مریم حسن پور؛ از تراز 4300 تا تراز 6300

باعث می‌شد که بفهمم در این مباحث ازمون در چه سطحی هستم و همچنین استفاده از ازمون‌های بیشتر باعث تقویت مهارت تست زنی میشد .

مریم حسن پور؛ از تراز 4300 تا تراز 6300

 مریم حسن پور

رتبه 1961 منطقه 3

رشته و دانشگاه قبولی: دامپزشکی دانشگاه شیراز

استان و شهر: فارس، فراشبند

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار/ دیپلم

شغل و تحصیلات پدر:معلم بازنشسته /لیسانس

سال‌های حضور در کانون: 3 سال 

میانگین تراز :5832

تعداد کل آزمون‌ها :53 آزمون


مصاحبه‌گر: مریم فرزانه

 چند سال و چه سال هایی دانش اموز کانون بودید؟ 

سه سال، درسال های تحصیلی 98-99و 99-1400و 1401-1402  دانش آموز کانون بودم.


آیا در آزمون های هدفگذاری شرکت می‌کردید؟ انگیزه تان چه بود؟ فایده آزمون های هدفگذاری برای شما چه بود؟

بله در همه‌ی ازمون های هدفگذاری شرکت کردم .

الف )ارزیابی کیفیت درس خواندن در طول هفته 

ب)باعث می شد که بفهمم در مباحث ازمون پیش رو در چه سطحی هستم و همچنین استفاده از آزمون های بیشتر باعث تقویت مهارت تست زنی می‌شد .

  

آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ انگیزه تان چه بود؟ فایده آزمون های مشابه پارسال برای شما چه بود؟

بله، در اغلب آزمون های مشابه پارسال شرکت داشتم .

الف)بررسی سوالات سال گذشته و تعیین سطح خودم

ب)من در ازمون های مشابه پارسال عملکرد خوبی داشتم، برای آزمون اصلی و همچین با تحلیل خوب آزمون مشابه پارسال نقص های خودم را رفع می کردم و این کار باعث می شد در ازمون اصلی عملکرد خوبی داشته باشم .

 

برنامه راهبردی شما برای مطالعه  در طول سال  چه بود؟ اگر برنامه راهبردی کانون را برای خودتان شخصی سازی می‌کردید،‌توضیح دهید که روش تان چگونه بود؟

از برنامه راهبردی کانون استفاده می کردم به این صورت  که محاسبه می‌کردم در آزمون چه مباحثی مورد آزمون قرار می‌گیرد و بعد تعداد تست  های تمام مباحث را از منابع مختلفم جدا می‌کردم و بسته به تقسیم مباحث در طول روزهای هفته تمامی این تست ها را همراه کتاب درسی و درسنامه کتاب درسی و درسنامه کتاب کمک آموزشی حل می کردم.


به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست می زدید یا مساله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

به طور کلی در روزهای اول هفته که حجم درسنامه و مطالب کتاب که قرار بودمطالعه کنم، زیاد بودند، مدت زمان بیشتری را صرفا برای مطالعه کردن قرار می‌دادم و بعد مطالعه مبحث مورد نظرم تعداد تست های شماره زوجی که در برنامه روزانه خودم قرار داده بودم را حل می‌کردم،این تعداد تست ها در هفته اول کم‌تر بودن چون وقت بیشتری برای مطالعه کتاب و درسنامه می گذاشتم، نمی توانستم خیلی زیاد تست بزنم. 

در هفته دوم که درسنامه و موارد مورد مطالعه کتاب درسی کم تر می شد وقت خیلی بیشتری را صرف زدن تست های شماره فرد می‌کردم که مباحث خوانده شده برایم مرور شود و بعد از پایان این تست ها سراغ تست های کتاب سه سطحی می‌رفتم و به صورت زوج و فرد آن ها را حل می کردم. در واقع در هفته دوم و سه روز آخر تمام وقتم صرف حل تست های مروری می شد و در کنار آن اگر مبحث نخونده ای داشتم، جبران می کردم.

 

آیا روش بازیابی(Retrieval )را  می‌شناسید، اگر این روش  را می شناسید،‌ آن را چگونه یاد گرفتید؟ 

بله من این روش را با کمک پشتیبان کانون و همچنین سایت کانون یاد گرفتم و از آن به خوبی استفاده می کردم.

 

در کدام درس ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تاثیر این روش برای شما چه بود؟ 

من بیشتر برای زیست و شیمی از روش باز یابی استفاده می کردم و داخل این دو درس پیشرفت  تراز خوبی داشتم .

 

آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟

در بسیاری از موارد این 2 سوال را تشخیص می‌دادم .

با تحلیل ازمون در طول سال این دو سوال را نزدیک به کنکور به راحتی تشخیص می دادم .

  

در جلسه کنکور آیا توانستید سوال‌های ساده تر را تشخیص دهید؟

بله، در هر درسی از سوال اول شروع به پاسخ دادن می‌کردم و وقتی به سوالات سخت تر و زمان گیر می رسیدم آن‌ها را  علامت دار می کردم و به روند خودم تا پایان سوالات ادامه می‌دادم و بعد از پاسخ دهی به سوالات ساده تر دوباره برمی‌گشتم و سوالات سخت تر و زمان بر را پاسخ می‌دادم.

 

به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه های شما چند تا بود؟

من درآزمون های اول تعداد اشتباهاتم زیاد و حدود 30تا بودم که به مرور زمان در آزمون های بعدی سعی کردم با پاسخ ندادن سوالات شک دار اشتباهاتم را کم‌تر و تعداد آن‌ها را به 10 تا برسونم.


هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک  اولویت بیشتری می‌دادید؟

الف) بررسی اشتباهات 

 ب)بررسی سوال‌های ساده 

به بررسی اشتباهات اولویت بیشتری می‌دهم.

هنگام تحلیل سوالات آزمون در عصر همان روز برگزاری آزمون اول سوالاتی که درست پاسخ داده بودم را جدا و بعد سوالاتی که پاسخ اشتباه داده بودم یا اصلا پاسخی نداده بودم را تحلیل می‌کردم.

 

شما تا چه حد خود را یک دانش آموز کانونی می‌ دانید؟

زیاد، من در این 3 سالی که کانونی بودم از بین تمامی آزمون های ثبت نامی فقط در یک آزمون غیبت کردم که آن هم بیمار بودم و توانایی شرکت  در آزمون را نداشتم و در تمامی آزمون ها از دانش آموزان قهرمان پیوستگی بودم.

 از برنامه راهبردی استفاده می کردم و آ ن را برای خودم شخصی سازی می‌کردم و مطابق مباحث برنامه برنامه پیش می‌رفتم و از منابع کانونی مانند کتاب های سه سطحی استفاده می‌کردم.

   

اگر خود را یک دانش آموز کانونی می‌دانید، توضیح بدهید که از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟ نام این منابع را بنویسید و درباره هر کدام یک خط توضیح دهید.

از کتاب‌های سه سطحی  استفاده می‌کردم که گزینه خوبی برای مرور مباحث و تست های از قبل کار شده بود تا مطالب را قبل از آزمون  برای جمع بندی کنیم و چون درسنامه نداشتند، مدت زمان زیادی وقت نمی‌گرفتند ودر کل منبع خوبی برای جمع بندی مطالب بودند.

 

شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟

1)قهرمان پیوستگی 

2)قهرمان پیشرفت 

هر دو

قهرمان پیوستگی: از اول سال در هیچ آزمونی غیبت نکردم مگر یک آزمون که بیمار بودم.

قهرمان پیشرفت: اوایل ثبت نامم در آزمون ها با تراز 4300شروع کردم و هر سال در شروع آزمون ها تراز بهتری کسب می‌کردم به این صورت که آزمون اول دهم با 4300 و آزمون اول یازدهم با4900 و آزمون اول دوازدهم که پشت کنکوری بودم با تراز 5800 شروع کردم و موفق شدم با مقایسه کارنامه های خودم با آزمون های قبلی تراز 6300 هم کسب کنم.


روش مطالعه یک درس را هم بنویسید.

من در درس شیمی پیشرفت خوبی داشتم و از درصد 30خودم را به درصد 60و 70 رساندم.

اول منابع خود را عوض کردم و بعد درسنامه کتاب آموزشی و تمامی تست های آن مبحث را حل می‌کردم و در روزهای آخر قبل از ازمون با کتاب سه سطحی شیمی مرور می‌کردم.

 

بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید.

بهترین درصدم را در درس زیست شناسی کسب کردم، در این درس ابتدا متن کتاب درسی را کامل می خواندم و شکل کتاب درسی را کامل تحلیل می‌کردم و اگر به نکته جالبی در ذهن خود می‌رسیدم آن را در گوشه کتاب یاداشت می‌کردم.

 

اگر در آزمون تیر ماه نسیت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟

در درس فیزیک پیشرفت داشتم، مباحثی که می دانستم مشکل دارم را مشخص کردم و همراه دوستانم در کلاس تست فیزیک شرکت کردم و مشکلاتم را  برطرف می‌کردم.

 

امسال سوال‌های درس ریاضی در کنکور دشوار بود. آیا شما توانستید در مورد این سوال‌ها و سوال‌های دشوار درس‌های دیگر خودتان را مدیریت کنید؟ زمان را مدیریت کنید؛سوال‌های ساده‌تر را پیدا کنید و به سوال‌ها به صورت تصادفی پاسخ ندهید. لطفا در این مورد توضیح دهید.

من در درس ریاضی در کنکور تیر عملکرد مناسبی نداشتم، در حالی که در کنکور دی ماه توانسته بودم چند درصدی با وجود خواندن فقط 50 درصد مطالب مورد آزمون کسب کنم، در کنکور تیر سوالات ریاضی بسیار سخت بود و اصلا انتظار برخورد با همچین تست های را نداشتم و به علت استرس زیاد بعد از دیدن سوالات تمرکز خود را از دست دادم و متاسفانه نتوانستم درصدی در درس ریاضی کسی کنم.

Menu