نام و نام خانوادگی: معصومه قاسمی نژاد
رتبه سال ۱۴۰۲: ۵۷۵ منطقه ۲
رشته و دانشگاه قبولی:پزشکی روزانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز
نام شهر و استان: شهرستان سیرجان- استان کرمان
میانگین تراز:۶۳۲۲
چند سال کانونی بوده: 7 سال
چند آزمون شرکت کرده: 151 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: دیپلم خانه دار
درصدهای کنکور 1402:
زیست ۶۲ شیمی ۶۴ ریاضی ۳۵ فیزیک ۷۱ زمین ۴۰
تراز کنکور: 11200
تراز سوابق تحصیلی:۸۹۰۰
مصاحبهگر : خانم مرضیه سالاری
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟
از طریق تبلیغات اطرافیان در واقع شخصی آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان قبول شده بود و کانون را به من را معرفی کرد
نمرههای امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلیتان چند شد؟
دینی :۱۸.۲۵ عربی :۱۸ فارسی:۱۸ زبان انگلیسی:۱۸ شیمی:۱۹.۷۵ سلامت و بهداشت:۱۶.۷۵
علوم اجتماعی:۱۷.۷۵ زیست :۱۹.۲۵ ریاضی:۱۹.۷۵ فیزیک :۱۹
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟
مجموعا در ۱۵۱ آزمون شرکت کردم که بیشتر آزمون اصلی بودند و حدود ۵ تا آزمون هديه شرکت کردم
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
از سطح خودم با خبر می شدم و متوجه می شدم که باید روی چه درس هایی بیشتر کار کنم از نقاط ضعف و قوت خودم با خبر می شدم و با شرایط آزمون و کنکور زمان بندی خیلی آشنا می شدم و با توجه به نتیجه ای که از هر آزمون می گرفتم متوجه می شدم که برای هر درس چه سبک خواندنی بهتر هست و همان سبک را ادامه می دادم
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
به شدت چون در تمام سال هایی که آزمون می دادم و تحصیل میکردم معیارها برای درس خواندن فقط طبق برنامه راهبردی کانون بود و نتایج آزمون ها برایم به شدت مهم بود و دراین ۷ سال عضو کانون بودن شاید فقط ۲ یا ۳ آزمون غیبت داشتم و همواره قبل آزمون از آزمون های پارسال استفاده می کردم
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
خب اولا من به مسیر درس علاقه بسیار زیادی داشتم و اولویت من در مسیر زندگی درسم بود و از اونجا که به کمک کانون من می توانستم در مسیر درسم به شدت موفق باشم چون کانون به من مسیر را نشان می داد کانون با آزمون و تحلیل آزمون واقعا پایه درسی را قوی میکند و به درس خواندن من نظم می داد و من همیشه می دانستم در چه نقطه ای هستم و چه چیزهایی خواندم چه چیزهایی نخواندم من با این نتایج مثبت تشویق می شدم که در آزمون ها پیوسته باشم تا بهترین نتیجه بگیرم
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
در ۳ سال دبیرستان خیر در همه آزمون ها شرکت کردم اما در دوران متوسطه اول ۲ یا ۳ مرتبه به علت سرماخوردگی شرکت نکردم
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمون ها نظم فوق العاده ای به درس خواندن من می داد و همین طور که باعث میشد از مسیر درس خارج نشوم و باعث میشد همیشه در جای درستی قرار داشته باشم و هیچوقت از برنامه عقب نمانم در نتیجه همواره امیدوار باشم
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکردید؟
بله شرکت میکردم اولا به عنوان یک منبع تست زنی بودن و با آزمون و تحلیل آنها مقداری اطلاعات جدید بدست میآوردم و باعث می شد برا ی آزمون اصلی آمادهتر باشم و با سبک سوالات مبحث مورد نظر آشنا شوم
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکردید؟
بله شرکت میکردم چون باعث می شد برای آزمون اصلی خیلی آماده باشم و استرس مرا کمتر می کردند چون با سبک سوالاتی که قرار بود آزمون بدهم آشنا می شدم و همینطور آن هم به عنوان منبع تست زنی و تحلیل عالی بود
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟
از کارنامه خاصی استفاده نمی کردم فقط کارنامه معمولی عصر جمعه که متوجه ضعف ها و پیشرفت های خودم شوم و از نتیجه تلاش های دو هفته آگاه شوم که خوب بوده یا نه و از سطح خودم در شهر و کشور آگاه شوم
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
همواره مطابق برنامه کانون درس می خواندم همواره ۳ یا ۴ روز هفته اول تشریحی وار مطالب را میخواندم و ادامه دو هفته تست و تحلیل تست و مرور نکات را انجام میدادم
روش مطالعهی شما چگونه بود؟ آیا با روش بازیابی درس میخواندید یا دوبارهخوانی میکردید؟
3 الی ۴ روز اول هفته اول طبق برنامه کانون دروس را تشریحی وار میخواندم و در ادامه از کتاب تست هاس مختلف تست می زدم و تحلیل آنها و مرور نکات تست را انجام میدادم و اگر وقتی میماند آزمون می زدم و مطالب حفظی را از روی کتاب مرور می کردم و در دوران جمع بندی برای دروس فیزیک و شیمی ریاضی روش باز یابی را انتخاب می کردم و این خیلی به من کمک میکرد و به من کمک میکرد همه چیز را مرور کنم اما برای زیست دوباره خوانی را استفاده میکردم و ابتدا نکات و مطالب را مرور می کردم بعد تست می زدم
در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟
در درس ریاضی و فیزیک و شیمی همواره از بازیابی استفاده می کردم و تاثیر خیلی مثبتی داشت و باعث میشد همه نکات و مطالب به خوبی برایم مرور شوند
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
عصر جمعه سؤالات غلط و بدون پاسخ و شک دار را تحلیل می کردم به این صورت که ابتدا در خانه خودم سعی میکردم دوباره آنها رو حل کنم و اگه نمی توانستم از روی پاسخنامه مطلب را می خواندم و نکات خاص و مهم آن سوال رو در کتابم می نوشتم
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله در اسفند ماه و حتی آزمون اولی فروردین دچار این موضوع شدم و ابتدا خیلی خوب اون آزمون رو تحلیل می کردم و برنامه ریزی خیلی خوبی برای آزمون بعدی انجام میدادم و سعی میکردم امید خود را از دست ندهم و اگه دلیل افت خودم رو به علت متوجه نشدن بنیادی مبحث می دانستم سعی میکردم با دوباره خواندن جزوات و کتاب و فیلم آموزشی و تست دوباره مشکل رو برطرف کنم و گاهی منبع تست زنی رو تغییر میدادم تا بهتر مبحث را متوجه شوم و خانواده به من انگیزه می دادند و سعی می کردند من را امیدوار نگه دارند
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکنند؟
مادرم پشتیبان من بود و او اگر احساس میکرد من به کمکی احتیاج دارم من را راهنمایی میکرد و پیشنهاداتی به من می داد و مثلا منابع جدبد را برایم تهیه میکرد تا انگیزه و تنوع برایم ایجاد کند
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
شیمی و فیزیک اولش جزوه معلم و کتاب درسی را خیلی دقیق مطالعه میکردم به صورتی که درس را کاملا مفهومی متوجه شوم و بعد تست و تحلیل تست و مرور نکات رو انجام میدادم من معمولا برا امتحانات مدرسه خیلی خودم را آماده نمی کردم هدفم بیشتر آزمون ها بود اما نمراتم همواره در این دو ترم بالای ۱۸ بود و در آزمون ها هم معمولا بالای ۵۰ درصد بود
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
درصد زیستم خوب نبود و ضعیف بودم و با تغییر روش از جمله خودم سعی میکردم از شکل های کتاب نکته برداری کنم خیلی دقیق تست هایی که می زدم را تحلیل می کردم و نکات تست ها را در کنار شکل های کتاب می نوشتم و تست های زیادی کار می کردم
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
بیشتر تست کار می کردم تا روخوانی ، در ماههای اول سال روخوانی بیشتر بود و روزهایی که مدرسه بود حدود ۵ ساعت هر روز تست کار می کردم و ۲.۵ ساعت به روخوانی می پرداختم و بعد عید که مدرسه نبود حدود ۱۰ ساعت تست و ۳.۵ ساعت روخوانی می کردم
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است؟
دوران نیمسال دوم چون از لحاظ روحی امیدوارتر شده بودم و نظم کارهایم بیشتر شده بود و تست و آزمون زیادی هم کار می کردم
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود؟
برنامه ای چون اگر کانون نبود من به طور منظم نمی دانستم که چه موقع تا کجا بخوانم و کی جمع بندی کنم اما کانون از این لحاظ کمک زیادی به من کرد
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟ آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟
بله، به مرور این توانایی به علت تست و آزمون بیشتر افزایش یافت و توانایی تشخیص سؤالات ساده و سخت را پیدا کردم
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بود؟
۱۰ تا ۲۰ متغیر بود
آیا در کلاسهای درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟
در همه کلاس های مدرسه شرکت کردم این موضوع به من در استفاده حداکثر زمان کمک کرد چون تنها کلاسی که استفاده کردم مدرسه بود پس خیلی منظم از عصر ها و روز های تعطیل بهترین استفاده را کردم
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
ابتدا دروس تخصصی به ویژه زیست با مطالعه دوباره و تست و تحلیل تست
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله در هر آزمون مادرم کارنامه من را مشاهده میکرد معمولاً به دنبال دلیل افت من بود و تا جایی که میتوانست پیشنهاداتی به من می داد
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله از این دفتر استفاده می کردم و کمک زیادی به من میکرد چون من به صورت مکتوب با ساعت مطالعه و تعدادتست های خودم باخبر می شدم و با خودم رقابت بهتری داشتم که مثلا در روز بعد یا هفته بعد آمار را بالا ببرم
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
سه سطحی استفاده می کردم و به پیشرفت و تسلط بیشتر در درس کمک می کرد و خیلی کتاب کاملی برای تکمیل یادگیری مطالب هست
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
فیزیک بود در ابتدا سعی میکردم سر کلاس خیلی خوب گوش کنم و بعد در همان جلسه تدریس سعی درحال سؤالات معلم داشتم بعد در خانه دوباره مطالب را به صورت تشریحی میخواندم و بعد تعداد تست بالایی می زدم
اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
مفهومی تر مطالب را درک کردم تست بیشتر زدم برای زیست نکته بیشتر خواندم و همین طور تمامی مطالب را کامل خواندم در صورتی که در تیرماه مطالب را کامل نخوانده بودم
امسال سؤال های درس ریاضی در کنکور دشوار بود. آیا شما توانستید در مورد این سؤالها و سؤالهای دشوار درسهای دیگر خودتان را مدیریت کنید؟
بله توانستم و این توانایی بنظرم بر می گردد به تعداد تست و آزمون هایی که در طول سال داده ایم و من از آنجا که تست بسیاری کار کرده بودم و تعداد آزمون های بالایی هم زده بودم توانستم از عهده این موضوع به خوبی بربیایم و همینطور آگاهی از این که سؤال ها وقتی سخت هستند برای همه دانش آموزان شرایط یکسان است
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ این روشها در جلسهی کنکور چه کمکی به شما کرد؟
در تمام طول سال روش ضربدر منها استفاده کردم و به زمان بندی من خیلی کمک کرد و موجب شد یک دور بتوانم به همه سؤال های کنکور برسم و آنهارا بررسی کنم
کدام درس در جلسهی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟
خب طبيعتا ریاضی چون بیش از حد معمول سخت بود و سعی کردم آرامش خودم را حفظ کنم و بدانم این موضوع برای همه بچه ها یکسان است و خداروشکر توانستم سؤال هایی که می توانم حل کنم را شناسایی کنم و درصد قابل قبولی رو کسب کردم
در طول سال چقدر به رتبه فکر میکردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت میکردید؟
سعی میکردم خیلی فکر نکنم چون آرامش من را بهم میریخت حقیقتا خودم انتظار یک رتبه ۳ رقمی نداشتم و فکر می کردم شاید پزشکی قبول شوم اما من و خانواده ام انتظار دانشگاه سطح بالا را نداشتم و معمولا همین که پیوسته درس می خواندم برام کفایت میکرد و باعث میشد خیلی استرس رتبه را نداشته باشم
اگر دوباره به گذشته برگردید چه کارهایی را انجام نمیدهید؟ چرا؟
حقیقتاً من از کلاس های کنکوری در طول سال استفاده نکردم و چون همکلاس هایم شرکت می کردند گاهی خیلی آرامشم به علت این موضوع بهم می ریخت و فکر می کردم حال که شرکت نمی کنم ، ضرر می کنم و موفق نمی شوم و بابت این موضوع خیلی خودم را اذیت می کردم و اگر به عقب برگردم، فقط دوست دارم روحیات خودم رو عوض کنم امید و انگیزه بالاتری داشته باشم چون به خاطر همین روحیه خیلی وقت ها از آزمون هام نتیجه مطلوب نمی گرفتم در صورتی هنگام تحلیل متوجه می شدم چقدر سؤال هایی را بلد بودم ولی به علت استرس و آرامش نداشتن نتوانستم از عهده اش برآیم
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
خیلی کم استفاده می کردم نهایتاً روزی نیم ساعت خیلی وقت ها اصلا نبود و همیشه سعی میکردم حداقل استفاده را ببرم چون فضای مجازی همواره به من استرس می داد و انرژی منفی دریافت می کردم
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
باعث شد در تابستان یک جمع بندی و مرور کلی داشته باشم و همینطور باعث افزایش مهارت تست زنی من شد و باعث شد اول مهرماه با شرایط آزمون آشنا باشم و باعث پیشرفت من در ادامه سال شد
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
طبق برنامه راهبردی کانون همراه دروس دوازدهم دوبار قبل عید دروس دهم و یازدهم را مطالعه کردم و هر هفته ۳ روز آخر هفته به مطالعه و تست دروس پایه می پرداختم
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
خیلی مانند نیمسال اول عجولانه درس نخواندم و آرامشم را بیشتر حفظ کردم و خلاقیت خودم را بیشتر کردم خودم سعی میکردم نکات شکل ها را مشخص کنم
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
پیوستگی مداوم و همینطور به معنای واقعی هدف داشتم دوست داشتم به هدفم برسم
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟ چه کارهایی میکنید؟
شب پنجشنبه قبل آزمون و حد فاصل آزمون تا شب آزمون را استراحت میکردم و گاهی فیلم می دیدم و پیاده روی و رفتن به خانه پدربزرگ از جمله کار هایی بود که انجام می دادم
قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب میخواندند؟ چه کتابهایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟
بله یک سری کتاب داستان هایی از جمله کلیله و دمنه را میخواندند و اکنون من هم کتاب های غیر درسی را در اوقات فراغت خود مطالعه می کنم
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟
بله در ارتباطم در مورد سطح آزمون ها و سوالات و تعداد تست همدیگر گفت و گو میکردیم تقریبا اکثر دوستان صمیمی من پزشکی شهرهای گوناگون قبول شدند
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟
معلم های زیادی در مسیر درس به من کمک کردن از جمله خانم نجمی دبیر فیزیک و خانم رضازاده دبیر ریاضی و آقای مصباح دبیر زیست و خانم عسکری دبیر شیمی زحمات زیادی برای ما کشیدند
فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف میکنید؟
رتبه ای بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ فکر میکردم کسب کنم نتایج ما صبح زود اعلام شد و من از شب که خوابیده بودم چندین بار بیدار شدم و سایت رو چک کردم اما نتایج نیامده بود و صبح خانه پدربزرگم بودیم بیدار که شدم سایت رو چک کردم و با این که نتایج اومده بود من دلم نمی خواست رتبه ام را ببینم و اون روز خیلی روز خاطره انگیزی برای من شد
روش مطالعه موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟
سعی میکردم سر کلاس در مدرسه همان موقع درس را یاد بگیرم و بخوانم تا در منزل وقت کمتری از من بگیرد
دلیل انتخاب رشتهتان چه بوده است؟ این رشته اولویت چند شما بود؟
به علت علاقه ای که به این رشته داشتم انتخابش کردم و اولویت اولم بود
نقش پشتیبان در موفقیتتان چقدر بود؟
راهنمایی هایی که بعد هر آزمون به من میکردند پیشنهادات و منابعی که معرفی میکردند نقش بسزایی در موفقیت من داشت
