گفتگو بامعصومه صالحی وند ؛قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی

وقتی موظف به شرکت در آزمون‌ها هستم ناخودآگاه دلم می‌خواهد قبل آزمون بیشتر درس بخوانم تا نتیجه‌ی خوبی بگیرم و طبیعتا بعد از اینکه چندبار نتیجه‌ی قابل قبولی گرفتیم،

گفتگو بامعصومه صالحی وند ؛قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی

 نام و نام خانوادگی:  معصومه صالحی وند

پایه: یازدهم انسانی

نام شهر و استان:مراغه ،آذربایجان شرقی  

میانگین تراز:  6700

سال‌های حضور در کانون:3 سال( نهم، دهم ، یازدهم)

شغل و تحصیلات مادر: کارشناس ادبیات فارسی،خانه دار

شغل و تحصیلات پدر:  دیپلم، بازنشسته ارتش


مصاحبه‌گر : اسما ثنایی آذر

 

  1. برنامه شما برای امتحانات نیم سال دوم چیست؟ 

برنامه ی من مطالعه‌ی مستمر و تشخیص نقطه ضعف های هر درس و رفع آنها می باشد.


  1. آیا از نمونه سؤالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

 بله در امتحانات ترم اول بعد از مطالعه ی کتاب درسی چند نمونه سؤال امتحانی از سایت کانون حل می کردم تا تسلطم به درس بیشتر شود .در ضمن بعد از این آزمون ها نقطه ضغف ها یا کم کاری هایم در هر مبحث را می فهمیدم و دوباره مطالعه می‌کردم. 


  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟ 

سعی می‌کنم در ادامه ی نیم سال دوم تعداد تست های سرعتی خودم را افزایش بدهم تا اول اینکه مدیریت زمان داشته باشم و دوم اینکه به هر مبحث مسلط باشم. در ضمن به مطالعه مستمر و اصولی که از اول سال تحصیلی امسال شروع کردم پایبند باشم تا در امتحانات نهایی نتیجه ی مطلوبی کسب کنم.


  1. روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟

شب امتحان 8یا 7 درس تاریخ و جغرافیا وغیره را  نمی شودجمع کرد. من طی نیم سال اول به صورت اصولی دروس را مطالعه می کردم و قبل امتحانات ترم اول فقط مرور می‌کردم. البته بعد از امتحانات دی که قلم چی آزمون های جمع بندی نیم سال اول را برگزار می کرد بنده به صورت کلی از دروس تست می زدم تا مطالبی که خواندم در ذهنم تثبیت و طبقه بندی شوند.


  1. در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟ 

چون طی نیم سال اول دروسم را خواندم زیاد برای من سخت نبود اگر فرصت می‌کردم کمی از دروس را تست می‌زدم اما وقتی تست نمی زدم سعی می کردم قبل از آزمون اصلی، آزمون مشابه پارسال را به صورت غیر حضوری شرکت کنم تا به آمادگی کافی برسم که همین روش باعث ایجاد تعادل در مطالعه‌ام در دوران امتحانات شد.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

وقتی موظف به شرکت در آزمون ها هستم ناخودآگاه دلم می‌خواهد قبل آزمون بیشتر درس بخوانم تا نتیجه‌ی خوبی بگیرم و طبیعتا بعد از اینکه چندبار نتیجه‌ی قابل قبولی گرفتیم، انگیزه‌ی ما برای افزایش دادن ساعت مطالعه و تلاش بیشتر زیاد می شود و در نتیجه ی مطالعه ی مستمر و همیشگی پیشرفت به دست می آید.


  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله شرکت می‌کردم. انگیزه ی من از شرکت در این آزمون ها آشنایی با انواع تست‌ها قبل از آزمون و تمرین مباحث مربوط به آنها است و می توان گفت می‌شود نقاط ضعف را فهمید و تا روز آزمون بیشتر روی آنها تمرکز کرد.


  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟  انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله ،صددرصد زیرا این آزمون منبع مهمی برای تست زنی و جمع بندی قبل از آزمون است که باعث عملکرد قابل قبول در آزمون اصلی می شود.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟ 

وقتی موظف به مطالعه‌ی دروس برای آزمون‌های کانون هستم از خواندن دروس مدرسه طفره نمی‌روم زیرا می دانم اگر در طول هفته نخوانم یک روز قبل از آزمون خودرا به برنامه نمی‌رسانم.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

 بله با بودجه بندی آزمون حرکت می‌کنم. در طول دو هفته که برای پرسش ها و امتحان های مدرسه مطالعه می کردم، اگر فرصت می شد برای هر مبحث تست نیز می زدم اما اگر نمی‌توانستم پنجشنبه قبل آزمون چند تست جمع بندی و کلی حل می‌کردم و حتما در آزمون مشابه پارسال شرکت می‌کردم. البته برنامه آزمون تا حدودی با برنامه‌ی مدرسه یکی بود و من فقط برای مدرسه مطالعه می‌کنم و برای آمادگی آزمون بعد از خواندن هر درس برای آنها تست می‌زدم. 

 نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ 

من در درس عربی علوم و فنون و سایر دروس حفظی عملکرد خوبی داشتم. ابتدا از کتاب اصلی مباحث را خوانده و سپس از آنها تست می‌زنم.


  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ 

بله، فقط در خانه تست زمان‌دار می‌زنم و سر آزمون در ابتدای دفترچه، زمان هر درس را درج کرده و من هم براساس همان مدت زمان سؤال های هر درس را حل کرده و اگر نتوانم در آن زمان مشخص تمام کنم دیگر ادامه نمی دهم و سراغ درس دیگری می‌روم.


  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

 صددرصد در ریاضی و فلسفه که برای هر یک هرروز زمان مشخصی گذاشتم تا از آنچه که بودم جلوتر بیافتم. 


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

در دروسی که به طور مستمر درصد و تراز بالایی دارم اشتباهاتم را فقط تحلیل کرده و در دفترمی‌نویسم اما در دروس نوسانی تمامی سؤالات اعم از اشتباه و درست و نزده را تحلیل می‌کنم.


  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟

ازکارنامه‌ی اشتباهات و کارنامه‌ی مبحثی استفاده می‌کنم


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

در این سالهای سرنوشت ساز پدر و مادرم همیشه در کنارم بودند و مطمئنا خواهند بود. چه از نظر مالی و چه از نظر معنوی. آنها همیشه پشتیبان من بودند تا حس شیرین موفقیت و رسیدن به آرزوهایم را تجربه کنم. از آنها نهایت تشکر را دارم.

 

  1. آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟

 بله ،بعد از صدور کارنامه آزمون من نتایج را به آنها می‌گویم و آنها تشویقم می کنند و اگر افت تراز داشته باشم دلایل آن را می پرسند و هیچ وقت من را سرزنش نکردند بلکه همیشه از شکست ها نقطه قوتی استخراج کرده و من‌را به سعی و تلاش بیشتر سوق دادند.


  1. از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟ 

بله،بخش های مصاحبه با رتبه های برتر و یا رتبه‌های زیر هزار هرسال برای من جالب است، چون می توان از تجربیات آنان استفاده کرد.

 

Menu