نام و نام خانوادگی: علی حسینزاده خضرلویی
مقطع و رشته: یازدهم تجربی
نام شهر و استان: شهر قره ضیاءالدین، استان آذربایجان غربی
میانگین تراز: 7404
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال هفتم تاکنون ۲3۰ آزمون
شغل و تحصیلات مادر: دیپلم، خانه دار
شغل و تحصیلات پدر: دیپلم، پیمانکار برق
مصاحبه گر: بهروز عیسی زاده
آیا درآزمونهای کانون غیبت داشتید دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر هیچ غیبتی نداشتم چون آزمون دادن به من کمک میکرد که با نظم و برنامه درس بخوانم و غیبت نکنم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
چون هر بار که آزمون میدادم نکات جدیدی را میآموختم و با جدیت وتلاش بیشتر برای آزمون بعدی درس میخواندم. یادمه اولین آزمونی که دادم ترازم حدود 6100 بود و این تراز با آزمون دادن و حفظ پیوستگی و اصلاح روشهای مطالعه و ... به بالای 7000رسید.
آیا در آزمونهای هدف گذاری شرکت میکنید؟
بله شرکت میکنم، آزمونهای هدفگذاری در هفته اول کمک میکنند که آموختههای خود رابسنجیم و برای هفته دوم بهتر برنامه ریزی کنم و آموخته هایم را تقویت کنم و در درسهایی که ضعف دارم، بیشتر کار کنم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
بله به طور منظم شرکت میکنم چون آزمونهای مشابه پارسال در هفته دوم کمک میکنند که نسبت به آزمون پیش رو (تعداد سوالها ، تیپ سوالها ) آشنایی داشته باشیم و هم از وضعیت درسی خود آگاه شویم تا هدفگذاری واقع بینانه داشته و اشکالات خود را قبل از آزمون برطرف کنیم.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکردید ؟چگونه برای دو هفته برنامهریزی میکردید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
بله، برنامهی راهبردی مانند چراغی مسیر درس خواندن را نشان میداد و بر اساس آن همهی درسهایم را همزمان جلو میبردم و اکثر اوقات برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بودند. علاوه بر این کارهای شخصی ام را هم براساس برنامه راهبردی آزمونها پیش میبردم مثلا استفاده از گوشی را بسیار محدود و آن هم بیشتر جنبه آموزشی و درسی است.
نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آنها را توضیح میدهید؟
درسهای فیزیک، شیمی و ریاضی. هر درس را که معلمها در کلاس درس میدادند در همان روز میخواندم و بعد از مطالعه دقیق کتاب و توضیحات معلم و حل تمرینات کتاب درسی، سوالات تشریحی از کتاب پرتکرار را مینوشتم و بعد از آن سراغ تست از کتاب آبی و سه سطحی میرفتم تا آموخته هایم را تثبیت کنم.
دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکرد؟
بله دفتر برنامهریزی را منظم مینوشتم، دفتر برنامهریزی هم کمک میکرد در هر آزمون که افت میکردم بدانم که در کدام درس کم کاری کردم و برای آزمون بعد تلاش بیشتری میکردم وهم باعث رقابت با خودم میشد به طور مثال هر روز ساعات مطالعهام را با روزهای قبل مقایسه میکردم و اگر کم بود حتما در روزهای آینده جبران میکردم.
تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را تمرین و استفاده میکنید؟
از روش ضربدر منها استفاده میکنم ابتدا سراغ سوالات آسان میروم بعد سوالات وقت گیر را حل میکنم و سوالاتی را که بلد نیستم نمیزنم.
تحلیل آزمون را چگونه انجام داد میدادید؟
همان روز آزمون، ابتدا سوالاتی را که اشتباه زدم، با استفاده از کتاب درسی البته تاجایی که بتوانم بررسی میکنم ومنتظر دفترچه پاسخ نمیمانم چون تحلیل با کتاب درسی به اصلاح روشهای مطالعه و ایجاد دقت بیشتر در مطالعههای بعدی بیشتر کمک میکند و بعد سوالات نزده را تحلیل میکنم در نهایت از سوالاتی که درست زدم نکتهبرداری میکنم و در کتاب درسی ام مینویسم و اگر روز آزمون فرصت نکردم مابقی را طول هفته بعد انجام میدهم.
شما از چه منابع کانون استفاده میکردید؟ این منابع چه ویژگیهایی داشتند؟
من از تمام کتابهای کانون مثل پرتکرار و آبی و سه سطحی و حتی نوروز استفاده کردهام، از کتابهای پرتکرار بیشتر برای تثبیت مطالب و امتحانات مدرسه و از کتابهای آبی و سه سطحی که دارای سوالات سطح بالا هستند هم باعث تسلط بهتر من بر مباحث میشوند و هم با تلههایی که در سوالات کنکوری نهفته هستند آشنا میکنند.
نظر شما در مورد نوروز و درس خواندن در آن ایام چیست؟
تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای پیشرفت و سبقت گرفتن برای هر دانش آموزی با هر سطح علمی و تراز از رقبا است و بستگی به نوع استفاده هر دانش آموز دارد به طور مثال دانش آموزی برای جبران ضعفهایش و دانش آموزی برای پیشخوانی مباحث ترم دوم و بعضی به صورت ترکیبی برنامهریزی میکنند. اما من سالهای قبل به صورت ترکیبی و با تابلوی نوروز برنامهریزی کردم و کتاب نوروز هم بهترین ابزار من برای دوران طلایی نوروز بود و من با این کتاب، مباحثی که ضعف داشتم جبران کرده وباعث عدم فراموشی مطالب شد و دربعضی دروس مباحث باقیمانده بعد از عید هم پیشخوانی کردم.
در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالشهایی امسال داشتید ؟چه کاری برای رفع خستگی انجام میدادید؟
در همهی این سالها با اراده و انگیزهی کافی هدفم را دنبال کردم و هر گاه هر مشکلی که پیش میآمد با صبر و تلاش دو برابر مقابله میکردم تا به نتیجهی مورد نظر در آزمونها دست یابم.
چرا کانون را در این سالها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟
پس از دوران ابتدایی با دیدن رتبههای برتر کانون تصمیم گرفتم در آزمونها شرکت کنم و مدرسه دوره ابتدایی هم به ما معرفی کرده بودند.
نقش آموزشی خانواده بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود ؟
پدرو مادرم نتیجهی آزمون را با اولویت نقاط قوتم بررسی میکنند و اگر افت داشته باشم همواره تشویق میکنند که علت آن را پیدا کرده و برای جبران آن برنامه ریزی و تلاش کنم. ازکودکی پدرو مادرم همیشه کنار من بودند و در خانه محیطی آرام در اختیار من گذاشتند و در دوران قبل از دبستان من را با انواع کتابها آشنا میکردند و خواندن شعر و داستان را به من می آموختند.
از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکردید ؟ کدام بخشها برای شما جالب تر بود؟
گاهی اوقات مصاحبه رتبههای برتر را میخواندم.
به نظرتان مهمترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟
تلاش ، اراده و پشتکار قوی داشتم و به راحتی تسلیم نمیشدم.
