نام و نام خانوادگی: سینا خزلی
مقطع و رشته: دوازدهم تجربی
نام شهر و استان: تهران، تهران
میانگین تراز: 6153
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: یازدهم و دوازدهم، 29 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: فوق لیسانس زبان، خانه دار
شغل و تحصیلات پدر: آزاد، لیسانس
مصاحبه کننده : حمیدرضا اکبریان
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
برادر بزرگتر من از سال هفتم کانونی بودند و در حال حاضر دانشجوی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی هستند.
من از سال یازدهم وارد کانون شدم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
من به کمک این آزمون ها توانستم آمادگی کسب کنم و یادگیری ام را ارزیابی کنم و استراتژی های آزمون را یاد یگیرم و نقاط ضعف و قوتم را پیدا کنم.نهایتاً رشته پزشکی دانشگاه آزاد تهران را قبول شدم.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من در آزمون ها بدون غیبت بودم، در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کردم، طبیعتاً با برنامه راهبردی پیشروی داشتم، منابع کانونی هم داشتم؛ در نتیجه می توان من را یک دانش آموز کانونی دانست.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
من فقط از کارنامه اصلی استفاده می کردم، به کمک آن نتیجه ارزیابی خودم را می دیدم و با آن را با سایر دوستانم مقایسه می کردم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله، طبیعتاً هر دانش آموزی باید طبق برنامه راهبردی پیش رود تا موفق شود، و بر اساس آن به صورت مبحثی برنامه ریزی هفتگی داشتم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
من فقط سوال های غلط و نزده را تحلیل می کردم ،ابتدا به خودم فرصتی می دادم تا سوالات را به صورت زمان دار مجدداً حل کنم و اگر نمی توانستم به سراغ پاسخ نامه سوالات قلم چی می رفتم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله، من برای مدتی درگیر افت تراز شده بودم و حتی ترازم به زیر 6000 رسیده بود.در مواجهه با کارنامه ام خیلی حس ناراحت کننده ای داشتم و دو هفته حس ناراحتی را همراه خودم می کشیدم تا آزمون بعدی که بتوانم جبران کنم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
من در درس شیمی ضعف داشتم و با تغییر استراتژی توانستم میانگین درصدم را حدود 10 درصد افزایش دهم و نهایتا در کنکور سراسری شیمی را 47 درصد زدم و نمره 18.5 را در امتحان نهایی کسب کردم.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکنید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری میکند؟
به طور میانگین در روز های مدرسه 5 الی 6 ساعت مطالعه داشتم و در روز های تعطیل به 10 الی 12 ساعت می رسید.
من حدود 30% زمانم را به تست زدن اختصاص می دادم ولی اگر به عقب برگردم، 60% زمانم را به تست زدن اختصاص می دهم.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
ابتدا زیست شناسی را بررسی می کردم، به نظرم تاثیر زیادی در تراز کل داشت و مهم ترین درسم بود.من برای رفع ایراداتم ابتدا پاسخ نامه و سپس کتاب را دقیق بررسی می کردم.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
استفاده من از موبایل خیلی کم بود و نهایتا در روز های تعطیل حدود یک ساعت از آن استفاده می کردم.
کدام کتابها را به صورت فصلی مطالعه کردهاید؟
من کتاب های سه سطحی فیزیک و جمع بندی نوروز را داشتم ، من این کتاب ها را کامل استفاده کردم.
من به کتاب های سه سطحی از 10 نمره، 9 می دهم و به نظرم کتاب چالش برانگیزی بود و در یادگیری ام نقش موثری داشت.
