نام و نام خانوادگی : مریم قاسمی
رتبه سال 1402 : رشته زبان انگلیسی – 239 منطقه 2 / رشته علوم تجربی 1539 منطقه 2
رشته و دانشگاه قبولی : دکتری عمومی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
نام شهر و استان : گیلان / سیاهکل
میانگین تراز : 6134
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : سال ششم و از نهم تا دوازدهم و فارغ التحصیلی / 145 آزمون
شغل و تحصیلات مادر : فوق لیسانس مدیریت و لیسانس ریاضی / دبیر ریاضی
شغل و تحصیلات پدر : لیسانس ریاضی / دبیر ریاضی
درصدهای کنکور 1402 : زبان تخصصی - 79.05
تراز کنکور : 10068
تراز سوابق تحصیلی : 9432
قبولی: علوم پزشکی گیلان
مصاحبهگر : عاطفه افراسیابی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
من برای آمادگی و قبولی در تیزهوشان سال ششم عضو کانون شدم . در دوره دبیرستان نیز برای آمادگی در کنکور از سال دهم دوباره آزمون دادن را شروع کردم.
نمرههای امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلیتان چند شد؟
نمراتم در دروس زبان انگلیسی ، دینی و عربی 20 و در درس ادبیات 19 بود. معدل کتبی من 19.67 و تراز سوابق تحصیلی من 9432 بود.
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟
من سعی داشتم در تمام آزمون ها شرکت کنم و غیر از یک تعداد معدودی از آزمونها به دلیل کسالت بقیه را شرکت کردم . من 145 آزمون اصلی و اکثر آزمونهای هدیه را شرکت کردم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
شرکت در آزمونهای کانون به برنامه ریزی و نظم در درس خواندن به من کمک کرد.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
چون به برنامه ریزی کانون اطمینان داشتم و میدانستم که فرصت مرور و جمعبندی را بهم میدهد سعی میکردم با انگیره جلو بروم و به این فکر کنم که در نتیجه این همه آزمون داد آینده خوبی در انتظارم است.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
باعث میشد به برنامه پایبند باشم و عقب نیفتم.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکردید؟
بله در تعدادی از آنها شرکت کردم میخواستم بدانم در آخر هفته چقدر از درس ها را درست یادگرفته ام و آزمون دادن بهترین روش برای اینکار بود.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکردید؟
بله در تعدادی از آنها شرکت کردم به نظر من آزمون دادن یکی از روشهای تکمیل یادگیری است و من سعی میکردم با دادن آزمونهای مشابه پارسال زمانبندی دقیق را تمرین کنم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟
از کارنامه اصلی و گاهی هم از کلاسور ارزیابی برای مرور و تمرین سوالات غلط و نزده استفاده میکردم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله با توجه به برنامه راهبردی درس میخواندم و سعی میکردم بین تدریس دبیر ها در مدرسه و برنامه کانون توازن برقرار کرده و برنامه شخصی سازی را بر اساس آن بنویسم.
روش مطالعهی شما چگونه بود؟
سعی میکردم بعد از خواندن یک مطلب آزمونهای مبحثی بگیرم و با توجه به درصد آن آزمون یا دوباره از اول شروع به خواندن مبحث میکردم یا سراغ مبحث دیگری رفته و مبحث قبل را با آزمونهای روتین چند روزه مرور میکردم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟
همه سوالات را تحلیل میکردم . ولی اولویت بندی میکردم و به ترتیب سوالات نادرست ، نزده و سپس درست را بررسی میکردم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟
بله. سعی کردم با تغییر برخی روش های مطالعه و منابع و بالا نگه داشتن روحیه ادامه بدهم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟
مادرم در خانه بیشتر پیگیر درسهایم است و پدر و مادرم سعی در آرام نگه داشتن محیط خانه میکردند.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود؟
به نظرم نقش برنامه ای و سنجشی آن از جنبه های دیگر برایم پررنگ تر بود.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟
بله. سعی میکنند دلایل افت را با من پیدا کنند و با هم درباره روش های جبران افت صحبت میکنیم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟
من از کتابهای سه سطحی کانون برای جمعبندی استفاده میکردم. کتابهای کاملی هستند و دارای سوالات استاندارد می باشند.
