نام و نام خانوادگی: یگانه اخوان
مقطع و رشته: پایه یازدهم رشته انسانی
نام شهر و استان: استان خراسان شمالی، شهرستان اسفراین
میانگین تراز:6300
تعداد سال های حضور در کانون:2 سال
شغل و تحصیلات مادر: کارشناسی اصلاح نباتات، منتقد ادبی
شغل و تحصیلات پدر: کارشناسی ارشد ادبیات، کارمند
مصاحبهگر : آرمان شریفان
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق مدرسه و به پیشنهاد دبیران با کانون آشنا شدم.
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟
طی دو سال پایه نهم و پایه یازدهم عضو کانون بودهام.
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردهاید؟
در تمامی آزمون های اصلی و در دو آزمون هدیه کانون شرکت کردهام.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
به مهارت تستزنی و برنامهریزی دقیق دست یافتم.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من یک دانشآموز بیغیبت یا کمغیبت در آزمونهای اصلی بودم. من در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم. من با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی میکنم.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟
افزایش تراز من در هر آزمون به من انگیزه میدهد.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟
خیر، با حمایت خانوادهام، همیشه شرایط مناسب برای حضور در آزمون را داشتهام.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
مطالعهی تمامی مباحث به صورت پیوسته، نه تنها در آزمونهای کانون بلکه در پرسشها و امتحانات مدرسه نیز برای من مفید بوده است.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟
بله، شرکت در این آزمون ها به من کمک میکند تا متوجه شوم برای آزمون اصلی در کدام مباحث نیاز به مطالعهی بیشتری دارم
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
بله، با این آزمون ها میتوانم میزان آمادگیام را تخمین بزنم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟
من از کارنامه سوال محور استفاده میکنم تا بر اشتباهاتم مسلط شوم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟
بله، با توجه به برنامهی مدرسهام، هر روز را به یکی از مباحث برنامهی راهبردی اختصاص میدهم.
آیا روش بازیابی را میشناسید، اگر این روش را میشناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟
بله، از طریق درس روانشناسی و همچنین سایت کانون دربارهی این روش اطلاعاتی کسب کردم
روش مطالعهی شما چگونه است؟
از روش بازیابی استفاده میکنم.
در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده کنید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟
دروس و مباحث حفظی مانند تاریخ، دینی، تاریخ ادبیات و فلسفه. با این روش فرایند مطالعهی مباحث قدیمیتر، تسریع مییابد.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟
من سوالات غلط، بدون پاسخ، و سوالاتی را که هنگام انجام آزمون به دلیل سختی یا تردید در پاسخ را علامت زدهام بررسی میکنم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟
بله، در دو آزمون دچار افت تراز شدم اما با مطالعهی بیشتر برای آزمون بعدی آن را جبران کردم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟
پدر و مادرم هر دو به دلیل مطالعاتی که در رشتهی انسانی داشتهاند به من کمک میکنند.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟
نقاط قوت من دروس ریاضی و زبان هستند. با تمرین و استمرار هم در مدرسه و هم در کانون به نتیجهی دلخواهم در این دروس میرسم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله، ریاضی. از نمونه سوالات متعدد استفاده کردم.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکنید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری میکند؟
میزان مطالعهی من در طی سال تحصیلی به نسبت بیشتر از سایر مواقع است. نسبت تست زنی به مطالعهام نیز متناسب با هر درس متغیر است.
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟
نیم سال دوم و دوران نوروز، به دلیل آگاهی بیشتر نسبت به نقاط ضعفم و داشتن فرصت بیشتر برای رفع اشکال هایم فراهم شد.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟
برنامهای و سنجشی. زیرا اغلب متناسب با برنامهی کانون برای مدرسه نیز مطالعه میکنم، و با کمک کارنامهی آزمون به ایرادهای برنامهام پی میبرم.
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟
بله، من اغلب سوالات ساده را در زمان کوتاهی پاسخ میدهم.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بوده است؟
بین ۵ تا ۱۰ اشتباه بوده است.
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدهید؟
بررسی اشتباهات.
نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟
دبیران مدرسهام اغلب با درصد خوب در هر مبحث دانشآموز را تشویق میکنند و این موجب تلاش بیشتر در دانشآموز میباشد.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
دروسی که در آزمون گذشته ضعف بیشتری در آنها داشتهام. با مطالعهی کارنامهی سوال محور و حل سوالات بیشتر از آن مباحث ایرادم رابرطرف کردم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟
بله، والدینم مشوق من در آزمونها هستند.
دفتر برنامه ریزی دارید؟
بله، نظم کارهایم با این برنامهریزی ها بیشتر است.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟
کتابهای سه سطحی و آبی کانون. دسته بندی کامل سوالات و پاسخنامهی تشریحی آنها از ویژگیهای مهم این کتابهاست.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
قهرمان پیوستگی.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟
استراتژی بازگشت و زمانهای نقصانی. از ابتدای نیم سال دوم شروع به استفاده از این روشها کردم.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
بله، محدودیتهایی که برای خودم تعیین میکردم کمککننده بودند.
آیا پدر یا مادرتان هم کانونی بودند و در آزمونهای برنامهای شرکت میکردند؟ اگر این طور هست در چه سالی؟ چه نتیجهای گرفتند؟
خیر کانونی نبودند.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
فکر میکنم هدفگذاری و انگیزهبخشی درست در این زمینه به من کمک کردهاست.
قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب میخواندند؟
بله، والدینم کتابهای داستانی بسیاری برایم میخوانند. اکنون نیز علاوه بر کتب درسی، به مطالعهی رمان و دیوان اشعار میپردازم.
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟
من و دوست صمیمیام اغلب با هم برای مطالعه برنامهریزی میکنیم و در رفع اشکال به هم کمک میکنیم.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟
از خانم شمسا، دبیر روانشناسی و جامعهشناسیام، و خانم مشکانی، دبیر ریاضیام متشکرم که با تلاش خود باعث پیشرفت من شدند و مشوق من بودند.
