گفتگو با پوریا جعفری سامانی؛ قبولی مهندسی کامپیوتر شهرکرد

با حضور مرتب و مستمر در آزمون‌ها با نقاط ضعف و قوت خودم آشنا شدم و همچنین با تکرار مباحث در آزمون‌ها تداوم یادگیری من بیشتر شده در ضمن برای یافتن عیب‌هایم آزمون می‌دادم.

گفتگو با پوریا جعفری سامانی؛ قبولی مهندسی کامپیوتر شهرکرد

نام و نام خانوادگی: پوریا جعفری سامانی

رتبه سال 1403: 628منطقه 3

رشته و دانشگاه قبولی: مهندسی کامپیوتر دانشگاه شهرکرد

نام شهر و استان: سامان و استان چهار محال و بختیاری

میانگین تراز: 8424

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: 1402

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار و لیسانس معارف

شغل و تحصیلات پدر: مهندسی عمران و مهندسی عمران امیر کبیر

درصدهای کنکور 1403 (اردی بهشت و تیر): اردیبهشت : ریاضی 25.84فیزیک 33،34 شیمی 33،34

تراز کنکور (اردی بهشت و تیر): اردیبهشت 8372

تراز سوابق تحصیلی: 8475


مصاحبه‌گر: عزيزالله رحماني ساماني

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق آشنایان با کانون آشنا شدم. زیرا اکثر خویشاوندان عضو کانون بودند.

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

مهمترین دستاورد من از شرکت در آزمون‌ها، پی بردن به اشکالات و روش مطالعه و بر طرف نمودن عیب‌های مطالعه و تست زنی مفیدتر بود.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با حضور مرتب و مستمر در آزمون‌ها با نقاط ضعف و قوت خودم آشنا شدم، و همچنین با تکرار مباحث در آزمون‌ها، تداوم یادگیری من بیشتر شده. در ضمن برای یافتن عیب‌هایم آزمون می‌دادم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ انگیزه‌تان چه بود؟ فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله، در آزمون مشابه سال قبل شرکت می‌کردم و تمام آزمون‌های سال گذشته را خودم بررسی می‌کردم.


  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

من فقط از کارنامه اصلی آزمون استفاده می‌کردم. چون در یک نگاه، بزرگترین کمک را به من می‌کرد. مخصوصا خط تعادل و نمودار پیش روی برایم بسیار کاربردی بودند.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

با برنامه راهبردی آزمون پیش می‌رفتم ولی قبل از عید موفق نشدم مباحث را کامل کنم. اما بعد از عید توانستم آنها را کامل کنم.


  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

من در تحلیل آزمون، فقط سوالات غلط و بدون پاسخ را بررسی می‌کردم و در آزمون‌های پرنکته، تمام سوالات را بررسی می‌کردم.


  1. آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟

بله من در طول سال نیز دچار افت تراز شدم. تا اینکه روش مطالعه‌ام را تغییر دادم؛ و در این زمینه پشتیبانم به من کمک کرد.


  1. پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ چه کمکی به شما می‌کردند؟

تمام اعضاء خانواده من در منزل پشتیبان من هستند و من را تشویق به ادامه مسیر می‌کردند.


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کردید؟

درس حسابان نقطه قوت من است. معمولا در مدرسه نمره 19 به بالا می‌گرفتم و برای این درس، بیشتر تست می‌زدم.

 

  1. در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

من در طول سال، در درس شیمی ضعیف بودم که با استفاده از آموزش بیشتر و تست بیشتر، توانستم وضعیتم را در این درس بهبود دهم.


  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟  

قبل از عید کلا ساعت مطالعه من خیلی کم بود ولی بعد از عید مطالعه‌ام به 10 تا 12 ساعت مطالعه می‌رسید. 


  1. در جلسه کنکور آیا توانستید سؤال‌های ساده‌تر را تشخیص دهید؟ 

بله من در سر جلسه کنکور می‌توانستم سوالات ساده را تشخیص دهم.


  1. کدام درس در جلسه‌ی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟

درس ریاضی در کنکور من را غافلگیر کرد. زیرا خیلی ساده‌تر از انتظار بود و آن را تا حد خوبی کنترل کردم.


  1. در طول سال چقدر به رتبه فکر می‌کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت می‌کردید؟

 من در طول سال بسیار زیاد به رتبه فکر می‌کردم. البته خانواده‌ام انتظاری از من نداشتند، و همچنین خودم نیز سعی می‌کردم به درس خواندن فکر کنم و تخمین رتبه را در ذهنم نداشته باشم.


  1. اگر دوباره به گذشته برگردید چه کارهایی را انجام نمی‌دهید؟ چرا؟

من اگر به زمان گذشته برگردم، سعی می‌کنم به جای دیدن ویدئو، تست بزنم. زیرا ویدئو دیدن تاثیر بدی در روند مطالعه من داشت. و همچنین سعی می‌کردم دهم و یازدهم را در حد متعارفی تست زنم.


برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

برنامه من برای مطالعه دروس دهم و یازدهم استفاده از کلاس‌های آموزشی و پیش رفتن با برنامه آزمون‌ها بود.


  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

در نیم سال دوم، تصمیم گرفتم بیشتر و بیشتر تست بزنم و کمتر ویدئو نگاه کنم و برای درس‌های عمومی تمرین بیشتری حل کنم.


  1. فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

مهمترین ویژگی من استمرار و خسته نشدن در طول سال بود.


  1. آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دادید؟ چه کارهایی می‌کردید؟

بله من در برنامه‌ریزی مطالعاتی خودم، زمانی را نیز برای استراحت در نظر می‌گرفتم. سعی می‌کردم صرفا با ذهنی آماده به مطالعه ادامه بدهم.


  1. قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می‌خواندند؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟

بله بیشتر برایم کتاب‌های داستانی می‌خواندند. در حال حاضر نیز مطالعه غیر درسی هم دارم.


  1. فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف می‌کنید؟

انتظارم رتبه زیر 1000 منطقه بود و 628 شدم که بسیار خوشحالم و بقیه نیز من را در این خوشحالی همراهی می‌کردند.


  1. روش مطالعه‌ موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟

من بیشتر برای دروس عمومی تست می‌زدم و سوال حل می‌کردم و کتاب درسی را مو به مو مطالعه می‌کردم.


  1. دلیل انتخاب رشته‌تان چه بوده است؟ این رشته اولویت چند شما بود؟

من به رشته کامپیوتر علاقه زیادی داشتم و تمام الویت‌های من کامپیوتر بود. به نظر من رشته مهم‌تر از دانشگاه است.


  1. کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری داشتید؟

فیلم‌های آموزشی و نمونه سوالات امتحانی برایم کاربرد بیشتری داشته است.

Menu