نام و نام خانوادگی: رامان کریمی
- پایه تحصیلی: ششم
- شهر و استان: مریوان – کردستان
- میانگین تراز: (اطلاعات وارد نشده)
- سال عضویت در کانون و تعداد آزمونها: از تابستان ۱۴۰۳، شرکت در چندین آزمون
- شغل و تحصیلات مادر: دبیر، کارشناسی ارشد ریاضی
- شغل و تحصیلات پدر: دبیر، دکتری تخصصی جامعهشناسی
مصاحبه گر : نیان وطنی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق رسانههای جمعی با کانون آشنا شدم.
- دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
آشنایی کامل با مهارت تستزنی و قبولی در آزمون تیزهوشان پایه هفتم در سال تحصیلی ۱۴۰۵–۱۴۰۴.
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
بله، در تمامی آزمونهای هدفگذاری و طرح جامع ۳+۳ شرکت کردم. این آزمونها باعث آشنایی با انواع سوالات و تجربه فضای واقعی آزمون شدند.
- مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله، طبق برنامه راهبردی مطالعه میکردم و آن را برای خودم شخصیسازی کرده بودم.
- کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
ریاضی و علوم؛ چون پایهام در این دروس قوی بود، با تمرکز بر مفاهیم پایه و تمرین تستها، تسلط خوبی پیدا کردم.
- در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
در دروس حفظی مانند فارسی ضعف داشتم، اما با تلاش و تغییر روش مطالعه، پیشرفت قابل توجهی داشتم.
- روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
حدود سه ساعت در روز مطالعه داشتم که بیشتر آن صرف حل تست میشد.
- دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله، دفتر برنامهریزی داشتم. این دفتر باعث نظم و هماهنگی بیشتر در مطالعه و ارزیابی عملکردم شد.
- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
به دلیل جامعه آماری بالا، کارنامه جامع کانون و امکان مقایسه ترازها در سطح شهر و استان، تصمیم گرفتم همچنان در آزمونهای کانون شرکت کنم.
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
مطالعه دقیق پاسخنامه، بهویژه بررسی سوالات غلط و نزده.
- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله، بازیهای فکری و شطرنج از مهارتهای غیر درسی من هستند.
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری به کار میبرید؟
مرور مفاهیم کلی و تمرین سوالات سالهای گذشته با استفاده از منابع معتبر.
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از تابستان سال گذشته، بهصورت منظم و روزانه حدود یک ساعت مطالعه داشتم.
- از چه منابعی برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ چگونه مطالعه و تمرین کردید؟
از منابع کانون مانند کتابهای سرعت و دقت، ۱۲ آزمون تیزهوشان، هوش کلامی و غیرکلامی استفاده کردم.
- از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ چگونه مطالعه و تمرین کردید؟
از کتابهای پرتکرار پایه ششم در دروس ریاضی، فارسی و علوم بهره بردم.
- با چه روشی کتابهای خود را مطالعه میکردید؟ اول درسنامه یا تست؟ پاسخنامهها را چگونه استفاده میکردید؟
ابتدا درسنامه و مفاهیم را میخواندم، سپس تست میزدم و در پایان پاسخنامه را بهطور کامل بررسی میکردم.
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
بیشتر منابع را یکبار مطالعه کردم.
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
استعداد تحلیلی را روزانه حدود یک ساعت مطالعه میکردم؛ استعداد تحصیلی را بیشتر در مدرسه یاد میگرفتم و در ایام امتحانات مرور میکردم.
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
تمرکز بیشتر بر تستزنی و تلاش برای کاهش سوالات مشکوک و افزایش تسلط.
- آیا در آزمونهای طرح ۳+۳ شرکت کردید؟
بله، بهطور کامل در این آزمونها شرکت کردم.
