نام و نام خانوادگی: فاطمه رحیمی
رتبه سال 1402: ۶۱۵۵
رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل
نام شهر و استان: بابل، مازندران
میانگین تراز: ۸۸۲۱
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: 2سال (از سال دهم)
شغل و تحصیلات مادر: خانهدار، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: تولید کننده پیچ، دیپلم
درصدهای کنکور 1402:
ریاضی: ۰ فیزیک: ۶۸.۸۹ زیست: ۵۳.۳۴ شیمی: ۳۵.۲۴ زمین: ۳۷.۷۸
تراز کنکور: ۸۷۸۶
تراز سوابق تحصیلی: ۸۸۷۳
مصاحبهگر : نجمه علي پور
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق مدرسهمان با کانون آشنا شدم.
نمرههای امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلیتان چند شد؟
معدلم ۱۹.۵و تراز سوابقم۸۸۷۳ شد.
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟
من در 20 آزمون اصلی و 2 آزمون هدیه شرکت کردم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
نا امید نمیشدم و تلاشم را بیشتر میکردم
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من یک دانش اموز بی غیبت و کم غیبتم.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
برای سنجش خودم در این تعداد آزمون شرکت کردم و در طول سیر هم خسته نشدم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر، برای سنجش و رفع ضعفهایم در آزمونها شرکت میکردم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی موجب سنجش خودم و آمادگی برای نشستن در جلسه کنکور شد.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکردید؟ الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله، برای پیشرفت و آشنایی با سوالات بیشتر در این آزمونها شرکت میکردم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
معمولاً کارنامه را روز جمعه را بررسی میکردم به قسمت رتبه که در چه جایگاهی قرار دارم، جهت سنجش خودم با کل داوطلبان توجه میکردم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله برای دو هفته برنامه ریزی کرده و سپس شروع میکردم.
آیا روش بازیابی (RETRIEVE) را میشناسید، اگر این روش را میشناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟
بله از طریق یکی از مشاوران آموزش دیدم.
روش مطالعهی شما چگونه بود؟ آیا با روش بازیابی درس میخواندید یا دوبارهخوانی میکردید؟
اول مطالعه و سپس مطالب را بازیابی میکردم.
در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟
فیزیک و شیمی و ریاضی و زیست.باعث یادآوری مباحثی شد که فراموش شده بودند.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
تک تک دروس را با فیلم تحلیل میکردم. همه سوالات را تحلیل میکردم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله دچار افت تراز شدم. به خودم امید دادم و تلاشم را بیشتر کردم . خانواده هم به من امید میدادند.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
فیزیک. در دفترچه، نکات مهمش را مینوشتم و سپس هر دفعه مرور میکردم. در امتحان پایان ترم بیست شدم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
زیست. مطالعهام را بیشتر کردم و به طور دقیق در تک تک کلمات کتاب کنکاش میکردم و برای خودم سوال طراحی میکردم.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
ابتدا مطالعه میکردم حدود ۲ الی ۳ ساعت و سپس ۸ الی ۹ساعت تست میزدم و هرچه به کنکور نزدیک میشدیم ساعت برای تست زدن و مطالعه کردن بیشتر و بیشتر میشد.
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمعبندی؟ دلیل این موضوع چیست؟
به نظر من همه زمانها پر اهمیت بودند و من هیچکدام را از دست ندادم و از همه آنها استفاده کردم. ولی اهمیت دوران جمع بندی برای بازیابی بسیار مهم بود.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
سنجشی، چون من دو هفته درس میخواندم و بعد باید میفهمیدم چقدر از اون در ذهن من مانده و چقدر باید بازیابی دوباره شود.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بود؟
بیست الی سی سوال
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
آن درسهایی که ضعف بیشتری داشتم با تحلیل و مطالعه دوباره و قسمتهایی که اشکال داشتم با تست زدن در آن مبحث برطرف میکردم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله امید میدادند و به من یقین میدادند همهی اینها برای سنجش من بوده و همچنین یافتن نقاط ضعف من است تادر جلسه کنکور بدرخشم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
کتابهای آبی و سه سطحی. سوالات متنوع و متناسب با کنکور دارند.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
1) قهرمان پیوستگی
2) قهرمان پیشرفت
قهرمان پیوستگی
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
فیزیک.کلاس و مطالعه و نوشتن فرمولها در دفترچه و سپس مرور آن به طور پیوسته و تست زنی در هرروز را انجام می دادم.
اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
تقریباً ترازهای من یکسان بودند ولی نوع نگرشم خیلی عوض شده بود و ناراحت این موضوع نبودم و فقط این اهمیت داشت که بتوانم با سوالات بیشتری آشنا شوم.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ این روشها در جلسهی کنکور چه کمکی به شما کرد؟
از دو روش ضربدر منها و استراتژی بازگشتی استفاده کردم.
کدام درس در جلسهی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟
ریاضی، تصمیم گرفتم سوالاتی که بلدم را پاسخ دهم ولی چون دو سه سوال را جابه جا وارد کردم، نتوانستم درصد بگیرم و این شرایط برای همه وجود داشت.
در طول سال چقدر به رتبه فکر میکردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت میکردید؟
تقریباً اواخر خیلی استرس داشتم. به خودم امید میدادم و خانوادهام هم به من میگفتند که تلاش مهم تر از هرچیزی است اگر نشد سال بعد هم وجود دارد تا ذهنم را مشغول نکنم.
اگر دوباره به گذشته برگردید چه کارهایی را انجام نمیدهید؟ چرا؟
از دهم شروع میکردم و فکر منفی نمیکردم.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
تقریباً فقط برای کوک کردن ساعت بود و دو هفته در میان از اینترنت و فضای مجازی آن هم برای تحلیل استفاده میکردم.
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
در تابستان همه را جمع بندی کردم و تست زدم و در طول سال مرور کردم و تست دوباره زدم.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
دقیق تر مطالعه کردن و یادداشت برداری از مطالب
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟ چه کارهایی میکنید؟
بله هر۲ ساعت یک ربع و هر دو هفته نیمروزی از جمعه را به تفریحگاه میرفتیم و یا فیلمهای کمدی میدیدیم.
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟
بله با آنها رقابت میکردم و راجعبه پیشرفت و روش مطالعه بحث میکردیم.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟
از استادان فیزیک و شیمی و ریاضی و زیستم. چون در هر موقعیت جواب سوالاتم را میدادند حتی در مواقعی که با آنها کلاس نداشتم.
فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف میکنید؟
فکر میکردم رتبه بهتری کسب کنم ولی بعد کنکور و اعلام درصدها تقریباً ناامید شدم و موقع اعلام نتایج گریه کردم و ناراحت بودم تا اعلام رشته قبولی
روش مطالعه موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟
آنها تشریحی میخواندم.
نقش پشتیبان در موفقیتتان چقدر بود؟
وقتی ناامید و خسته بودم به من امید میدادند و روش جدیدی را به من پیشنهاد میکردند.
