گفت‌وگو با یاسمن عبدالهی پور قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی زرند

من عقیده دارم استمرار و پیوستگی در هر کار یکی از عوامل موثر در موفقیت است و خودم این را تجربه کرده‌ام.

گفت‌وگو با یاسمن عبدالهی پور قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی زرند

نام و نام خانوادگی : یاسمن عبدالهی پور

مقطع و رشته: یازدهم تجربی

نام شهر و استان: زرند، کرمان

میانگین تراز: 5675

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال نهم تا کنون (3سال)، 88 آزمون

شغل و تحصیلات مادر:  استاد دانشگاه، فوق لیسانس نرم افزار

شغل و تحصیلات پدر: کارمند دانشکاه، فوق لیسانس فناوری اطلاعات(IT)


 مصاحبه‌گر :  معصومه سعیدی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

در سال نهم از طریق دوستان و هم کلاسی‌هایم با کانون آشنا شدم، در مدرسه به دنبال راه‌هایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان بودم و ثبت نام در کانون از پیشنهاد‌های اکثریت بود. 


چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 

 3 سال، از سال نهم به طور پیوسته تا الان در کانون حضور داشتم.

 

در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟ 

از سال نهم تا کنون در 88 آزمون شرکت کردم.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

در سال نهم با شرکت مستمر در آزمون و لطف خداوند تنواستم در آزمون قبولی تیزهوشان موفق  شوم و به این مدرسه راه پیدا کنم. همچنین با شرکت در آزمون‌های کانون با روش تست زنی و انواع تیپ سوالات دروس در متوسطه دوم آشنا شدم.  روش صحیح یادگیری و خواندن دروسی از جمله زیست و فیزیک را نیز یاد گرفتم.


چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ 

من عقیده دارم استمرار و پیوستگی در هر کار یکی از عوامل موثر در موفقیت است و خودم این را تجربه کرده‌ام. استمرار و پیوستگی من در ازمون موجب شد بتوانم روش صحیح مطالعه دروس را یاد بگیرم و پیوسته افت و خیزهای تحصیلی‌ام را بیایم. بعضی اوقات خسته می‌شوم اما فکر به نتیجه‌ای که در پس این تلاش‌ها و خستگی‌هاست فکر می‌کنم، مانع از توقف من می‌شود.


 آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله؛ شرکت در آزمون‌های هدف من را متوجه کم کاری‌هایی که در هفته‌ی اول  داشتم می‌کند وباعث می‌شود که در هفته دوم به فکر جبران باشم.

 

روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

بله من دروس تخصصی را با روش بازیابی می‌خوانم. به نظر من استفاده از روش بازیابی باعث صرفه‌جویی در زمان و افزایش بازده می‌شود چون گاهی اوقات مبحثی را بلد هستم اما فکر می‌کنم ان را فراموش کرده‌ام یا بالعکس. استفاده از روش بازیابی این امکان را دارد تا در زمان کمتر متوجه نقاط ضعف و مباحثی که بلد نیستم یا فراموش کرده‌ام شوم و تمرکزم را بیشتر بر روی آن‌ها بگذارم، اما همزمان نیز باید به نقاط قوت هم توجه داشته باشم و استمرار در حفظ‌ آن‌ها داشته باشم و از آن‌ها غافل نشوم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بلی، دفتر برنامه‌ریزی باعث شده ساعات مطالعه من به طور شگفت انگیزی افزایش پیدا کند و با بررسی جدول هفتگی بعد از هر آزمون متوجه بازده مطالعه دروس خود بشوم.

قبل از استفاده از دفتر برنامه ریزی من پیشرفت را نتیجه رقابت با دیگران می‌دیدم اما بعد از آن متوجه شدم که پیشرفت در نتیجه‌ی رقابت با خود دیروزمان است . هر روز بهتر از دیروز و مطالعه بیشتر و بهتر از گذشته.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

من از کتاب پرتکرار برای امتحانات تشریحی استفاده می‌کنم و نتیجه بسیار خوبی از این کتاب‌ها گرفته‌ام.  با استفاده از این کتاب مطالب مهم و سوال خیز دروس و مباحث را پیدا می‌کنم و با تیپ و نحوه‌ی سوالات امتحانی آشنا می‌شوم. همچنین استفاده از کتاب‌های سه سطحی کمک شایانی در تثبیت یادگیری به من می‌کند. استفاده از کتاب‌های سه سطحی به دلیل طبقه بندی از نسبتاً دشوار به دشوارتر باعث پیشرفت مرحله به مرحله شده و همچنین نگاه کردن به درصد کسانی که به سوالات جواب درست داده‌اند به من اعتماد به نفس می‌دهد و یا باعث می‌شود که برای آن مبحث بیشتر تلاش کنم.

 

روش مطالعه‌ موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟

زمانی که دانش‌آموزان دیگر نسبت به این دروس بی توجه بودند؛ من آن‌ها را همانند دروس اختصاصی جدی می‌گرفتم و هرگز مطالعه‌ی آن‌ها را کنار نگذاشتم.

Menu