گفتگو و مصاحبه با دانش آموز عمار رایگان قبولی آزمون تیزهوشان

گفتگو و مصاحبه با دانش آموز عمار رایگان قبولی آزمون تیزهوشان ورودی 1404-1405

گفتگو و مصاحبه با دانش آموز عمار رایگان قبولی آزمون  تیزهوشان

نام و نام خانوادگی: عمار رایگان   

- پایه: ششم  

- نام شهر و استان: مریوان – کردستان   

- میانگین تراز: ۶۰۰۰  

- از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است؟ از تابستان ۱۴۰۳، یک سال عضو بوده و در چند آزمون شرکت کرده است  

- شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار – دیپلم  

- شغل و تحصیلات پدر: استاد دانشگاه – فوق لیسانس  

- مصاحبه‌گر: شیلا شامحمدنژاد

 

 

❓ سوالات مصاحبه و پاسخ‌ها

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟  

در تابستان ۱۴۰۳ وقتی به دنبال کلاس یا مؤسسه‌ای برای تدریس تیزهوشان بودم، با کانون قلم‌چی آشنا شدم.

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟  

از شرکت در آزمون‌های کانون بسیار خرسند شدم و دستاوردهای زیادی داشتم.

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کردید؟ دلیل آن چیست؟  

خیر، چندان با این آزمون آشنا نشدم و نتوانستم از آن استفاده کنم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می‌کردید؟  

بله، دقیقاً مطابق برنامه راهبردی عمل می‌کردم.

 

  1. کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه بود؟  

ریاضی و علوم؛ بیشتر مرور می‌کردم تا آن‌ها را تقویت کنم و وقت بیشتری برای نقاط ضعف بگذارم.

 

  1. در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟  

بله، فارسی؛ ابتدا مفهومی می‌خواندم، سپس روش حفظی را هم اضافه کردم و نتیجه چشمگیری گرفتم.

 

  1. روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می‌دادید؟  

در ابتدا ۲ تا ۳ ساعت، سپس با پیشنهاد آقای معینی به ۴ تا ۵:۳۰ ساعت افزایش دادم.

 

  1. دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟  

بله، کمک کرد همیشه از وضعیت فعلی‌ام آگاه باشم و برای بهتر شدن تلاش کنم.

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟  

چون اهدافم بزرگ‌تر از موقعیتم هستند و آزمون‌های قلم‌چی با تحلیل‌های قوی بهترین ابزار برای پیشرفت‌اند.

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟  

با کمک پشتیبان‌ها؛ اگر نتایج طبق خواسته‌ام بود، برای آزمون بعدی برنامه‌ریزی می‌کردم.

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟  

بله، در باشگاه کاراته و موسیقی فعال هستم. مقام‌های اول و دوم استانی، کشوری و حتی آسیایی در کاراته دارم.

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری به کار می‌برید؟  

هر جمعه برای هفته برنامه‌ریزی می‌کنم، بین درس‌ها فاصله می‌گذارم، درس‌های حفظی را صبح و مفهومی را عصر می‌خوانم، و در پایان روز مرور می‌کنم.

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟  

از تابستان ۱۴۰۳ شروع کردم.

 

  1. از چه منابعی برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ چگونه مطالعه و تمرین کردید؟  

کتاب‌های ۱۲ دوره جامع، ۲۰ آزمون سرعت و دقت، هوش کلامی و غیرکلامی. سه کتاب استعداد تحلیلی را در تابستان تمام کردم. آزمون‌های سرعت و دقت را زوج‌ها می‌دادم و فردها تحلیل می‌کردم. برای ۱۲ دوره طبق روش کانون عمل کردم.

 

  1. از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ چگونه مطالعه و تمرین کردید؟  

کتاب‌های طبقه‌بندی شده ریاضی و علوم، سوالات پرتکرار. طبق روش پیشنهادی کانون مطالعه کردم.

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود را مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟  

اول درس‌نامه، سپس تست. بعد از تست با پاسخنامه بررسی می‌کردم و سوالات اشتباه را تحلیل می‌کردم.

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یک‌بار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟  

بستگی به منبع داشت؛ ۲۰ آزمون را دو بار، ۱۲ دوره را یک بار. سعی می‌کردم بیش از یک بار استفاده کنم.

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟  

با کمک برنامه‌ریزی پشتیبان‌ها، زمان هیچ‌کدام را به دیگری اختصاص نمی‌دادم.

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟  

نقاط ضعف را برطرف کرده بودم و روی تقویت نقاط قوت تمرکز داشتم. بدون استرس و دقیق درس می‌خواندم.

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح ۳+۳ شرکت کردید؟  

بله، از این طرح فوق‌العاده استفاده کردم. بسیار عالی بود و به دیگران هم پیشنهاد می‌کنم.

 

---

Menu