گفتگو با علیرضا کرمی نسب؛قهرمان پیوستگی و پیشرفت دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: علیرضا کرمی نسب مقطع و رشته: دوازدهم تجربی نام شهر و استان: ایلام، ایلام میانگین تراز: 6700 تعداد سال کانونی: 3 سال

گفتگو با علیرضا کرمی نسب؛قهرمان پیوستگی و پیشرفت دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: علیرضا کرمی نسب

 مقطع و رشته: دوازدهم تجربی

 نام شهر و استان: ایلام، ایلام 

میانگین تراز: 6700 

تعداد سال کانونی: 3 سال 

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار لیسانس 

شغل و تحصیلات پدر: آزاد فوق دیپلم 


مصاحبه‌گر: میلاد کرمی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق دوستان و آشنایان که اکثرا در کانون موفق شده بودند.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

آشنایی با سوالات شبیه کنکور و آشنایی با مدیریت آزمون در شرایط دشوار از مهم ترین دستاورد‌های من بود.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

فقط یک بار غیبت داشتم آن هم به علت کسالت بود، پیوستگی در آزمون ها نتیجه را تعیین می‌کند.

 

 چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟

خیر،بدون مرور و پیوستگی پیشرفتی حاصل نخواهد شد و من همچنان بدون خستگی به آزمون دادن ادامه می دهم.


 پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

باعث شد مطالب برایم مرور شود و در آزمون ها منظم شوم.


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ انگیزه‌تان چه بود؟ 

بله،آشنایی بیشتر با سبک سوالات کانون و آمادگی بیشتر برای آزمون روز بعد.


جهت شرکت در آزمون مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟

بله،شخصی سازی ها در حد محدود و آسیب نرسیدن به چهارچوب اصلی پیشروی آزمون است.

 

روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

صرفا یک بار درس را خوانده و در بازه های مروری از روش بازیابی مطالب استفاده می‌کنم و معمولا تست زیادی کار می کنم.

 

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

در همان روز آزمون سوالات را حتی اگر درست زده باشم دوباره حل می‌کنم و با جواب پاسخنامه تطبیق می‌دهم سوالات شک دار،غلط،نزده،بی دقتی و...را دسته بندی کرده تا در دفعات بعد آنهار را مرور کنم.

 

آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟

بله خیلی کم و در حد محدود ولی روحیه خود را حفظ کرده و ایرادات و مشکلات درسی را برطرف کردم پیشتر سعی کرده ام اول ایرادم را پیدا کنم بعد مشکل را حل کنم.


در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟ 

بله،درس ریاضی،کلاس آموزشی ثبت نام کردم و تست های سطح بالاتر کار کرده و آن را به نقطه قوتم تبدیل کردم.


برنامه ریزی شما برای کنکور‌امسال به چه صورت بوده است؟

همگام با پیشروی برنامه راهبردی بوده است. 

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟ 

بله،علت آن را جویا می شوند و راهکار ارائه می‌دهند. در کل هنگام افت مرا راهنمایی می کنند و هنگام پیشرفت مرا تشویق می کنند.


دفتر برنامه ریزی دارید؟تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 

بله،باعث می‌شود تفاوت های مطالعه خود را با چند وقت گذشته متوجه شوم و از لحاظ کیفیت و کمیت آن را بهبود ببخشم در کل آگاهی کاملی نسبت به درس خواندم پیدا کرده ام. 


کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟

 ضربدر منها،تقریبا در اکثر مواقع از این روش استفاده می‌کنم برای آزمون دادن.

 

از چند منبع استفاده می‌کردید؟ 

دو منبع برای هر درس از منابع کانون هم از کتاب آبی و کتاب سه سطحی استفاده می کنم.

 

 فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟ 

اراده ای که برای درس خواندن دارم مهمترین ویژگی من است.


توصیه‌ای برای دانش‌آموزان دارید؟

حفظ روحیه و استمرار و پیوستگی در پیش بردن دروس.

Menu