نام و نام خانوادگي: مريم صالحي
پایه: دوازدهم تجربي
نام شهر و استان: استان اصفهان- شهر چادگان
ميانگين تراز : ٥٦٠٠
سال هاي حضور در كانون: ٢ سال
تعداد کل آزمون ها : ٢٤ آزمون
شغل و تحصيلات پدر: كارمند ، ديپلم
شغل و تحصيلات مادر: خانه دار ، ديپلم
مصاحبه گر : خانم متوليان
برنامه شما براي نيمسال دوم چيست؟
مرور درسنامه .حل نمونه سوالات نهايي سال هاي قبل و نمونه سوال هاي تاليفي.
در دوران امتحانات كدام كتاب هاي كانون استفاده خواهيد كرد؟
سوالات پرتكرار و دي وي دي هاي دروس مختلف را استفاده مي كنم .
آيا از نمونه سوالات موجود در سايت كانون استفاده مي كنيد؟
بله از نمونه سوالات امتحانات سال هاي قبل و ديگر سوالات از سايت كانون خيلي استفاده ميكنم.
تصميمات شما براي نيم سال دوم چيست؟
رفع نقاط ضعف مرور دروس و افزايش ساعات مطالعه .
روش شما براي جمع بندي دروس نيمسال دوم چيست؟
حل آزمون ها و روش بازيابي و همچنين مرور سريع نكات و رفع نقاط ضعف.
در دوره امتحانات چگونه بين برنامه راهبردي آزمونها و امتحانات تعادل ايجاد مي كنيد؟
برنامه ريزي به صورت ٢ ساعته و سپس تست زني براي آزمون و بقيه قسمت ها براي مطالعه.
آيا در آزمون كانون غيبت داشتيد؟دليل شما براي عدم غيبت در آزمون چه بود؟
تا حد امكان سعي بر عدم غيبت داشتم و دليل براي عدم غيبت حفظ پيوستگي و نظم بود.
پيوستگي در آزمونها چگونه توانست باعث پيشرفت شما شود؟
باعث مي شد اشكالاتم را بدانم و روش صحيح درس خواندن را براي دوهفته بعدي آزمون پيدا كنم و همچنين آزمون به مطالعه نظم مي داد و تا حدودي مباحثي كه مي خواندم جمع بندي مي شد.
آيا در آزمون هاي هدف گذاري شركت مي كنيد؟
خير بدليل ترافيك زيادي كه دردروس داشتم موفق به شركت نشدم ولي اگرشركت ميكردم قطعا كمك بسيار زيادي به دانسته هايم مي شد.
آيا در آزمون هاي مشابه پارسال شركت مي كنيد؟
بله كاركردن آزمون مشابه پارسال قبل از هر آزمون باعث مي شد براي آزمون آماده تر شوم و هم اطمينان پيدا كنم كه مطالعه درست بوده و مي توانم در آزمون شركت كنم و همچنين اگر مبحثي ممكن بود فراموش كرده باشم يادآوري مي شد.
شركت در اين آزمونها چه تاثيري بر وضعيت درسي شما در مدرسه داشته است؟
شركت درآزمون باعث تسلط و تثبيت دروس و ارتقاي وضعيت درسي ام مي شد و چون با برنامه راهبردي آزمون پيش مي رفتم از برنامه مدرسه جلوتر بودم .
مطابق برنامه راهبردي حركت مي كنيد؟ چگونه براي دو هفته برنامهريزي ميكنيد؟ برنامه مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
بله طبق برنامه آزمون هفته اول را به خواندن مباحث جديد اختصاص مي دادم و هم به صورت آموزشي وهم تثبيت و تسلط پيش مي رفتم و گاها اواسط هفته دوم طول مي كشيد و بعد به مرور و تست بيشتر مي پرداختم و پنج شنبه قبل از آزمون از خودم آزمون مي گرفتم .
نقاط قوت شما كدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آنها را توضيح مي دهيد؟
نقطه قوتم زيست بود اول به صورت روزنامه وار بعد از روي متن درس مي خواندم سپس درسنامه اي و دقيق و در پايان تست ميزدم و بعد تحليل تست و مارك كردن نكات مهم كتاب و بعد از ٣ روز مجدد تست ميزدم و مرور مي كردم و قبل از آزمون تست زماندار مي زدم .
دفتر برنامه ريزي داريد؟ تكميل دفتر چه كمكي به شما مي كند؟
بله باعث شد از وقتم بهتر استفاده كنم.
تكنيك ها و روش هاي مديريت زمان راتمرين و استفاده مي كنيد؟
بله در آزمون اول به سوالاتي كه بلد بودم و يا در نظرم وقت كمتري مي گيرد جواب مي دادم سپس سوالات مشكل تر را پاسخ مي دادم .
در چه درس هايي با تغيير روش تغيير راديكال داشتيد؟
بله فيزيك از درسنامه كمك مي گرفتم و سپس تست ميزدم و بعد روشم را تغيير دادم و از فيلم هاي كمك آموزشي استفاده مي كردم.
تحليل آزمون را چگونه انجام ميدهيد؟
با توجه به كارنامه ام در دفترچه سوالات صحيح و غلط زدن سوالات را كنار شماره سوال علامت مي زدم و بعد با پاسخنامه تحليل مي كردم و علت غلط زدن را مي نوشتم و نكات جديد را در كتاب يادداشت مي كردم .
شما از كدام كارنامه جعبه ابزار كانون در صفحه شخصيتان استفاده مي كنيد؟اين كارنامه چه ويژگيهايی دارند؟
كارنامه مبحثي با مشخص كردن مباحث متوجه مي شدم كدام قسمت بيشتر وقت ميگيرد و اشكال دارم و كارنامه پروژهاي پيشرفتم را مشخص مي كرد .
نقش آموزشي خانواده،بلاخص پدر و مادر در اين سالها چگونه بود؟
پدر و مادرم خيلي حمايتم كردند و روحيه و انگيزه مي دادند.
آيا پدر يا مادر نتايج آزمون را ميبينند؟ در صورت افت خودتان يا خانواده چه عكس العملي داريد؟
بله با پيشرفت كردنم خوشحال مي شدند و اگر پسرفت مي كردم اميد دوباره مي دادند.
از سايت كانون و مجله آموزش استفاده مي كنيد؟ كدام بخش ها براي شما جالب تر بود؟
بخش مصاحبه داوطلبان خيلي كمك كننده بود و همچنين بخش هاي مشاوره اي.
