گفتگو و مصاحبه با دانش آموز اوین برائی قبولی تیزهوشان

گفتگو و مصاحبه با دانش آموز اوین برائی قبولی تیزهوشان ورودی 1404-1405

گفتگو و مصاحبه با دانش آموز اوین برائی قبولی تیزهوشان

نام و نام خانوادگی: اوین برائی   

- پایه: ششم  

- نام شهر و استان: مریوان – استان کردستان  

- میانگین تراز: ۵۴۴۵  

- سابقه عضویت در کانون: از سال ۱۴۰۳، به مدت یک سال، شرکت در ۱۶ آزمون  

- شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار – تحصیلات راهنمایی  

- شغل و تحصیلات پدر: معلم – فوق دیپلم  

 

 

 مصاحبه گر : پریا معینی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟  

از طریق یکی از اقوام که خودش هم عضو کانون بود، با این مجموعه آشنا شدم.

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟  

با شرکت در آزمون‌ها با نوع سوالات تیزهوشان آشنا شدم و توانستم آن‌ها را راحت‌تر حل کنم.

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کردید؟ دلیل آن چیست؟  

بله، چون با حل آن‌ها توانستم روش تست‌زنی‌ام را تقویت کنم و با سبک سوالات تستی بیشتر آشنا شوم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می‌کردید؟  

بله، چون برنامه‌ریزی دقیقی داشت و من طبق آن خودم را برای آزمون‌ها آماده می‌کردم.

 

  1. کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه بود؟  

ریاضی و علوم؛ این درس‌ها را با دقت بیشتری مطالعه می‌کردم و از کتاب‌های کار مخصوص آن‌ها استفاده می‌کردم.

 

  1. در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟  

بله، با تغییر روش مطالعه توانستم برخی درس‌ها را بهتر یاد بگیرم و آن‌ها را به نقطه قوت تبدیل کنم.

 

  1. روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می‌دادید؟  

روزانه حدود ۴ ساعت مطالعه داشتم که ۳ ساعت آن را به تست‌زنی و ۱ ساعت را به مطالعه‌ی درس‌نامه اختصاص می‌دادم.

 

  1. دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟  

بله، داشتن دفتر برنامه‌ریزی کمک کرد تا عملکردم را بهتر بسنجم و برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشم.

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟  

چون فقط برای آزمون تیزهوشان درس نمی‌خواندم، بلکه برای موفقیت در مدرسه و یادگیری بهتر هم تلاش می‌کردم.

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟  

از ویدیوهای آموزشی سایت کانون و پاسخ‌نامه‌ها استفاده می‌کردم تا اشتباهاتم را بررسی و رفع کنم.

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟  

فعلاً تمرکز اصلی‌ام روی درس‌هاست، اما در آینده علاقه‌مند به یادگیری مهارت‌های جانبی هستم.

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری به کار می‌برید؟  

در دوره امتحانات از آزمون‌های کانون استفاده می‌کنم تا آمادگی بیشتری داشته باشم.

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟  

از اوایل پاییز ۱۴۰۳ شروع به مطالعه برای آزمون تیزهوشان کردم.

 

  1. از چه منابعی برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ چگونه مطالعه و تمرین می‌کردید؟  

از کتاب‌های ۱۲ دوره هوش کلامی و غیرکلامی و سرعت و دقت استفاده کردم. پشتیبانم برایم برنامه‌ریزی کرد و طبق آن تمرین می‌کردم.

 

  1. از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ چگونه مطالعه و تمرین می‌کردید؟  

از کتاب‌های پرتکرار و سه سطحی استفاده کردم و تمرین‌ها را با دقت انجام می‌دادم.

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود را مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخ‌نامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟  

اول درس‌نامه را می‌خواندم، بعد تست می‌زدم. از پاسخ‌نامه‌ها برای بررسی جواب‌ها و رفع اشکال استفاده می‌کردم.

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یک‌بار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟  

منابع را چند بار مرور و تمرین کردم تا بهتر یاد بگیرم.

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟  

با توجه به شرایط و برنامه‌ریزی، بین این دو بخش تعادل برقرار می‌کردم.

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟  

در این دوران، تمرکز اصلی‌ام روی مطالعه کتاب ۱۲ دوره تیزهوشان بود.

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح ۳+۳ شرکت کردید؟  

بله، در آزمون‌های طرح ۳+۳ شرکت کردم.

 

 

Menu