تحلیل فاطمه برزنگ رتبه 85 منطقه 3 و 897 کشور کارشناسی ارتباط تصویری دانشگاه یزد، پشتیبان آزمون های هنر کانون استان کرمان
سوال های کنکور هنر امسال با رویکردی ترکیبی از سنجش حافظه و تحلیل و درک مفهومی طراحی شده بودند. درس درک عمومی هنر سطح دشواری نسبتا سختی داشت در مقایسه با کنکور هنر اردیبهشت ماه. اکثر سوال ها از منابع درسی طراحی شده بودند با نگاهی ریز و دقیق که در این سوال ها مهارت تحلیل سبک ها /تشخیص ویژگی اثار و شناخت اصولی و با جزییات سبک ها و مکتب ها را هدف قرار داده بود. طراحان با استفاده ا ز دام های اموزشی سعی در سنجش قدرت تحلیل داوطلبان را داشتند و سعی شده بود از سوال های حافظه محور فاصله گرفته شود و در برخی سوال ها برای پاسخگویی نیاز به درک سیر تحول سبک ها و شناخت مفهومی مطالب بود.
نتیجه گیری سوال ها به اینصورت بود که سوال های امسال نسبت به گذشته بیش از هرچیز قدرت تحلیل و تطبیق اطلاعات و درک مفهومی را سنجیده اند. داوطلبانی که فقط به حفظ کردن مطالب تکیه کرده بودند در پاسخ دهی دچار مشکل شده اند این تغییر مسیر در طراحی سوال می تواند نشانه ای از استانداردسازی ازمون در مسیر کشف استعدادهای واقعی در هنر باشد نه صرفا یادگیری موقتی .
