هفتمیها سلام!!!
در ادامه این مطلب سوالاتی از کتاب آبی متناسب با بودجه آزمون 31فروردین1403، برای آمادگی در امتحانات تشریحی میتواند برای شما کاربردی باشد را میآوریم. با مطالعه و تمرین این قبیل نمونه سوالات، در آزمونهای تشریحی موفقتر عمل میکنید. این سوالات همگی توسط رتبه برترها انتخاب شده و دلیل انتخاب آنها نیز در ادامه مطلب آمده است.
پس در ادامه با ما همراه باشید.
| نام درس | شماره سوال از کتاب آبی | دلیل انتخاب |
| فارسی | 337 | اهمیت توجه به کل واژگان کتاب درسی و مطالعۀ آنها به منظور کسب تسلط و تثبیت مباحث، در این تست مشاهده میشود |
| 339 | از دانشآموز انتظار میرود بر مباحث و مطالب کتاب درسی بهصورت کامل، تسط داشته باشد. | |
| 343 | یکی از نکاتی که کمتر دانشآموزی به آن توجه دارد، متن کتاب درسی است. دانشآموزان باید به صورت دقیق بر متن دروس، دقت و تسلط کافی را جهت پاسخدهی صحیح و بادقت تستهای املا، تسلط داشته باشند. | |
| 345 | تاریخ ادبیات، مبحثی است که اغلب دانشآموزان به آن توجه و دقتی نمیکنند. پس خوب است تا با استفاده از چنین تستهایی مهارتشان در این مبحث را بالا برده و دانش خود را تقویت کنند | |
| 346 | واژگان همخانواده، از مطالبی در کتاب فارسی هستند که در عین سادگی میتوانند دانشآموزان را به چالش بکشند. تمرین مباحث چالشی و پرتکرار، میتواند در افزایش تسلط دانشآموزان بر مباحث و مطالب کتاب، بسیار مفید باشد | |
| 349 | پاسخ صحیح دانشآموز به این قبیل تستها، نشاندهندۀ تسلط بالا و اهمیت او به مباحث دستور کتاب است | |
| 352 | ضمایر پیوسته و گسسته، در عین سادگی و روانی مبحث میتوانند چالشبرانگیز نیز باشند. باید برای مباحث چالشی، از تستهای مختلف جهت کسب تسلط و مهارت بالا استفاده کرد | |
| 354 | این تست از نظر محتوا و موضوع، جالب و متنوع است، که دربردارندۀ مباحث دانشهای زبانی و ادبی کتاب است. از این رو، منبعی مناسب برای مرور است | |
| 356 | مبحث قرابتمعنایی، مبحثی سخت و چالشی است که دانشآموزان به راحتی قادر به حل تستهای آن نیستند. این تست نیز، از سری تستهای ترکیبی از این مبحث است و خوب است برای تمرین قرابت معنایی از آن استفاده شود | |
| 380 | این تست قرابت معنایی، برای مرور و تمرین این محبث، منبعی مناسب است | |
| ریاضی | 474 | درک مفهوم توان و به طور کلی همه موضوعات اهمیت زیادی دارد و به دانش آموز کمک میکند تا در مواجهه با آن ها بهتر عمل کنند. این سوال تا حدی مفهومی است و برای حل آن دانش آموزان باید به خوبی مفهوم توان را درک کرده باشند. |
| 480 | در این قسمت هدف آن است که دانش آموزان بتوانند با کمک مفهوم توان حاصل آن را محاسبه کنند. همچنین در این قسمت می توان از سوالی با درجه سختی پایین تر استفاده کرد. در این قسمت دانش آموزان پس از محاسبه حاصل عبارت توان دار می بایست آن ها را با یکدیگر مقایسه کنند. | |
| 490 | در این سوال دانش آموزان باید ابتدا اعداد را تجزیه کنند و در ادامه با ساده کردن عبارت های توان دار معادلاتی را حل کنند تا مقادیر a,b را بیابند. | |
| 525 | در این قسمت دانش آموزان باید مفاهیم جذر و مجذور را به خوبی بشناسند و روش های محاسبه آن ها را به خوبی بدانند تا در نهایت بتوانند آن ها را مقایسه کنند و جواب را بیابند. | |
| 539 | با توجه به اینکه این سوالی ترکیبی است و دانش آموزان باید ابتدا عبارت توان دار را ساده کنند و در ادامه ی محاسبات جذر تقریبی عدد را به دست آورند این سوال نیز اهداف آموزشی بسیاری را به دنبال دارد. | |
| 544 | این سوال مفهوم اندازه بردار و جهت آن را دربر دارد از این رو سوال مناسبی است. | |
| 548 | این سوال سطح بسیار ساده ای دارد و سوال دشواری نیست. هدف کلی این بخش درک بردار های مساوی و قرینه و روش برایندگیری از آن هاست و این سوال اهداف موردنظر را دربردارد. | |
| 561 | دانش آموزان باید مفهوم فاصله را به خوبی درک کرده باشند و بتوانند معادله موردنظر را حل کنند. همچنین نباید در دام سوال بیفتند و باید در محاسبه فاصله برابر دقت به خرج دهند. | |
| 567 | در این قسمت دانش آموزان باید به خوبی درک کرده باشند که چگونه یک بردار موازی بردار دیگری است و با تشخیص صحیح گزینه درست را انتخاب کنند. | |
| 575 | در این قسمت دانش آموزان باید خواص متوازی الاضلاع را به خوبی بدانند تا بتوانند با کمک آن و بردار انتقال مختصات راس D را بیابند. | |
| علوم | 534 | نکته ی بسیار سوال خیزی را مطرح کرده است |
| 540 | تسلط دانش آموز روی تفاوت ها و شباهت های انواع روش های انتقال گرما را می سنج | |
| 552 | مفهومی است | |
| 579 | از مهم ترین شکل این فصل طرح شده است | |
| 587 | نتیجه ی یک آزمایش را مورد سوال قرار داده است | |
| 592 | مقایسه ی یاخته ی گیاهی و جانوری بسیار مهم است | |
| 597 | یک نکته ی مهم را به طرز متفاوتی بیان کرده است | |
| 621 | تعریف لیپید ها را مرور می کند | |
| 626 | نکته های مهمی را درمورد پروتئین ها مرور می کند | |
| 631 | در مورد کاربرد ویتامین ها پرسیده شده است | |
