گفتگو با امیر رضا قمری زاده ؛قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

برای رسیدن به هدف باید تلاش کرد و با داشتن هدف خستگی معنا ندارد

گفتگو با امیر رضا قمری زاده ؛قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: امیررضا قمری زاده

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : بیجار، کردستان 

میانگین تراز: 6838

سال‌های حضور در کانون: ۱سال

 تعداد  شرکت در آزمون:14 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر: دبیر، کارشناسی 

شغل و تحصیلات پدر: بازنشسته آموزش و پرورش ،کارشناسی


مصاحبه‌گر : بهناز محمدیاری


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

برادرم کانونی هستند و پزشکی سنندج قبول شده است.


در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟ 

بر اساس برنامه‌ی کانون در همه آزمون ها شرکت کرده ام ، 


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

آشنایی با فضای کنکور و پیدا کردن نقاط ضعف در تست زنی می باشد.


شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

 منابع من کانونی بود. 

من یک دانش آموز بی‌غیبت در آزمون‌های اصلی هستم، و همیشه سعی کردم به طور پیوسته در آزمون‌ها حضور داشته باشم و همچنین همیشه از کتاب‌ها و خدمات کانون استفاده می‌کنم.


چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ 

برای رسیدن به هدف باید تلاش کرد و با داشتن هدف خستگی معنا ندارد.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

اگر گاهی‌ آمادگی چندین بالایی هم نداشتم آزمون‌ها را شرکت می‌کردم تا با فضای آزمون آشنا شوم.

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله با شرکت در زمون خودرا قبل از آزمون اصلی یک بار دیگر محک بزنم و اگر درسی ضعف داشتم آن را مرور کنم.


از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه پروژه‌ای، روند پیشرفت خود را در طول آزمون‌ها مقایسه می‌کنم. 


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله، با توجه به اینکه به طور مثال بعضی دروس و مباحث مسلط تر هستم یا بیشتر نیاز به کار دارم زمانم را بین دروس تقسیم می‌کنم.


روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

با برنامه آزمون پیش می‌روم و متناسب با هر درس تعداد مشخصی تست می زنم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

اگر وقت داشته باشم سعی می‌کنم در درس زیست شناسی همه‌ی سوالات را بررسی کنم ولی در درس‌های دیگر فقط نزده‌ها و غلط‌ها را بررسی می‌کنم.


آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

بله، اشتباهات و ضعف‌هایم را بررسی می‌کنم و در آن مباحث تست بیشتری می‌زنم.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟

برادرم من را حمایت می‌کند ، تجربه‌ی برادرم خیلی کمکم می‌کند.


در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

همه‌ی درس هایم خوب است اما خودم خواستم در درس شیمی تست بیشتری کار کنم تا بتوانم عملکرد بالاتری داشته باشم.


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری می‌کند؟ 

روزانه نزدیک 9 ساعت درس می‌خواندم و در طول مدرسه این زمان کاهش پیدا می‌کرد.


کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

باعث می شود که درس‌ها را مرتب جمع کنم و اینکه از درس عقب نمانم.

 

هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

الف) بررسی اشتباهات 

ب) بررسی سؤال‌های ساده 

بررسی اشتباهات برای من اولویت بیشتری دارد.


 نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟ 

یادگیری در مدرسه رخ می‌دهد و نقش بسیار مهمی دارد.


در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ 

با بررسی غلط‌های هردرس در روز آزمون اشکالاتم را برطرف می‌کنم.


آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

بله ، من را تشویق می‌کنند و می‌دانند که من تلاشم را می‌کنم .


شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟ 

 قهرمان پیشرفت می‌دانم.


کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید:

 روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، را در آزمون‌ها استفاده می‌کنم.

 

استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ 

من معمولاً استفاده کمی از گوشی دارم و این خیلی به من کمک می‌کند و تمرکزم را در درس‌ها بالا می‌برد.


برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

مطابق برنامه آزمون پیش می‌رفتم.


فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

آرامش و نداشتن استرس است.


آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟

بله، با خانواده‌ام به گردش می‌رویم یا با دوستانم به بیرون می‌رویم.


آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟ 

مادرم خواندن و نوشتن را به صورت مبتدی در حد آشنایی با حروف الفبا و کلمه‌های نه چندان سخت را به من می‌آموخت.


قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می‌خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟

بله، کتاب های قصه برای من می خواندند و اکنون وقت مطالعات غیردرسی را ندارم.


آیا معلم خاصی است که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟

همه‌ی معلم‌ها عالی هستند و بهترین روش تدریس را به کار می‌گیرند و من قدردان تک تک شان هستم.

Menu