گفتوگو با قبولیهای آزمون تیزهوشان 1404-1405
نام و نام خانوادگی: آترینا علمی
شهر و استان محل سکونت:تهران -تهران
پایه قبولی: هفتم
مدرسه تیزهوشان پذیرفتهشده: فرزانگان ۵
شغل و تحصیلات مادر: لیسانس - مهماندار هواپیما
شغل و تحصیلات پدر: لیسانس- کارمند بانک
نام مصاحبهگر: خانم نصیریان
1. لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید در کدام مدرسه تیزهوشان قبول شدید.
آترینا علمی - فرزانگان ۵
2. چه کسی پیگیر اصلی درس خواندن شما بود و چگونه به شما کمک میکرد؟
مادرم بودن- با برنامه ریزی در کار ها و تقسیم بندی درست درس ها
3. آیا در جلسه آزمون تیزهوشان از تکنیکهای مدیریت زمان استفاده کردید؟ توضیح دهید.
بله از تکنیک دایره ضربدر استفاده کردم و ابتدا سوال های آسان و سپس سوالات زمان بر را انجام دادم
4. آیا در آزمون وقت کم آوردید؟
برای دفترچه اول خیر برای دفترچه دوم سوالات زمان بر را انجام ندادم
5. آیا سوالات آزمونهای کانون را تحلیل میکردید؟ چگونه؟
بله اول با ذهنیت خودم آنها رو دوباره حل میکردم و سپس با پاسخنامه مطابقت می دادم و متوجه اشتباهم می شدم
6. آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ چند بار؟
فقط در دو آزمون به صورت انلاین شرکت کردم
7. پیوستگی در شرکت در آزمونها چه تأثیری در پیشرفت شما داشت؟
باعث بهبود من در مدیریت زمان و جواب دادن به تست های متنوع می شد
8. فایده شرکت در آزمونهای کانون برای شما چه بود؟
شرکت در آزمون های شبیه ساز باعث آشنایی با آزمون اصلی شد و مدیریت زمان را یاد گرفتم
9. آیا مطابق برنامه راهبردی درس میخواندید؟ آن را چگونه شخصیسازی میکردید؟
بله قبل از عید روزی بیشتر از ۲۰۰ تست متنوع و بعد از عید روزی بیشتر از ۳۰۰ تست و یک روز در میان ازمون شبیه ساز انجام میدادم
10. روش شما برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همه سوالات را تحلیل میکردید؟
همه سوالات که جواب درست و غلط داده بودم را تحلیل میکردم تا با روش های مختلف پاسخگویی آشنا شوم
11. هنگام بررسی آزمونها به کدام درس اولویت بیشتری میدادید؟ چرا؟
به تست ها و سوالات منطقی چون برای حل آنها فرمول های زمان بری بود که باید به آنها توجه میشد
12. در طول روز چند ساعت مطالعه داشتید؟ چه مقدار از آن به تست اختصاص داشت؟
روزی 2ساعت را برای یادگیری و حدود 200تست هم در روز انجام می دادم و بعد از تست زدن هم سوالات را تحلیل میکردم
13. آیا دفتر برنامهریزی داشتید؟ استفاده از این دفتر چه کمکی به شما کرد؟
بله این برنامه ریزی به من کمک می کرد که بتوان سر وقت و به موقع دروس را به پایان برسانم و زمان برای روزهای بعدی کم نیاورم
14. بهترین درس شما در آزمون تیزهوشان چه بود؟ روش مطالعه آن چگونه بود؟
درس کلامی بودو برای یادگیری آن انواع تست های مختلف کلامی را انجام دادم و روش تست زدن سوالات کلامی را بسیار کار کرده بودم
15. پشتیبان شما چه کمکی در مسیر قبولی به شما کرد؟
با مشورت پشتیبانم در آزمونهای شبیه ساز متوجه این شدم که چه دروسی راباید بیشتر تمرین کنم و دروسی را که نمره کمتری کسب کردم را بایدبیشتر کار کنم و اینکه پشتیبانم روش مطالعه و تحلیل سوالات آزمون را به من یاد داد
16. آیا در کلاس هوش شرکت کردید؟ چه تأثیری داشت؟
بله باعث تقویت هوش تصویری و کلامی و منطقی شد وانواع راه حل های پاسخگویی به سوالات را آموختم
17. از کدام کتابهای کانون استفاده میکردید؟ دلیل انتخاب هرکدام چه بود؟
کتاب 12آزمون شبیه ساز - کتاب سرعت و دقت کانون
18. اگر به گذشته برگردید، چه تغییری در روند مطالعه یا آزمونهای آزمایشی خود ایجاد میکنید؟
بر روی سوالات منطقی بیشتر تمرکز میکردم و سعی می کردم زمان بیشتری به آن اختصاص دهم
19. سختترین بخش مسیر آمادگی برای شما چه بود و چگونه از پس آن برآمدید؟
سخت ترین بخش تداخل تکالیف ودروس مدرسه با مطالعه دروس آزمون تیز هوشان
بود و بعضی روزها از صبح تا پاسی از شب مشغول کلاس مدرسه و پس از مدرسه مشغول دروس آزمون تیزهوشان بودم
وبا برنامه ریزی و تلاش از پس آن برآمدم
20. در روزهای نزدیک به آزمون چه کارهایی برای آرامش و آمادگی بیشتر انجام دادید؟
در روزهای نزدیک به آزمون سعی میکردم فقط آزمونهای شبیه ساز راانجام دهم و برروی سرعت خود در تست زنی تمرین کنم و روزی ۲آزمون سرعت و دقت انجام می دادم و چند روز به آزمون فقط استراحت کردم و سعی کردم استرس نداشته باشم
21. چه توصیهای برای دانشآموزانی که امسال قصد شرکت در آزمون تیزهوشان دارند دارید؟
برنامه ریزی و تلاش مستمر داشته باشند ودرطول این مسیر ناامید نشوند و برای هدف خود تلاش کنند
22. آیا در کنار درس خواندن، زمانی برای تفریح یا فعالیتهای غیر درسی داشتید؟ چگونه آنها را مدیریت میکردید؟
بله هفته ای ۱یا ۲بار و گاهی اوقات
۲۳. چه همراه توصیهای برای دانشآموزانی که امسال قصد شرکت در آزمون تیزهوشان دارند دارید؟
زیاد تست بزنند و از آخر کتاب همه سوالات رو چه درست چه غلط و چه نزده همه رو تحلیل کنند.مدرسه به اردو میرفتم
وزمان تفریح که تمام میشد دوباره طبق برنامه ریزی به فعالیت درسی می پرداختم
