گفتگو و مصاحبه با دانش آموز رامان کریمی پایه ششم قبولی تیزهوشان

گفتگو و مصاحبه با دانش آموز رامان کریمی پایه ششم قبولی تیزهوشان ورودی 1404-1405

گفتگو و مصاحبه با دانش آموز رامان کریمی پایه ششم  قبولی تیزهوشان

نام و نام خانوادگی: رامان کریمی   

- پایه تحصیلی: ششم  

- شهر و استان: مریوان – کردستان   

- میانگین تراز: (اطلاعات وارد نشده)   

- سال عضویت در کانون و تعداد آزمون‌ها: از تابستان ۱۴۰۳، شرکت در چندین آزمون  

- شغل و تحصیلات مادر: دبیر، کارشناسی ارشد ریاضی  

- شغل و تحصیلات پدر: دبیر، دکتری تخصصی جامعه‌شناسی  

 

 

مصاحبه گر : نیان وطنی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟  

   از طریق رسانه‌های جمعی با کانون آشنا شدم.

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟  

   آشنایی کامل با مهارت تست‌زنی و قبولی در آزمون تیزهوشان پایه هفتم در سال تحصیلی ۱۴۰۵–۱۴۰۴.

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کردید؟ دلیل آن چیست؟  

   بله، در تمامی آزمون‌های هدف‌گذاری و طرح جامع ۳+۳ شرکت کردم. این آزمون‌ها باعث آشنایی با انواع سوالات و تجربه فضای واقعی آزمون شدند.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می‌کردید؟  

   بله، طبق برنامه راهبردی مطالعه می‌کردم و آن را برای خودم شخصی‌سازی کرده بودم.

 

  1. کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه بود؟  

   ریاضی و علوم؛ چون پایه‌ام در این دروس قوی بود، با تمرکز بر مفاهیم پایه و تمرین تست‌ها، تسلط خوبی پیدا کردم.

 

  1. در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟  

   در دروس حفظی مانند فارسی ضعف داشتم، اما با تلاش و تغییر روش مطالعه، پیشرفت قابل توجهی داشتم.

 

  1. روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می‌دادید؟  

   حدود سه ساعت در روز مطالعه داشتم که بیشتر آن صرف حل تست می‌شد.

 

  1. دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟  

   بله، دفتر برنامه‌ریزی داشتم. این دفتر باعث نظم و هماهنگی بیشتر در مطالعه و ارزیابی عملکردم شد.

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟  

   به دلیل جامعه آماری بالا، کارنامه جامع کانون و امکان مقایسه ترازها در سطح شهر و استان، تصمیم گرفتم همچنان در آزمون‌های کانون شرکت کنم.

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟   

    مطالعه دقیق پاسخ‌نامه، به‌ویژه بررسی سوالات غلط و نزده.

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟  

    بله، بازی‌های فکری و شطرنج از مهارت‌های غیر درسی من هستند.

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری به کار می‌برید؟  

    مرور مفاهیم کلی و تمرین سوالات سال‌های گذشته با استفاده از منابع معتبر.

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟  

    از تابستان سال گذشته، به‌صورت منظم و روزانه حدود یک ساعت مطالعه داشتم.

 

  1. از چه منابعی برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ چگونه مطالعه و تمرین کردید؟  

    از منابع کانون مانند کتاب‌های سرعت و دقت، ۱۲ آزمون تیزهوشان، هوش کلامی و غیرکلامی استفاده کردم.

 

  1. از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ چگونه مطالعه و تمرین کردید؟  

    از کتاب‌های پرتکرار پایه ششم در دروس ریاضی، فارسی و علوم بهره بردم.

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود را مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه یا تست؟ پاسخ‌نامه‌ها را چگونه استفاده می‌کردید؟  

    ابتدا درس‌نامه و مفاهیم را می‌خواندم، سپس تست می‌زدم و در پایان پاسخ‌نامه را به‌طور کامل بررسی می‌کردم.

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یک‌بار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟  

    بیشتر منابع را یک‌بار مطالعه کردم.

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟  

    استعداد تحلیلی را روزانه حدود یک ساعت مطالعه می‌کردم؛ استعداد تحصیلی را بیشتر در مدرسه یاد می‌گرفتم و در ایام امتحانات مرور می‌کردم.

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟  

    تمرکز بیشتر بر تست‌زنی و تلاش برای کاهش سوالات مشکوک و افزایش تسلط.

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح ۳+۳ شرکت کردید؟  

    بله، به‌طور کامل در این آزمون‌ها شرکت کردم.

 

 

Menu