گفت و گو با علی محمد رستمی؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

با شرکت در آزمون‌های هدف گذاری می‌توان تا حدودی عملکرد خود را در طول دو هفته گذشته دید و در صورت وجود کم و کاستی بتوانیم در فرصت باقی مانده آن را حل کنیم .

گفت و گو با علی محمد رستمی؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی


نام و نام خانوادگی:محمد رستمی

مقطع و رشته :یازدهم تجربی

نام شهر و استان:سنندج،کردستان

میانگین تراز:6400

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال 1402 و در حدود 15آزمون شرکت کرده‌ام .

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار ،ابتدایی

شغل و تحصیلات پدر:بازنشسته ،ابتدایی

مصاحبه‌گر : عادل محمدی

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

از طریق مدرسه با آزمون‌های کانون آَشنا شدم .

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 

به مدت یکسال از سال 1402دانش آموز کانون هستم .

 

در چند آزمون اصلی و چند آزمون‌هدیه شرکت کرده‌اید؟ 

در 14آزمون اصلی و 1آزمون‌هدیه شرکت کرده‌ام .

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

توانستم نقاط قوت و ضعف خود را بشناسم و آن‌ها را با مرور و مطالعه بیشتر رفع کنم .

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر تا کنون در آزمون‌ها غیبت نداشتم .غیبت در آزمون‌ها موجب می‌شود که نتوان ارزیابی صحیحی از عملکرد خودم داشته باشم .

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون‌ها موجب عدم اهمال کاری در برنامه ریزی‌ها می‌شود .

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟

 بله

 اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

با شرکت در آزمون‌های هدف گذاری می‌توان تا حدودی عملکرد خود را در طول دو هفته گذشته دید و در صورت وجود کم و کاستی بتوانیم در فرصت باقی مانده آن را حل کنیم .

 

 آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

 بله

 اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

آزمون‌های مشابه پارسال تقریبا هم سطح آزمون‌های اصلی است و با بررسی آن‌هم از سطح خود آگاه می‌شویم و هم با ایده هایی که قبلا در سوالات استفاده شده آشنا می‌شویم .

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ 

بله سعی می‌کنم بین برنامه راهبردی و برنامه مدرسه تعادل ایجاد کنم و متناسب با ساختار هر درس سعی می‌کنم برنامه شخصی خود را تنظیم کنم .

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

اگر وقت داشته باشم تمام سوالات را بررسی می‌کنم اما اولویت من ابتدا سوالات اشتباه و بدون پاسخ است .

 

آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی‌گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

بله .سعی کرده‌ام نسبت به گذشته برنامه منسجم تری داشته باشم و کمی‌ساعت مطالعه‌ام را افزایش دهم و خانواده هم در این راه به من امید و انگیزه می‌دهند و مشوق من بودند .

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش،آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

بله من در درس فیزیک با افزایش مرورها و مفهومی‌تر خواندن عملکردم را بهبود ببخشم .

 

کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

نقش برنامه‌ای برای من پر رنگ‌تر بود .چون موجب نظم و انضباط در مطالعه و اجرا درست برنامه شخصی می‌شود .

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

بله خانواده کارنامه من را می‌بینند سعی می‌کنند با گفت و گو با منو جویا شدن علت راهکار متناسب با آن پیدا کنند .

 

فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

به نظر خودم اینکه آدم پرتلاشی هستم و به راحتی در مقابل سختی‌های راه جا نمی‌زنم در این راه به من کمک می‌کنند .

 

آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی‌خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می‌کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟

بله با  دوستانم در ارتباط هستم برای درس خواندن در طول دو هفته از لحاظ  وضعیت درسی تراز آن‌ها بالای 6500می‌باشد .

 

آیا در آزمون دروس عمومی‌روز پنجشنبه شرکت می‌کنید؟ روش مطالعه‌ موفق شما برای دروس عمومی‌چگونه است؟

خیر چون آزمون دروس عمومی‌در همان روز جمعه برگزار خواهد شد .زمان بیشتری برای دروس عمومی‌می‌گذارم .

 

Menu