گفت و گو با علی حسین‌زاده؛ قهرمان پیوستگی پایه یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : خضرلویی مقطع و رشته: یازدهم تجربی نام شهر و استان: شهر قره ضیاءالدین - استان آذربایجان غربی میانگین تراز: 7404 سال‌های حضور در کانون : 7 سال تعداد کل آزمون‌ها : 23

گفت و گو با علی حسین‌زاده؛ قهرمان پیوستگی پایه یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : علی حسین‌زاده خضرلویی

مقطع و رشته: یازدهم تجربی

 نام شهر و استان: شهر قره ضیاءالدین - استان آذربایجان غربی

میانگین تراز: 7404

سال های حضور در کانون : 7 سال

تعداد کل آزمون ها : 230 

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم – خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم – پیمانکار برق

 

آیا درآزمون‌های کانون غیبت داشتید دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود ؟

خیر هیچ غیبتی نداشتم چون آزمون دادن به من کمک می‌کرد که با نظم و برنامه درس بخوانم و غیبت نکنم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

 آنچه در آزمون ها نهفته است برنامه است و آزمون ابزاری برای اجرای برنامه راهبردی و گرفتن بازخورد منظم است به همین خاطر هر بار که آزمون می‌دادم نکات جدیدی را می‌آموختم و با جدیت  و تلاش بیشتر برای آزمون بعدی درس می‌خواندم.

یادم است اولین آزمونی که دادم ترازم حدود 6100 بود و این تراز با آزمون دادن و حفظ پیوستگی و اصلاح روش های مطالعه و ... به بالای 7000رسید.

 

آیا در آزمون‌های هدف گذاری شرکت می‌کنید؟

بله شرکت می کنم-آزمون های هدف گذاری در هفته اول کمک می کنند که آموخته های خود ر ابشناسیم و برای هفته دوم بهتر برنامه ریزی  کنم و آموخته هایم را تقویت کنیم و در درس هایی که ضعف داریم، بیشتر کار کنیم.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

 بله بطور منظم  شرکت می‌کنم چون آزمون‌های مشابه پارسال در هفته دوم کمک می‌کنند که هم نسبت به آزمون پیش رو (تعداد سوال ها ، تیپ سوال ها و .....) آشنایی داشته باشیم و هم  از وضعیت درسی خود برای آزمون پیش رو آگاه شویم تا هم هدف گذاری واقع بینانه داشته و هم اشکالات خود را قبل از آزمون برطرف نماییم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کردید ؟چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کردید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

 بله برنامه‌ی راهبردی مانند چراغی مسیر درس خواندن را نشان می‌داد و بر اساس آن همه‌ی درس هایم را همزمان جلو می‌بردم و اکثر اوقات برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بودند.و من این دو را به هم سنجاق می کنم .

علاوه بر این کارهای شخصی ام را هم براساس برنامه راهبردی آزمونها پیش می بردم مثلا استفاده از گوشی را بسیار محدود و آنهم بیشتر جنبه آموزشی و درسی است یا خانواده در مهمانی ها و مسافرت و ... برنامه را طوری تنظیم می کنند که مزاحم درس خواندن و آزمون دادن من نشوند.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن‌ها را توضیح می‌دهید؟

 درس های فیزیک، شیمی و ریاضی بودند – هر درس را که معلمان  در کلاس درس می‌دادند در همان روز می‌خواندم و بعد از مطالعه دقیق کتاب و توضیحات معلم و حل تمرینات کتاب درسی ، سوالات تشریحی از کتاب پرتکرار را می‌نوشتم و بعد از آن سراغ تست از کتاب آبی و سه سطحی   می‌رفتم تا آموخته هایم را تثبیت کنم.

 

دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کرد؟

 بله دفر برنامه‌ریزی را منظم می‌نوشتم- دفتر برنامه‌ریزی هم کمک می‌کرد در هر آزمون که افت می‌کردم بدانم که در کدام درس کم کاری کردم و برای آزمون بعد تلاش بیشتری می کردم وهم باعث رقابت با خودم می شد بطور مثال هر روز ساعات مطالعه ام را با روزهای قبل مقایسه می کردم و اگر کم بود حتما در روزهای آینده جبران می کردم.

  

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را تمرین و استفاده می‌کردید؟

 از روش ضربدر منها استفاده می‌کنم ابتدا سراغ سوالات آسان می‌روم بعد سوالات وقت گیر را حل می‌کنم و سوالاتی را که بلد نیستم نمی‌زنم.

 

 تحلیل آزمون را چگونه انجام داد می‌دادید؟

 همان روز آزمون ابتدا سوالاتی را که اشتباه زدم با استفاده از کتاب درسی البته تا جایی که بتوانم  بررسی می‌کنم و منتظر دفترچه پاسخ نمی مانم چون تحلیل با کتاب درسی به اصلاح روش های مطالعه و ایجاد دقت بیشتر در مطالعه های بعدی بیشتر کمک می کند و بعد سوالات نزده را تحلیل می‌کنم در نهایت از سوالاتی که درست زدم نکته‌برداری می‌کنم و در کتاب درسی ام می نویسم.و اگر روز آزمون فرصت نکردم مابقی را طول هفته بعد انجام می دهم .

 

شما از چه منابع کانون استفاده می‌کردید؟ این منابع چه ویژگی‌هایی داشتند؟

من از تمام  کتاب‌های کانون اعم از  پرتکرار و آبی و سه سطحی و حتی نوروز استفاده کرده ام .

 از کتاب های پر تکرار بیشتر برای تثبیت مطالب و امتحانات مدرسه استفاده کرده و از کتابهای آبی و سه سطحی که دارای  سوالات سطح بالا هستند هم باعث تسلط بهتر من بر مباحث می شوند و هم با تله‌هایی که در سوالات کنکوری نهفته هستند آشنا می کنند.

 

نظر شما در مورد نوروز و درس خواندن در آن ایام چیست؟

تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای پیشرفت و سبقت گرفتن از رقبا  است برای هر دانش آموزی با هر سطح علمی و تراز باشد و بستگی به نوع استفاده هر دانش آموز دارد بطور مثال دانش آموزی برای جبران ضعف هایش و دانش آموزی برای پیش خوانی مباحث ترم دوم و بعضی بصورت ترکیبی برنامه ریزی می کنند.

اما من سال های قبل بصورت ترکیبی و با تابلوی نوروز برنامه ریزی کردم و کتاب نوروز هم بهترین ابزار من برای دوران طلایی نوروز بود و من با این کتاب ، مباحثی که ضعف داشتم جبران کرده و از فراموشی آموخته هایم جلوگیری می کردم و در بعضی دروس مباحث باقیمانده بعد از عید هم پیش خوانی کردم.

 

در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالش‌هایی امسال داشتید ؟چه کاری برای رفع خستگی انجام می‌دادید؟  

در همه‌ی این سال‌ها با اراده و انگیزه‌ی کافی هدفم را دنبال کردم و هر گاه هر مشکلی که پیش می‌آمد با صبر و تلاش دو برابر مقابله می‌کردم تا به نتیجه‌ی مورد نظر در آزمون‌ها دست یابم.

 

چرا کانون را در این سال‌ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟

پس از دوران ابتدایی با دیدن رتبه‌های برتر کانون تصمیم گرفتم در آزمون‌ها شرکت کنم و مدرسه‌ دوره ابتدایی هم به ما معرفی کرده بودند.

 

نقش آموزشی خانواده بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود ؟

پدر مادرم نتیجه‌ی آزمون را با اولویت نقاط قوتم بررسی می‌کنند و اگر افت داشته باشم همواره تشویق می کنند که علت آن پیدا کرده و برای جبران آن برنامه ریزی و تلاش کنم.  از کودکی پدر مادرم همیشه  کنار من بودند و در خانه محیطی آرام در اختیار من گذاشتند و در دوران قبل از دبستان من را با انواع کتاب‌ها آشنا می‌کردند و خواندن شعر و داستان را به من می‌ آموختند.

 

از سایت کانون و مجله‌ آزمون استفاده می‌کردید ؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب تر بود؟

 گاهی اوقات مصاحبه‌های رتبه‌های برتر را می‌خواندم.

 

به نظرتان مهم ترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟

تلاش ، اراده‌ و پشتکار قوی داشتم و به راحتی تسلیم نمی‌شدم.

Menu