نام و نام خانوادگی : محمد حسین آشتیانی عراقی
رتبه سال 1402( منطقه و کشوری) : رتبه منطقه 640 ، رتبه کشوری 1794
رشته و دانشگاه قبولی : دندان پزشکی دانشگاه آزاد
نام شهر ، استان : تهران
میانگین تراز: 6456
سال های حضور درکانون : 5 سال
شغل و تحصیلات مادر : بانکدار ، دکتری
شغل و تحصیلات پدر : بانکدار ، فوق لیسانس
درصدهای کنکور 1402 :
زیست 63 / فیزیک48 / شیمی 45 / ریاضی 30
تراز کنکور: 10233
تراز سوابق تحصیلی : 9915
مصاحبهگر : محمدرضا خسروی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
از کلاس هشتم در آزمون های کانون شرکت کردم تا بتوانم علاوه بر جامعه آماری مدرسه با جامعه آماری کامل تری رقابت کنم.
نمرههای امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلیتان چند شد؟
ریاضی20 / فیزیک20/زیست18/ شیمی19.5/ دینی 20 /فارسی 18.5 / عربی 19.75 / سلامت 16 / هویت 16.25 /،وترازسوابق تحصیلی ام 9915 شد.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
رقابت در جامعه آماری بزرگ تر باعث انگیزه بیشتر من شد و باعث شد بتوانم بهتر و طبق بودجه بندی برنامه ریزی کنم تا بتوانم در آزمون ها موفق شوم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
در آزمون ها غیبت نداشتم و دلیل اصلی اش این بود که اگر غیبت می کردم از برنامه راهبردی عقب می افتادم و برای جبرانش باید انرژی بیشتری صرف می کردم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمون ها باعث افزایش خودشناسی می شد و با افزایش خودشناسی نحوه آزمون زدن را برای خودم اختصاصی کردم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکردید؟
اگر پاسختان مثبت است
الف) انگیزهتان چه بود؟
ب) فایده آزمونهای هدف گذاری برای شما چه بود؟
بله ، هدفم آشنایی با شرایط آزمونی بود و اینکه بتوانم برای خودم تخمین رتبه مناسبی داشته باشم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
از کارنامه کشوری برای دیدن تراز و مقایسه با هم تراز ها و از کارنامه اشتباهات برای شناخت نقاط ضعف استفاده می کردم.
مطابق برنامه راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بعد از آزمون تا آزمون بعد برای 13 روز باقی مانده برنامه داشتم و سعی می کردم بر اساس نقاط قوت و ضعفم در هفته های جاری برنامه ریزی کنم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
همه سوالات را تحلیل می کردم تا به حدی آماده شوم که اگر مجددا آزمون را پاسخ دهم مشکلی نداشته باشم و همه را صد بزنم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
افت در سال کنکور برای هر دانش آموزی با هر سطحی طبیعی است در آن دوران سعی کردم با حفظ اعتماد بنفس از افت بیشتر جلوگیری کنم و با قدرت بیش از پیش ادامه دهم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکردید؟
درس زیست نقطه قوت من در درس ها بود در این درس ابتدا کتاب و درسنامه را به دقت مطالعه می کردم سپس سراغ تست زنی منظم می رفتم و بعد از این که تست های آموزشی می زدم وارد مرحله تست زمان دار می شدم و بعد از آن هم تست های منتخب را به صورت آزمونی می زدم، آزمون زدن مداوم مهم ترین رکن برنامه ام بود.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
در روزهای هفته بین 4 تا 6 ساعت مطالعه داشتم و در روز های تعطیل میانگین بین 8 تا 10 ساعت که در ابتدا وقتم برای مطالعه جزوه معلم صرف می شد ولی پس از آن تست زنی ام را به مرور افزایش دادم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
در طول سال بیشتر به نقش آموزشی آزمون توجه داشتم چرا که تحلیل برخی سوالات نکات جدیدی به من آموزش می داد و در آخر سال چون جنبه رقابتی داشت جنبه سنجشی آزمون برایم خیلی مهم بود که بتوانم خودم را در جامعه آماری به خوبی بسنجم.
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدادید؟
بررسی اشتباهات
بررسی سؤالهای ساده
بررسی اشتباهات، بعد از آزمون اشتباهاتم را در دفترچه اشتباهاتم می نوشتم تا چشمم به غلط ها با مرور زیادشان حساس شود.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میرفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکردید؟
در ابتدا به تراز و درصد زیست توجه می کردم ولی وقتی ایراداتم را تنها با مطالعه پاسخنامه متوجه نمی شدم با سوال کردن از معلمان و دوستان به پاسخ دست پیدا می کردم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را می دیدند؟ اگر افت داشتید برخورد آنها با این افت چگونه بود ؟
بله آن ها پیگیر شرایط درسی ام بودند و هرگاه افت تراز داشتم خیلی به من انرژی مثبت و انگیزه می دادند تا دوباره به بهترین شرایط خودم برسم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی می کرد؟
برنامه ریزی ام طبق مدرسه و کانون بود و هر روز سعی می کردم دروس مختلفی بخوانم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده می کردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی داشتند؟
کتاب های سه سطحی بخاطر چالشی بودن سوالات.
بهترین درس شما در کنکور کدام بود؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
زیست، به ترتیب آموزش سر کلاس ، تست آموزشی، تست زمان دار، تست آزمونی، تحلیل آزمون انجام می دادم.
اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا می کردید؟
من بعد از دی برای کنکور تلاش بیشتری کردم چون کنکور دی برای من تلنگر بزرگی بود در عین حال که به من نشان داد با تست زیاد می توان عملکرد عالی در کنکور داشت.
در طول سال چقدر به رتبه فکر میکردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت میکردید؟
سعی می کردم از اتفاقات مسیر درس بگیرم و خیلی غرق رویا پردازی نشوم و خانواده خیلی به طور مشخص انتظار از من را بیان نمی کردند.
اگر دوباره به گذشته برگردید چه کارهایی را انجام میدهید؟ چرا؟
تست آزمونی بیشتری می زنم، تا با شرایط آزمون بیشتر آشنا شوم.
فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف میکنید؟
بله از خواب بیدار شدم و نتایج را دیدم بسیار خوشحال شدم از این که به هدفم رسیدم و جواب زحماتم را گرفتم.
دلیل انتخاب رشتهتان چه بوده است؟ این رشته اولویت چند شما بود؟
دندان پزشکی چون از بچگی به آن علاقه مند بودم و شرایط شغلی و درآمد آن بسیار بالا و خوب است و دارای جایگاه اجتماعی بالایی است.
