گفتگو با یاسمن عبدالهی پور؛مقطع یازدهم تجربی، قهرمان پیوستگی

شرکت در آزمون‌های هدف گذاری من را متوجه کم کاری هایی که در هفته اول داشته ام می‌کند و باعث می‌شود که در هفته دوم به فکر جبران باشم.

گفتگو با یاسمن عبدالهی پور؛مقطع یازدهم تجربی، قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی : یاسمن عبدالهی پور

مقطع و رشته: یازدهم تجربی

نام شهر و استان: شهرستان زرند استان کرمان

میانگین تراز: 5675

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال نهم تا کنون در 88 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: فوق لیسانس نرم افزار ، استاد دانشگاه

شغل و تحصیلات پدر: فوق لیسانس فناوری اطلاعات(IT) ، کارمند دانشکاه


مصاحبه‌گر :  عاطفه احمدی

 

  

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

در سال نهم از طریق دوستان و هم کلاسی ها با کانون آشنا شدم ، در مدرسه به دنبال راه هایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان بودیم و ثبت نام در کانون از پیشنهاد های اکثریت بود. 


چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 

 3 سال، از سال نهم به طور پیوسته تا الان در کانون حضور داشتم.

 

در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟ 

از سال نهم تا کنون در 88 آزمون شرکت کردم .

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

در سال نهم با شرکت مستمر در آزمون و لطف خداوند توانستم در آزمون قبولی تیزهوشان موفق  شوم و به این مدرسه راه پیدا کنم .

هم چنین با شرکت در آزمون های کانون با روش تست زنی و انواع تیپ سوالات دروس در متوسطه دوم آشنا شدم. و روش صحیح یادگیری و خواندن دروسی از جمله زیست و فیزیک را یاد گرفتم .


چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟

من عقیده دارم استمرار و پیوستگی در هر کار یکی از عوامل موثر در موفقیت هست و خودم این را تجربه کردم. 

استمرار و پیوستگی من در آزمون موجب شد بتوانم روش صحیح مطالعه دروس را یاد بگیرم و پیوسته افت و خیز های تحصیلی ام را بیایم . بعضی اوقات خسته می شوم اما فکر به نتیجه ای که در پس این تلاش ها و خستگی هاست مانع از توقف من می شود.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله؛ شرکت در آزمون های هدف گذاری من را متوجه کم کاری هایی که در هفته اول   داشته ام می کند و باعث می شود که در هفته دوم به فکر جبران باشم.

 

روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

بله من دروس تخصصی را با روش بازیابی می خوانم . به نظر من استفاده از روش بازیابی باعث صرفه جویی در زمان و افزایش بازده می شود چون گاهی اوقات مبحثی را بلد هستیم اما فکر می کنیم آن را فراموش کرده ایم یا بالعکس. 

استفاده از روش بازیابی این امکان را دارد تا در زمان کمتر متوجه نقاط ضعف و مباحثی که بلد نیستیم یا فراموش کردیم بشویم و تمرکزمان را بیشتر بر روی انها بگذاریم ، اما هم زمان نیز باید به نقاط قوت هم توجه و استمرار در آنها را حفظ کنیم و از آنها غافل نشویم .

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بلی، دفتر برنامه ریزی باعث شده ساعات مطالعه من به طور شگفت انگیزی افزایش پیدا کند و با بررسی جدول هفتگی بعد از هر آزمون متوجه بازده مطالعه دروس خود بشوم. 

قبل از استفاده از دفتر برنامه ریزی من پیشرفت را نتیجه رقابت با دیگران می دیدم اما بعد از ان متوجه شدم که پیشرفت در نتیجه رقابت با خود دیروزمان است . هر روز بهتر از دیروز و مطالعه بیشتر و بهتر از گذشته.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

من از کتاب پرتکرار برای امتحانات تشریحی استفاده می کنم و نتیجه بسیار خوبی از این کتاب ها گرفته ام  با استفاده از این کتاب مطالب مهم و سوال خیز دروس و مباحث را پیدا می کنم و با تیپ و نحوه سوالات امتحانی آشنا می شوم 

هم چنین استفاده از کتاب های سه سطحی کمک شایانی در تثبیت یادگیری به من می کند.

استفاده از کتاب های سه سطحی به دلیل طبقه بندی از نسبتا دشوار به دشوار تر باعث پیشرفت مرحله به مرحله شود و هم چنین نگاه کردن به درصد کسانی که به سوالات جواب درست داده اند به من اعتماد به نفس می دهد و یا باعث می شود که برای آن مبحث بیشتر تلاش کنم . 

 

روش مطالعه‌ موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟

زمانی که دانش اموزان دیگر نسبت به این دروس بی توجه بودند؛ من آنها را همانند دروس اختصاصی جدی می گرفتم و هرگز مطالعه آنها را کنار نگذاشتم.

Menu