تحلیل درس خلاقیت تصویری و تجسمی نیوشا طرهانی رتبه 116 منطقه 2 سال 1402، طراحی صنعتی دانشگاه علم و صنعت تهران، میانگین تراز آزمونهای کانون 7500، پشتیبان ویژه داوطلبان هنر، مسئول درس خلاقیت تصویری و تجسمی آزمون هنر
درس خلاقیت تصویری و تجسمی در کنکور هنر همواره درسی چالش برانگیز بوده است. سطح دشواری این درس زمانی مشخص می شود که تمام داده های تصویری و تئوری و تحلیلی دانش آموزان را درگیر می کند.
در سئوالات کنکور تیرماه کاملا می توان متوجه بالا رفتن حساسیت طراحان در طراحی سئوالات از تمام منابع این درس شد. تقریبا از تمام منابع و از هر کتاب، یک سئوال در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۴ طرح شده است.
در این میان سئوالات ۸۴، ۸۵، ۸۶ و ۸۷ کاملا مطابق سئوالاتی بودند که در آزمون های امسال کانون برگزار شده است.
سئوالات ۹۰ و ۹۱ مشابه سئوالات چند سال اخیر کنکور بوده است. این مورد نشان می دهد که مرور و نمرین دوره های کنکور های اخیر در نزدیکی زمان برگزاری کنکور، به دانش آموزان کمک بسیار زیادی می کند. و به تاکید کانون قلم چی و گروه هنر به برگزاری سه روز یکبار کنکور های چند سال اخیر در صفحه شخصی دانش آموزان صحت می بخشد.
سئوال های ۸۲ و ۸۷ از جمله سئوال هایی بودند که در سبک خودشان جدید و تکرار نشده بوده اند.
مابقی سئوالات هم به سبکی مشابه سئوالات کنکورهای چند سال اخیر و آزمون های کانون طراحی شده اند.
طراحی و چینش سئوالات این درس، بخصوص در کنکور امسال نشان داد که مسیر عوض شده است، تمرکز از سئوالات منابع آزاد کاملا به منابع وزارتی منتقل شده است. اما محتوا همان است. تصویر، خلاقیت و تحلیل.
