تست‌های شبیه‌ساز را بیشتر کار می‌کردم تا آمادگی‌ام کامل شود.

 

  • آیا در آزمون‌های طرح ۳+۳ شرکت کردید؟

بله، در این آزمون‌ها شرکت کردم و آن‌ها نقش مهمی در آمادگی نهایی من داشتند.

Menu