نام و نام خانوادگی : سارا یوسفی
مقطع و رشته : دوازدهم تجربی
نام شهر و استان: خلخال، اردبیل
میانگین تراز : 7070
سالهای حضور در کانون : 6سال(ششم و ازهشتم تا دوازدهم)
تعداد کل آزمونها : 123 آزمون
شغل و تحصیلات مادر : دبیر،کارشناس ارشد زبان وادبیات فارسی
شغل و تحصیلات پدر :فوق تخصص،آلرژیو ایمونولوژی
مصاحبهگر : عدالت دهقانیان
چند سال و چه سالهایی دانش آموز کانون بودید؟
از هشتم تا امسال که دوازدهم هستم .
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکردید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، الف) انگیزه و فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله، آزمونهای هدفگذاری را به صورت آنلاین شرکت نمیکنم ولی خودم چاپ میکنم و آزمون میدهم ، خوبی آزمونهای هدفگذاری این است که میتوانیم یه هفته قبل از آزمون بفهمیم کجاها را مشکل داریم و کجاها را خوب خواندیم و در طی هفتهی بعد به برطرف کردن مشکلاتمان بپردازیم.
در واقع زمانی که احساس میکنم مطالب پیچیده است به عنوان آزمونک از آزمون هدف گذاری استفاده میکنم که هم با تست های مباحث آزمون آشنا شوم هم بتوانم تست زمان دار کار کنم وهم کارنامه داشته باشم.
برنامه راهبردی شما برای مطالعه در طول سال چه بود؟ اگر برنامه راهبردی کانون را برای خودتان شخصی سازی میکردید،توضیح دهید که روش تان چگونه بود؟
از برنامه راهبردی کانون استفاده میکنم و برنامههای درسی خودم را طبق آن میچینم.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست می زدید یا مساله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
6 ساعت معمولاً درس میخوانم،البته در بازههای مختلف سهم مطالعه و تست متفاوت است، مثلاً برای یادگیری اولیه بیشتر وقتم صرف مطالعه میشود و وقتی مفاهیم اولیه را فهمیدم بیشتر وقتم را صرف تست میکنم تا به تسلط مطلوبی در آن مباحث برسم و برای تثبیت مطالب هم بیشتر آزمون محور کار میکنم.
آیا روش بازیابی(Retrieval) را میشناسید، اگر این روش را می شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟
بله به نظر من روش بازیابی برای تثبیت مطالب بسیار خوب است به این گونه که برای مرور مطالبی که قبلاً خواندیم اول آزمون بدهیم و بر اساس آن آزمون مطالبی که یادمان رفته را بازخوانی کنیم.
در کدام درس ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تاثیر این روش برای شما چه بود؟
در درس زیست و شیمی بیشتر بازیابی را انجام دادم و این کار باعث شد در آزمونهای تابستان اکثر مواقع در این درسها درصد خوبی کسب کنم .
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟
بله ، اصولاً من سوالات آسان را اشتباه میزنم و سوالات سخت را درست و این به دلیل بی دقتی است، در امتحانات مدرسه هم همیشه وقتی امتحان سخت است نمره کامل میگیرم ولی وقتی آساون باشد بی دقتی میکنم البته بر روی این موضوع تمرکز کردم تا بهبود یابد.
آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟
بله تشخیص سوالات آسان برای من مشکلی نداشت و وقتی به این سوالات میرسیدم کنارش مینوشتم که دقت کن و همین کار باعث میشود به مرور بیدقتیهام را کنار بگذارم .
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه های شما چند تا بود؟
به طور میانگین در هر آزمون ۱۲ تا ۱۸ غلط دارم .
هنگام بررسی آزمونها به کدام یک اولویت بیشتری میدادید؟
الف) بررسی اشتباهات
ب)بررسی سوالهای ساده
من در تحلیل آزمون اول به بررسی سوالاتی میپردازم که در آزمون فهمیدم نکتهی خاصی دارد که من در طول دو هفته به آن توجه نکردم و به بیانی دیگر یک ریزه کاری خاصی در سوال است و در ادامه به بررسی سوالات غلط و در آخر هم سوالات درست را بررسی میکنم.
شما تا چه حد خود را یک دانش آموز کانونی می دانید؟
من تا حد خوبی یک دانش آموز کانونی هستم،چون در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنم و با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بوده یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی میکنم.
اگر خود را یک دانش آموز کانونی میدانید، توضیح بدهید که از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟ نام این منابع را بنویسید و درباره هر کدام یک خط توضیح دهید.
کتابهای سه سطحی را دارم. این کتابها، کتابهای خیلی خوبی برای مرور قبل از آزمون هستند چون مخصوصا در درسهای فیزیک و شیمی تعداد کمی تست با کیفیت بالا دارند.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
1)قهرمان پیوستگی
2)قهرمان پیشرفت
به نظرم قهرمان پیوستگی هستم چون حتی اگر برای آزمونی آمادگی کاملی نداشته باشم باز در آزمون شرکت میکنم.
