نام و نام خانوادگی: محمد مهدی دهرویه
مقطع و رشته:یازدهم ریاضی
نام شهر و استان: سمنان
میانگین تراز: 6190
سالهای حضور در کانون: 4 سال
چند آزمون شرکت کرده است: 106 آزمون- قهرمان پیوستگی
برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟
مطالعه دروس در کنار پیشروی برنامه راهبردی قلم چی به کمک روش بازیابی و حل تست و تمرین از منابع کمک آموزشی و مراجعه به سایت کانون برای حل نمونه سوالات امتحانی مدارس برتر در ایران برای آمادگی نهایی
در دوران امتحانات از کدام کتابهای کانون استفاده خواهید کرد؟
از کتاب پرتکرار برای حل نمونه سوالات فصل به فصل و از زرد 20 مجموعه سوالات امتحانی دروس عمومی برای تقویت مباحث دروس عمومی و آمادگی هرچه بیشتر برای این دروس که ضریب بالاتری در امتحانات نهایی دارند.
آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده میکنید؟
بله. پیش از امتحانات مدرسه برای تسلط بیشتر، آشنایی با سلایق مختلف، جمع بندی مطالب و سنجش میزان آمادگی خودم از نمونه سوالات امتحانی موجود در سایت کانون به خصوص از مدارس برتر استفاده می کنم.
تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟
ادامه همین روند و استفاده از روش بازیابی و تلاش برای عمل به این روشها و راهها به خصوص که نیم سال اول در تمامی آزمون ها حاضر بوده ام و ارزیابی دقیق و کافی از وضعیت درسی و روش های مطالعاتی خود دارم و از آن جایی که چهارمین سال حضورم در کانون را سپری می کنم به روش های خودم کاملا مطمئن هستم.
روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟
همانطور که عرض کردم به نظر بنده روش بازیابی بهترین و مناسبترین روش برای جمعبندی در دوران امتحانات است. مرور، حل تست و تمرین تشریحی و دوره ی مطالب یادگیری شده در کنار یافتن نقاط ضعف و برطرف کردن آن ها، روش جمع بندی من در نیم سال اول است.
در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمونها و امتحانات تعادل ایجاد میکنید؟
سعی میکنم با برنامهریزی مناسب و تلاش بیشتر برای افزایش زمان درسی، در کنار مطالعه دروس به صورت تشریحی و حل نمونه سوالات امتحانی، خود را به برنامه ی راهبردی نیز برسانم و تست های ضروری را حل و مرور کنم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر زیرا برایم پیوستگی مهم است. در واقع برایم اهمیت دارد که اگر در هر مبحثی حتی کمی اشکال دارم با استفاده از کارنامههای متنوع و خوب کانون این اشتباهات را برطرف کنم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
همانگونه که عرض کردم ملاک بالا بودن تراز نیست ملاک پیشرفت و رفع اشکالات خود است و تا زمانی که این مشکلات برطرف نشود امکان پیشرفت وجود ندارد. پیوستگی در آزمون ها هم من را سخت کوش تر کرده و هم باعث شده بعد از هر آزمون روش های خودم را اصلاح کرده و به نقاط قوت و ضعفم اشراف کامل پیدا کنم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
اگر پاسختان مثبت است، الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله آزمون محکی برای من است که در طول این دو هفته روی چه دروسی قویتر شده ام و ضمنا پیش از آزمون متوجه می شوم کدام مطالب فراموش شده یا از قلم افتاده و نسبت به رفع این مشکلات اقدام می کنم.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
بله سعی میشود در هفته نخست بیشتر به مطالعه دروس و رفع اشکال پرداخته شود و در هفته دوم نیز بیشتر وقت خود را صرف تست و محک زدن خود کنم.
نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
حسابان ابتدا مطالعه مفهومی و دقیق، سپس حل تمرین و تست به تعداد زیاد و از تیپ های مختلف تا باعث تسلط حداکثری در این درس شود.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
بله باعث انسجام در کار و بررسی عملکرد خود در طول هفته میشود. بعد از بررسی کارنامه و مقایسه ی آن با عملکرد دو هفته ای خودم که در دفتر برنامه ریزی نوشته ام، به نکات مهمی می رسم که باعث می شود هم میزان مطالعه و هم روش ها به مرور اصلاح شوند.
کدام تکنیک ها یا ابزار کانونی در انتخاب سوال درجلسه آزمون به شما کمک می کند؟
ضرب در منها و زمانهای نقصانی، تا هم وقت کم نیاورم، هم آرامش بیشتری داشته باشم و هم تعداد اشتباهاتم کاهش یابد. من بارها این تکنیک ها را در منزل و در جلسه ی آزمون تمرین و تکرار کرده ام.
تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
ابتدا سعی در حل سوالات غلط به ویژه سوالات ساده غلط و سپس حل سوالات نزده دارم. سعی می کنم در کمترین فاصله ی زمانی نسبت به آزمون، به تحلیل بپردازم تا روش های حل سوالات در ذهنم باقی مانده باشد و بتوانم علاوه بر رفع مشکلات درسی، مهارت های آزمونی خودم را نیز تقویت کنم.
شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصیتان استفاده میکنید؟ این کارنامه چه ویژگیهایی دارند؟
کارنامهی اصلی: به من نشان میدهد که هدفگذاری و تلاشی که کردم به ثمر نشسته یا جای اصلاح دارد.
کارنامهی مبحثی: وقتی در آزمون شرکت میکنم درصد و مقدار تسلط خودم را از این کارنامه مشاهده میکنم و سعی دارم دوباره آن موضوعات شک دار را خوانده و سپس خودم را محک بزنم
نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
پدر و مادر و برادر من نقش بسیار مهم و کلیدی در آموزش دارند و همواره با دیدن آن ها امید و انگیزه میگیرم.
آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میبینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟
بله همواره سعی در امید دادن به من را دارند و از من می خواهند تا با حفظ آرامش، با تلاش و دقت بیشتر در آزمون بعد بخشی از این افت را جبران کنم.
از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکنید؟ کدام بخشها برای شما جالبتر بود؟
بله گاهی اوقات بخش مصاحبه با دانشآموزان را میبینم، هم از خواندن مطالب مربوط به نفرات برتر انگیزه می گیرم و هم از روش های آن ها که به کمک من هم می آیند استفاده می کنم.
