گفت وگو با مهسا رجبی؛ رتبه 159 کنکور انسانی 1403

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟خیر .اگر از ازمون‌ها غیبت می‌کردم باعث

گفت وگو با مهسا رجبی؛ رتبه 159 کنکور انسانی 1403

مهسا رجبی

 رتبه ۱۵۹ کنکور 1403علوم انسانی

نام شهر و استان:فارس- بوانات

 میانگین تراز :۶۳۴۵ 

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است:از تابستان سال یازدهم عضو کانون بودم و در ۲۳ آزمون شرکت کردم.

شغل و تحصیلات مادر :خانه دار،لیسانس 

شغل و تحصیلات پدر: فوق لیسانس، معلم، فوت شدند.

درصدهای کنکور 1403 (اردی بهشت و تیر): 

اردیبهشت:فنون :۴۷درصد،جامعه:۸۴ درصد روانشناسی:۸۴درصد.عربی۶۶ درصد.اقتصاد:۶۲درصد.فلسفه منطق:۳۴ درصد.تاریخ جغرافی:۵۶ درصد.ریاضی:۰ تیر:جامعه:۱۰۰درصد.روان:۹۱ درصد.ریاضی :۰ عربی:۶۳ درصد.اقتصاد:۶۱درصد.فلسفه منطق:۶درصد.تاریخ جغرافی ۳۲ درصد فنون :۴۳ درصد

 تراز کنکور (اردی بهشت و تیر) اردیبهشت:۹۶۶۴ تیر:۹۱۱۴ تراز سوابق تحصیلی:۹۸۶۱ 


 مصاحبه‌گر : شیلا کیانی

 شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

 از کلاس دهم به واسطه‌ی مدرسه با کانون اشنا بودم، ولی در سال یازدهم تصمیم به ثبت نام گرفتم.


 نمره‌های امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلی‌تان چند شد؟

 عربی:20-فنون:۲۰-فلسفه:۱۸-فارسی:۱۹/۵- تاریخ:۱۹/۵ ریاضی:۱۹/۵- جغرافی:۱۸/۵- جامعه:۱۹/۷۵ -دینی:۱۹ -سلامت ۱۷ -زبان:۱۷ 


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

 برنامه‌ی کانون بسیار منسجم و با تعداد مرور فراوان بود باعث می شد علاوه بر ایجاد نظم با تعداد مرور بالا به تسلط خوبی برسم.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر، اگر از ازمون ها غیبت می کردم باعث می شد مطالب خوانده شده به خوبی تثبیت نشوند و ایراد های کار خود را پیدا نکنم.


 پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی منجر به ایجاد نظم است و نظم در سال کنکور کلید موفقیت است.


 از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه پروژه ای که باعث می شد خود را با آزمون های قبلی بسنجم و ارزیابی کنم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله، سعی می کردم برنامه درسی مدرسه را نیز در کنار برنامه راهبردی پیش ببرم و در کنار تشریحی خواندن مطالب مدرسه مطالب را به صورت تستی هم مطالعه کنم.

 

  روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟ 

سعی می کردم از تحلیل ویدیویی اساتید کانون استفاده کنم که هم سوالات غلط، هم نزده و درست را در آن بررسی می کنند.


  آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟ 

بله در اواخر تابستان یازدهم دچار افت تراز شدم، سعی کردم با اندکی استراحت و حمایت های خانواده در اول مهر یک شروع عالی  داشته باشم.


 پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کردند؟

مادرم همیشه از من حمایت می کردند و هنگامی که دچار عقب ماندگی یا افت می شدم به من برای شروع دوباره انگیزه می دادند.


  کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کردید؟

 درس های جامعه شناسی، روانشناسی، عربی و فلسفه نقطه قوت من بودند و در مدرسه اغلب نمره ۲۰ را کسب می کردم .

برای درس های جامعه و روانشناسی به کتاب درسی بسیار اهمیت می دادم و برای عربی از جزوه معلم مدرسه  استفاده می کردم.


  در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

درس فلسفه درسی بود که برای مطالعه تستی آن به طور جدی چالش داشتم که با عوض کردن منبع و مطالعه زیاد کتاب درسی توانستم با وجود سختی تست های این درس درصد مطلوبی را کسب کنم.


معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟

 بله از خانم راستی معلم عربی، نهایت تشکر را دارم، علاوه بر تدریس فوق العاده و روان از اخلاق بسیار خوبی برخوردارند و همچنین از بقیه دبیران مدرسه ام که همگی عالی هستند.


 روش مطالعه‌ موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟ 

همگام با مدرسه دروس عمومی را مطالعه می کردم و در امتحانات شرکت می کردم؛ گاهی مجبور می شدم تا صبح به دلیل کمبود وقت مطالعه کنم یا در زنگ های تفریح مطالعه داشتم.

 

Menu