گفت وگو با پویا غلامی ؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

شرکت کردن مداوم در آزمون‌ها باعث می‌شد که برنامه مطالعاتی منظم‌تری داشته باشم و با تسلط کامل در آزمون شرکت کنم.

گفت وگو با پویا غلامی ؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی


نام ونام خانوادگی : پویا غلامی

مقطع تحصیلی: یازدهم تجربی

نام شهر و استان:سعادت شهر ، فارس 

میانگین تراز: 6399

سال‌های حضور در کانون:4سال(از سال هشتم)

چند آزمون شرکت کرده است: 122

شغل و تحصیلات مادر:فرهنگی ،لیسانس

مصاحبه‌گر : زهرا جباری


برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟

در دروس مدرسه همراه با مباحث آزمون پیشروی داشتم.


 در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟ 

در دوران امتحان ها از کتاب 20 مجموعه سوال امتحانی برای دروس عمومی استفاده کردم ، که طبقه بندی شده بودن مباحث در این کتاب به من کمک کرد که تعداد سوالات بیشتری مرتبط با امتحانات حل کنم.


آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله ، در حین امتحانات نوبت اول از نمونه سوالات استفاده کردم.


تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

پیشروی مباحث نوبت دوم هم زمان با اینکه برای دروس دیگر مثل تاریخ وقت بزارم و تست های علامت گذاری شده از نیمسال اول را دوباره حل کنم تا در مباحثی که مشکل دارم به تسلط برسم.


روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟

تست های نشان دار را که از قبل مشخص کرده بودم حل می کردم و از برخی کتاب های سه سطحی کانون (فیزیک و ریاضی) برای جمع بندی استفاده می کردم.


در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟

از قبل زمان مشخصی برای هر کدام تعیین می کردم به این صورت که اگر در یک روز 8 ساعت مطالعه داشتم؛ 5الی6 ساعت را به پیشروی در مباحث آزمون اختصاص می دادم و 2 ساعت باقی مانده را برای امتحان مطالعه داشتم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

شرکت کردن مداوم در آزمون ها باعث می شد که برنامه مطالعاتی منظم تری داشته باشم و با تسلط کامل در آزمون شرکت کنم.


 آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ بله 

بله ؛ آشنا شدن با سطح سوالات آزمون و مدیریت زمان در آن برای من مفید بودو هم چنین باعث می شد سطح خودم در مباحث را بشناسم و در روز پنجشنبه برخی از نقاط ضعف را برطرف کنم.



شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

بله،در دروس اختصاصی که با آزمون پیشروی می کردم مباحث تکرار می شد و باعث می شد تسلط بیشتری روی آنها پیدا کنم.


 مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله در دروس همانند برنامه راهبردی پیشروی دارم؛ ابتدا برای هفته اول مباحث جدید آزمون را مطالعه می کنم و پس از آن در هفته دوم هم زمان مباحث جدید و قدیم را همراه با هم می خوانم و بله اغلب برنامه مدرسه و آزمون با هم مطابقت داشتند.


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

ریاضی و زیست را نقطه قوت خودم میدانم.در زیست اول کتاب درسی را می خوانم و سپس به سراغ درس نامه می روم و مباحث ریاضی را ابتدا با درسنامه درک می کنم و بیشتر وقت خود را صرف تست زنی می کنم.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 

بله، باعث استمرار بیشتر در طول سال می شود و  وضعیت درسی ام را با توجه به زمانی که برای هر درس مشخص می کنم؛متوجه می شوم. 


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

برای هر درس در هفته دوم منتهی به آزمون تست های نشان دار و برخی تست های کتاب های سه سطحی را به صورت زماندار حل میکردم تا از قبل آمادگی حل سوالات در مدت زمان کم را حین آزمون داشته باشم.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 

به صورت کلی خانواده برای داشتن شرایط صحیح مطالعه به کمک کردند و وضعیت تحصیلی من را بررسی می کنند تا اگر ایرادی وجود داشت آن را برطرف کنم.


آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟

خیر،در واقع خانواده می داند که از لحاظ درسی سطح خوبی دارم و به همین دلیل بیشتر در زمینه فراهم کردن شرایط مطالعه به من کمک میکنند که از آنها بسیار ممنونم.



Menu