نام و نام خانوادگی: غزل بهرامی
پایه: دوازدهم
نام شهر و استان: استان اصفهان شهر داران
میانگین تراز: 6800
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است:
شغل و تحصیلات مادر: فوق دیپلم_ خانه دار
شغل و تحصیلات پدر:لیسانس_ فرهنگی بازنشسته
مصاحبهگر : ژیلااحمدی مسئول نمایندگی
- 1-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ حفظ استمرار و پیوستگی در فواصل دو هفته ای و مهارت تشخیص نوع سوالات
- 2-دلیل پیوستگی شما با آزمونهای کانون چه بود؟ داشتن برنامه شخصی و بلند مدت
3-از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه اشتباهات برای جمع بندی فروردین ماه
کارنامه بازیابی برای تثبیت مباحپ و رفع اشکال
- 4-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ شیمی بیشتر از دیگر دروس من را به چالش میکشید اما مابقی دروس با رفع اشکال و تحلیل ازمون روند طبیعی دارند و به نوعی هرکدام مرحله به مرحله تقویت می شوند. روش مطالعه عمدتا شخصی است اما من با تست زدن نکات را تکمیل میکردم
- 5-چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان نرفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟ من بنا بر شرایطی نتوانستم در استان مشغول تحصیل شوم اما اصل کار و موفقیت در این ازمون انگیزه ای بود برای ادامه مسیر . هرچند صحبتهای مدیر محترم مدرسه تیزهوشان هم تاثیر بسزایی داشت و ابهامات را برطرف کرد. در کل ازمون و اشتباهات ان به تصحیح مسیر کمک زیادی میکند
- 6-آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمونهای هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت کردهاید؟ خیر به صورت انلاین شرکت نمیکردم اما برای دست گرمی انهارا هم حل میکردم
7-تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدادید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ در همان روز بعد از ازمون تحلیل را اول به صورت کلی و سپس برای رفع اشکال سوالات غلط و بدون پاسخ را مجدد حل کرده و نکات را یادداشت میکردم
- 8-آیا کتاب خودآموزی داشتید؟ چگونه آن را تکمیل میکردید؟ بله بعنوان دفتر تحلیل نکات زیست و مطالب حفظی شیمی را یادداشت میکردم و نکات سوالات فیزیک و ریاضی را با شماره سوالات برای مرور یادداشت میکردم
- 9-اگر به بودجهبندی برنامهی آزمون نمیرسیدید چگونه جبران میکردید؟ اکثرا مشکلی در رسیدن به بودجه بندی نداشتم اما اگر در مبحثی به تثبیت کامل نمیرسیدم در برنامه ی اینده زمانی به ان اختصاص میدادم و مجدد تمرین میکردم
- 10-در سال ششم/نهم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟
من بیشتر تمرکزم بر استعداد تحلیلی بود و با هدف یادگیری کتابکار را بررسی میکردم . درکل پیوستگی در طول تابستان منتهی به سال نهم در درس تحلیلی و برطرف کردن غلط ها به صورت جزیی کمک کننده بود
11-در سال ششم/نهم روزی چند ساعت درس میخواندید؟ آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس میخواندید؟ چقدر؟من ساعت مطالعه زیادی در طول سال نهم نداشتم فقط به هدف یادگیری دروس و با مرور چندین باره انهارا تقویت میکردم در روزهای تعطیل هم درحد روزهای مدرسه بود . درکل درگیر ساعت مطالعه نبودم و کیفیت را اولویت قرار میدادم همانطور که اشاره کردم تابستان برایم تعیین کننده تر بود
- 12-از چه منابع و کتابهایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟ ایکیو جامع استعداد تحصیلی و هوش کمپلکس برای تحلیلی
- 13-درس استعداد تحلیلی را با چه روشی میخواندید؟ با حل سوالات کتابکار و رفع اشکال
- 14-دفتر برنامهریزی را تکمیل میکردید؟ دفتر برنامهریزی چه کمکی به شما میکرد؟ گهگاهی قبل از دفتر برنامه ریزی شخصی از این کتاب استفاده میکردم و با محاسبه ساعت مطالعه هفتگی به بهبود ان میپرداختم
- 15-در ماه آخر روزانه چند تست میزدید و چگونه تستها را تحلیل میکردید؟ روند عادی در کنار مرور نکات در ماه اخر هم ادامه داشت و تفاوت چندانی نداشت
- 16-آیا پدر و مادرتان در برنامهریزی درسی به شما کمک میکنند؟ چگونه؟ خیر در برنامه ریزی درسی شخصا عمل میکردم
