علی اسدی رتبه 9 منطقه 2 کنکور ریاضی 1404 (3 سال، 68 آزمون)

علی دانش آموز بسیار منظم و با هوشی است می‌داند چه هدفی دارد و چه رشته و دانشگاهی می‌خواهد و برای آن تلاش می‌کند نقاط قوت و ضعف خود را می‌شناسد و خیلی سریع برای نقاط ضعف خود برنامه ریزی میکند

علی اسدی رتبه 9 منطقه 2 کنکور ریاضی 1404 (3 سال، 68 آزمون)

نام و نام خانوادگی: علی اسدی 

پایه:دوازدهم ریاضی

نام شهر و استان: شهریار (اندیشه) -تهران 

شغل و تحصیلات مادر:دبیر-لیسانس مهندسی کامپیوتر 

شغل و تحصیلات پدر: آزاد-فوق لیسانس مهندسی عمران

میانگین تراز: 8374

سال‌های حضور در کانون: 3 سال از پایه دهم ریاضی تا دوازدهم ریاضی

چند آزمون شرکت کرده است:68 آزمون 

تعداد پاسخ صحیح: 1735

مصاحبه گر: کمال خداوندی


  1. هدف شما برای رفتن به دانشگاه ،تحصیل در چه رشته ای بود و وقتی به هدفتان فکر می کردید چه چیزی بیشترین انگیزه را به شما می داد؟
  2.  

بیشتر قبول شدن در رشته مورد علاقه ام که مهندسی کامپیوتر در دانشگاه شریف به من انگیزه می داد و همچنین وقتی در آزمون ها شرکت می کردم رقابت با هم رشته ای هایم عامل ایجاد انگیزه در

 من بود. 

  1. شما از سال دهم در آزمون های کانون ثبت نام کردید.آزمون های کانون چه نقشی در کسب این موفقیت نقش داشت؟ 

  2. یکی از مهم ترین ویژگی های آمون های کانون این است که به برنامه مطالعاتی دانش آموز نظم می دهد . حفظ نظم در این سه سال برای دانش آموزی که در طول سال های تحصیلی به صورت کنکوری

  3.  و منظم مطالعه نکرده سخت است، برنامه ی کانون باعث می شود که به مطالعه نظم داده شود ، اینکه آزمون ها هر دو هفته یک بار و در دوران نزدیک کنکور هر هفته برگزار می شود نظم بسیارخوبی 

  4. به مطالعه ی دانش آموز می دهد و بزرگترین کمک کانون به من همین نظم دهی به برنامه ی مطالعاتی ام بود.

  1. سخت ترین چالش و مانعی که سر راهتان چه بود و چگونه از آن گذشتید؟ 

یکی از سختی هایم در این سه سال کمبود انگیزه در اواسط سال دوازدهم بود که به مرور زمان برطرف شد دلیل عمده کمبود انگیزه ام این بود که  تحلیل های غلطی از خودم در آزمون ها داشتم و

 همین امر باعث می شد که نتوانم درست برنامه ریزی کنم و روحیه ام را به خاطر نتایج آزمونم می باختم اگر به عقب برگردم هیچگاه این تحلیل  های غلط را ادامه نمی دهم.


  1. برنامه ی مطالعاتی شما در یک روز چگونه بود؟

 معمولا این گونه بود که ابتدای صبح یک برنامه کلی برای کل روز می نوشتم که هر درس را چقدر مطالعه کنم و برای هر درس تقریبا چند تست بزنم و مطابق آن برنامه پیش می رفتم ، بعضی اوقات

 تغییراتی در برنامه به وجود می آمد ولی تا حد زیادی از برنامه اولیه پیروی می کردم و تا پایان روز آن برنامه را ادامه می دادم.


  1. در ایام مدرسه آیا درس هر روز را همان روز می خواندید؟
  2.  

معمولاً یک روز قبل هر درس را پیش خوانی می کردم،از این رو درسی را که دبیر تدریس می کرد چون از قبل خوانده بودم و برایم جنبه ی مرور مطالب آن درس را داشت.


  1. برنامه ی مطالعاتی شما در فواصل بین آزمون هاچگونه بود و چگونه برای آزمون بعد آماده می شدید؟     
  2.                                  

برنامه ی عمده ی دانش آموزان بدین صورت است که در فاصله ی دو هفته ای بین آزمون ها ، هفته ی اول درس ها را می خوانند و هفته دوم تست می زنند ولی برنامه ی من این بود که نصف هر پایه

 تحصیلی را در تابستان جمع می کردم، سپس در فاصله ی دوهفته ی تا آزمون بعد دروس را مرور می کردم و تست می زدم و تلاش می کردم سرعت و دقتم را بالاتر ببرم و همین کار در دوران جمع بندی

 به من کمک زیادی کرد ،وقتی قبل از آزمون درس ها را خوانده اید و دو هفته  مانده به آزمون آن ها را مرور کنید و تست بزنید ، فشار کم می شود  و در دروس حفظی هم جلو می افتید.


  1. منابع مطالعاتی شما چه بود؟ 

  2. عمده ی درس ها را خودم از روی درسنامه ی کتاب های کمک درسی می خواندم و در برخی دروس مثل شیمی دوازدهم از فیلم های آموزشی کمک می گرفتم و در برخی دروس مثل ریاضیات خود کتاب

  3.  درسی را مطالعه می کردم.

  1. شما شیمی را در کنکور اردیبهشت 100% زده اید ، چگونه به این موفقیت رسیدید؟

 تا قبل از سال دوازدهم یکی از نقاط ضعف من درس شیمی بود و در آزمون های  سال یازدهم کانون که دفترچه های آزمون دروس مختلف جدا نبود سعی می کردم  برای درس ریاضیات و فیزیک زمان

 کمتری بگذارم تا فرصت بیشتری برای سوالات شیمی داشته باشم زیرادر شیمی ضعف داشتم و سرعت بالایی نداشتم ، به همین دلیل قبل از سال دوازدهم تمرکز بیشتری روی شیمی کردم و برنامه ها

 و منابع  مطالعاتی ام را هم تغییر دادم و زمان مطالعه ام را در درس شیمی به نسبت بقیه دروس بیشتر کردم و پیشرفت کردم که در نتیجه درس شیمی  از نقطه ی ضعف تبدیل به نقطه ی قوت من

 تبدیل شد.


  1. چه توصیه ای به دانش آموزانی که در درس خاصی ضعیف هستند و فکر می کنند نمی توانند در آن درس موفق شوند می کنید؟

 ابتدا باید تحقیق کنیم و بفهمیم مشکل از کجاست ، خیلی از اوقات به جای پیدا کردن مشکل تلاش خود و زمان مطالعه را بی هدف افزایش می دهیم و بدون هدف دست و پا می زنیم ، برای مثال 

 ساعت مطالعه ی من در درس شیمی به اندازه بود ولی روش خواندن و منابع مطالعاتی من اشتباه بود چرا که از ابتدا سوالات سخت تر را حل می کردم و نمی توانستم از پس آن ها بر بیایم ، گاهی

 اوقات بهتر است دانش آموزان در روش مطالعه خود تغییراتی ایجاد کنند و از این روند خارج شوند ، تغییر در روش مطالعه خیلی نکته مهمی است، باید تشخیص دهند که مشکل کار از کجاست و 

گذشتن از این دو مرحله خیلی خوب می تواند به دانش آموزان کمک کند و تغییرات مفیدی را ایجاد کنند.


  1. به کسانی که برای شرکت در کنکور اضطراب دارند چه توصیه ای می کنید؟  

  2.   کنکور فرقی با آزمون های کانون ندارد و وقتی در جلسه ی کنکور حاضر شوید متوجه این موضوع خواهیدشد که همان رویه تکرار می شود و هیچ تفاوتی ندارند وقتی آزمون های کانون را به صورت

  3.  حضوری شرکت کنید این موضوع کاملا برایتان عادی می شود و تبدیل به یک روتین می شود و هیچ استرسی در شما شکل نخواهد گرفت.

  1. نقش آزمون های حضوری را چقدر در  موفقیت خودتان موثر می دانید؟  

آزمون های حضوری از این جهت که دقیقاً فضای کنکور را بازسازی می کنند اهمیت بسیار زیادی دارند و فشار های مختلفی در جلسه ی آزمون وجود دارد مثل فضای سنگین جلسه . سر و صدای جلسه و

 یا حتی صندلی هایش و... که این مزایا در آزمون های غیر حضوری نمی باشد ،به همه ی دانش آموزان توصیه می کنم که حتماً در آزمون های حضوری شرکت کنند و یا حتی اگر هم توانایی شرکت کردن

 به  صورت حضوری را ندارند حداقل چند آزمون یک بار را حضوری شرکت کنند تا زمانی که در جلسه کنکور حاضر شدند با فشار های جلسه کنکور نا آشنا نباشند.


  1. سه کلمه ای که مسیر موفقیت شما را توصیف می کند را بگویید؟

   الف-برنامه ریزی      ب- استمرار      ج- تحلیل (به معنای تحلیل روند مطالعه و نه صرفاً تحلیل آزمون)  . برنامه ریزی داشتن برای آزمون ها  نکته بسیار مهمی است که اکثر دانش آموزان برنامه ای

 منسجم برای آزمون و امتحانات نهایی ندارند و خود من هم زمانی این گونه بودم و اگر برنامه ریزی کنید قطعا به نتیجه و تصمیمات خوب و درستی دست پیدا می کنید.


  1. مهم ترین اشتباهی که دانش آموزان باید از آن پرهیز کنند چیست؟ 

با نگاه به دوستان نزدیک خودم فهمیده ام که یکی از این اشتباهات این بود که به امتحانات نهایی خیلی توجه نمی کردند و آخر سال با حجم بسیار زیادی از دروس مواجه می شدند که سخت تر از آن

 چیزی بود که خودشان انتظار داشتند و این در حالی است که اگر آن ها از ابتدای سال برنامه ریزی می کردند قطعاً می توانستند نتیجه ای بهتر و نمره ی معدل بیشتری کسب کنند . اگر دانش آموزان از

 ابتدای سال به امتحانات  نهایی توجه کنند می توانند نتیجه بهتری بگیرند ، حتی می توانند ضعف هایشان را در کنکور نیز جبران کنند.


  1. آیادر آزمون های تشریحی کانون  شرکت می کردید؟ آیا به سایردانش آموزان هم توصیه می کنید که در آزمون های تشریحی کانون شرکت کنند؟

  2. در سال دوازدهم به نظر من شرکت در آزمون های تشریحی خصوصاً در دروس عمومی می تواند تاثیر زیادی در نمره نهایی دانش آموزان داشته باشد.

در سال یازدهم آزمون های تشریحی کانون کمک زیادی به من کردند و حدود 4 یا 5 مرحله بود و باعث شد که در امتحانات نهایی یازدهم خوب ظاهر شوم و همچنین بسیار تلاش کردم که تا اردیبهشت

 تمام دروس را تمام کنم و از اردیبهشت به بعد مرور کنم و چندین مرحله سوالات را حل کنم  و این آزمون های تشریحی از مهم ترین عواملی بود که معدل سال یازدهم من ارتقاء یافت.


  1. مهم ترین عادتی که باعث موفقیت شما شد چه بود؟  

استمرار ... و این استمرار خصوصاً در سال دهم و یازدهم خیلی به من کمک کرد ، این استمرار بدین صورت بود که ساعت مطالعه ام را در کمترین حالت در سه یا چهار ساعت نگه می داشتم که

 استمرار از بین نرود 2 تا 4 ساعت درس خواندن مداوم در روزهای متوالی را به 12 ساعت درس خواندن در یک ترجیح می دهم. به نظرم استمرار داشتن در هرکاری برای موفقیت بسیار مهم است، اگر

 هر روز یک کار را انجام دهیم باعث می شود که که بدن ما عادت کند که آن کار را انجام دهد و از آن فضا بیرون نیاید.


  1. بیشتر درس ها را می خواندید یا تست می زدید؟        

  2.   بستگی داشت. برای امتحانات نهایی در سال دهم و یازدهم یک ماه مانده به امتحانات سوالات نهایی را حل می کردم تا روال کار را متوجه شوم ولی در سال دوازدهم از ابتدای سال تشریحی خواندن را

  3.  آغاز کردم.در ریاضیات و فیزیک مطالعه ی درسنامه حدود 15 درصد و تست 85 درصد زمان مطالعه ام را تشکیل می داد اما در شیمی 30درصد زمان مطالعه ام را به خواندن اختصاص می دادم و 70

  4.  درصد باقی مانده را تست می زدم.

  1. در سال دهم تا دوازدهم چند ساعت در روز درس می خواندید؟      

متغیر بود سال دهم حدود 5 ساعت و سال یازدهم شش ساعت و نیم و سال دوازدهم خیلی  متغیر بود  و اوایل سال نظم بیشتری داشتم و حدود 8 ساعت مطالعه می کردم اما اواسط سال کمی

 کمتر  شد و وقتی به امتحانات نهایی نزدیک شدیم ساعت مطالعه ام افزایش یافت.


  1. آیا روش خاصی برای جمع بندی دروس داشتید؟

  2.   چند نکته لازم به ذکر است که در دوران جمع بندی بیشتر با آزمون های جامع پیش برویم ،آزمون های جامع نقش مهمی در جمع بندی دانش آموزان دارد و به نظرم تمرین آزمون های جامع کمک

  3.  بسیار زیادی به جمع بندی دروس می کند و نکته ی مهم این است که باید چند ماه قبل از کنکور شروع شود به طور مثال من از اواخر دی ماه آزمون های جامع را شروع کردم و در کنار آزمون های

  4.  مبحثی کانون خودم آزمون های جامع را می زدم و این کار باعث شد من در فروردین و اردیبهشت احساس آرامش و راحتی زیادی داشته باشم و نکته ی دیگر این که روش من در دروسی که بار حفظی

  5.  آنها سنگین و برایم سخت بود ،جزوه نویسی بود، جزوه نویسی در جمع بندی این دروس بسیار زیاد به من کمک کرد و در درس شیمی باید این نکته را باید یادآوری کنم و توصیه می کنم که چند بار کتاب

  6.  درسی را با دقت و ریز و جزئی بخوانید و در دوران  جمع بندی تورق سریع انجام دهید تا در شیمی بتوانید موفقیت لازم را به دست آورید.

  1. برای مدیریت زمان سر جلسه آزمون چه کاری انجام می دادید؟  

اولین نکته این است که قبل از آزمون من می دانستم در چه دروسی ضعف دارم و زمان بیشتری از من می گیرند برای همین سر جلسه مخصوصاً در آزمون های جامع می دانستم که قرار است درس 

ریاضیات از من زمان زیادی بگیرد برای همین قبل از آزمون زمان بندی درس ها را مشخص می کردم و دروسی مثل ریاضیات که تایم زیادی را از من می گرفت را از قبل مشخص می کردم و سرجلسه هم

 سوالات را دسته بندی می کردم و در دو مرحله پاسخ می دادم،

گروه اول: سوالاتی که جواب نمی دادم و هیچ ایده ای برایشان نداشتم ،

گروه  دوم: سوالاتی که زمان گیر هستند و برای دور اول مناسب نیستند که آن ها را در دور اول جواب بدهم ،

گروه سوم:  سوالاتی هستند که حل کرده بودم ولی شک زیادی داشتم ،

گروه چهارم: سوالاتی که شک کمی داشتم و پاسخ داده بودم ،

طبق همین4 دسته بندی سوالات را در دور اول و دوم تقسیم بندی می کردم و پاسخ می دادم.


  1. آزمون های کانون چه تاثیری  و چقدر به شما در شناخت نقاط قوت و ضعف کمک کرد؟
  2.  

 قطعا تاثیر زیادی داشتند برای مثال من ابتدای سال دوازدهم در درس مثلثات مشکل زیادی داشتم و اگر آزمون ها نبود  امکان داشت که متوجه نقاط ضعف و قوت خود نشوم.


  1. کدام ویژگی آزمون ها باعث شد که پیشرفت سریعتری داشته باشید؟
  2.  

 به نظر من همین نظم و حفظ استمرار  مهم ترین ویژگی بود که  به من کمک کرد، بدین صورت که آزمون دانش آموزان را وادار می کند که جمع بندی انجام دهند و درطی  زمان های مشخص دروس را

 مرور کنند، این نظم و استمرار را به دانش آموز می دهد و در روند پیشرفت آنان تاثیر زیادی می گذارد.


  1. بیشتر از کدام کتاب های کانون استفاده می کردید؟ 

 از کتاب های سه سطحی بیشتر استفاده می کردم در دروس فیزیک پایه و فیزیک دوازدهم . حسابان یازدهم و دوازدهم و هندسه پایه، به نظر من کتاب های سه سطحی مخصوصاً در درس فیزیک

 کتاب های خوبی بودند و سوالات خوبی داشت و طبقه بندی سوالات بر اساس سطح بندی و پاسخگویی درست خیلی  کمک می کرد که دانش آموز کاملاًمتوجه شود در چه سطحی قرار دارد و برای

 مرور مطالب هم خیلی خوب بودند.


  1. برنامه ی آزمون های کانون چه تاثیری روی نظم مطالعه ی شما داشت؟      
  2.              
  3. برنامه ی منظم آزمون ها از نظر جمع بندی مطالب کمک زیادی به من کردند و مرور را آسان تر می کرد.

  1. آیا در آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می کردید؟


 بله شرکت می کردم ، آزمون مشابه پارسال ایده خوبی می دهد که آزمون بعدی چه سطحی می تواند باشد.


  1. از کدام یک از کارنامه های کانون استفاده می کردید؟  

 من به غیر ازکارنامه اصلی روز جمعه ی آزمون، از کارنامه مبحثی استفاده می کردم ،کارنامه ی مبحثی مشخص می کرد در هر مبحث وضعیت من چگونه است،خصوصاً کارنامه ی مبحثی در اواخر سال و

 در دوران جمع بندی به من کمک زیادی کرد که  بیشتر تمرکز خودم را روی مباحثی بگذارم که درصد پاسخگویی خوبی نداشتم.


  1. در کارنامه ی آزمون جدولی وجود دارد که تعداد پاسخگویی صحیح غلط یا نزده شما را به سطوح مختلف سوالات مشخص می کند،این جدول چه کمکی به شما کرد؟  
  2.  

این جدول کمک زیادی به من می کرد ، با بررسی این جدول متوجه می شدم که دلیل پاسخ غلط من به یک سوال  ضعف علمی بوده یا بی دقتی کرده ام ، به بیان دیگر برایم آشکار می شد در هر درس

 در کجای موضوع و تا چه حدی مشکل دارم

  1. آیا بعد از کنکور اردیبهشت برنامه ی مطالعه ی شما تغییر کرد؟  
  2.  

بعداز کنکور اردیبهشت کاملاً تمرکزم را روی امتحانات نهایی گذاشتم  و بعد از دیدن کارنامه ی کنکور اردیبهشت، نمره ی ترازم برایم کافی بود ، از ابتدای سال برنامه ام همین بود که درکنکور اردیبهشت و

 امتحانات نهایی بیشترین و بهترین نمره را کسب کنم. 

  1. برنامه ی شما در هفته ی آخر کنکور چه بود؟

هفته قبل از کنکور به استثنای روز قبل از کنکور که کاملا استراحت کردم بیشتر آزمون های جامع تمرین را می کردم و حفظیات را به خصوص حفظیاتی که فرّار بودند را مرور می کردم.


  1. اولین تراز و بالاترین ترازشما در آزمون ها ی کانون چه عددی بود؟
  2.  

در سال دهم حدود 7500  بود وبالاترین ترازم در سال یازدهم بود که تراز 9000 را کسب کردم و در سال دوازدهم هم 8600در یا8700 بالاترین ترازم بود.


  1. بعد از آزمون روز جمعه چه کاری را انجام می دادید؟  

معمولاً 3 یا 4 ساعت استراحت می کردم و بعد از آن با دوستان به سالن فوتبال می رفتیم و همان روز که پاسخ سوالات می آمد آزمونم را تحلیل می کردم.


  1. بیشتر چه زمان هایی از سایت کانون بازدید می کردید؟   

در دوران امتحانات برای دانلود سوالات سال های قبل از سایت کانون استفاده می کردم و همچنین بعد از کنکور  برای تخمین رتبه و تحقیق درباره نفرات برتر و رشته های مختف به سایت مراجعه

 می کردم.


  1. هر سال بلافاصله  پس از کنکور در سایت کانون از دانش آموزان کانونی درباره سطح سختی سوالات نظر خواهی و نتیجه ی آن بلافاصله به نمایش در می آید، آیا در این نظرخواهی  شرکت کردید و 

  2. نتیجه ی آن را دیدید؟

 بله . بعد از کنکور اردیبهشت شرکت کردم و می خواستم بفهمم سوالاتی که زده ام در چه سطحی بوده و دیگران چگونه پاسخ داده اند ولی بعداز تیر چنین کاری را انجام ندادم.


  1. آیا نظر نفرات برتر در باره ی سطح سختی سوالات با نظر شما یکسان و یا نزدیک بود؟         


  2. بله در حد بسیار زیادی  ،خصوصاً در دروس ریاضیات و فیزیک.

 

  1. چه توصیه ی مهمی به دانش آموزان سال دوازدهم می کنید؟      

  2.    از ابتدای سال برای امتحانات نهایی و کنکور یک برنامه منسجم بچینید و امتحانات نهایی را دست کم نگیرید مخصوصا دانش آموزان سال دوازدهم، زیرا امتحانات نهایی مخصوصا در دروس عمومی

  3.  سخت هستند و به نظر من باید به امتحانات نهایی به چشم یک دفترچه سوم در کنکور نگاه بکنند و مثل سابق نیست که صرفاً یک امتحان روتین باشد که شما با یک ماه مطالعه بتوانیداز پس آن

  4.  بربیایید و معدل بالای 19 بگیرید .

  1. پیشنهادشما برای دانش آموزان سال های دهم و یازدهم چیست؟

برای دانش آموزان سال دهم : تمام تمرکز خو را روی کنکور بگذارند ازآنجایی که امتحانات نهایی شان هم برداشته شده و دغدغه ی امتحانات نهایی را ندارند ، بر دروس تخصصی مسلط شوندو تا جایی

 که می توانند درس هایی از سال یازدهم را هم پیش خوانی کنند و جلو بروند. 

 به دانش آموزان سال یازدهم :  از ابتدای سال برای دروس نهایی خود برنامه ریزی کنید  و در آزمون های تشریحی کانون شرکت کنید چرا که این آزمون ها کمک خوبی به پیشروی شما خواهد کرد از این

 جهت که دانش آموز مجبور می شود تا اردیبهشت تمام دروس تشریحی را تمام کند که در نتیجه او را جلو می اندازد و برای کنکورشان با آزمون های کانون پیش بروند.


  1.  اگر دوباره به ابتدای این مسیر بازگردید چه کاری را متفاوت انجام می دهید؟             

  2.    قطعاً به شیوه ی متفاوتی برای امتحانات نهایی دوازدهم آماده می شوم زیرا اولاً امتحانات نهایی سخت تر از آن چیزی بود که انتظارش را داشتم و ثانیاً نتیجه گرفتن در امتحانات نهایی به مراتب

  3.  راحت تر از کنکور بود اگر برنامه ریزی بهتری برای امتحانات نهایی داشتم می توانستم نتیجه ی بهتری بگیرم.

  1. چه کسی در این موفقیت بیشترین تاثیر را داشته؟
  2.  

خانواده ام بیشترین تاثیر را داشتند و هر امکاناتی که نیاز داشتم را برایم فراهم کردند مثل کتاب و آزمون و آموزش های مختلف.


  1.  دوست دارید از چه کسانی قدردانی کنید؟
  2.  

از خانواده ام و از دبیران سال یازدهم خود تشکر ویژه می کنم و همچنین از دبیران دروس عمومی دوازدهم .

 

 


Menu