امیرمهدی پاک‌بین؛ رتبه 957 منطقه 2 تجربی کنکور 1402 از ملایر

برنامه‌ی مدرسه ما معمولاً جلوتر از قلم‌چی بود برای همین معلمان مشکلی با پیشروی با برنامه‌ی قلم‌چی نداشتند.

امیرمهدی پاک‌بین؛ رتبه 957 منطقه 2 تجربی کنکور 1402 از ملایر

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز:  امیر مهدی پاک بین   

رشته‌ تحصیلی:   تجربی 

میانگین تراز: 6500  

نام شهر، استان: ملایر، همدان

منطقه‌یا سهمیه‌ی کنکور: 957 منطقه 2 کنکور تجربی

تحصیلات پدر، شغل : لیسانس عمران، کارمند

تحصیلات مادر، شغل: لیسانس شیمی،  دبیر


مصاحبه‌گر :  مریم کولیوند


آیا در تابستان در آزمون‌ها شرکت می‌کردید؟ از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون‌های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟ 

بله، شرکت می‌کردم واز همان سال دهم تابستان را جدی گرفتم و آزمون‌های تابستان به دلیل کمک به پیش خوانی دروس بسیار مفید بود.

 

تا چه حد با منطق برنامه راهبردی آشنا بودید؟چگونه آن را اجرا می‌کردید و برای خودتان شخصی سازی می‌کردید ؟ مهمترین قسمت برنامه راهبردی برای شما کدام قسمت بود؟ مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی را چه می‌دانید؟ 

یکی از مزیت‌های بزرگ آزمون‌های قلم‌چی برنامه راهبردی آن است که با تکرار مطالب در آزمون‌ها و ایستگاه‌های جبرانی ‌یادگیری به طور کامل انجام می‌شود.

 

آیا برنامه مدرسه با برنامه راهبردی هماهنگ بود؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون‌ها را با هم هماهنگ می‌کردید؟ 

خیر، برنامه‌ی مدرسه ما معمولاً جلوتر از قلم‌چی بود و برای من مشکلی با بابرنامه راهبردی قلم‌چی نداشتم.

 

آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال‌های پایه تفاوتی کرد؟ چه تفاوتی؟ آیا در باره روش‌های مطالعاتی خود با دیگران نیز مشورت می‌کردید؟ چقدر دانستن روش مطالعه دیگران به شما کمک کرد؟ 

در سال‌های قبل از کنکور روش مطالعه بعضی از درس‌ها را نمی‌دانستم و با مشورت از نفرات برتر سال‌های قبل و شخصی‌سازی آن روش‌ها، در سال کنکور می‌دانستم که هر درس را باید به چه صورت بخوانم.

 

 در دوران دبستان هم برنامه‌ریزی می‌کردی؟ در دوران امتحانات چگونه درس می‌خواندی؟ 

بله، از کلاس پنجم با برنامه‌ریزی محدوده امتحانات را بین روز‌های قبل از امتحان تقسیم می‌کردم.

 

وقتي مدارس غير حضوري شد چگونه برنامه‌ريزي براي درس خواندن كرديد؟

همیشه طبق برنامه قلم‌چی پیش می‌رفتم و با کمک سی‌دی‌های آموزشی مطالب را ‌یاد می‌گرفتم.

 

در هر درس منابع کانونی خود را بنويسيد، مهم‌ترين ويژگي و فايده و دلیل انتخاب اين كتاب‌ها برای شما چه بوده، لطفا توضيح دهيد؟ 

از کتاب‌های آبی و سه سطحی استفاده می‌کردم که ویژگی این کتاب‌ها سطح سوالات مناسب و دسته بندی شده می‌باشد.

 

از سایت کانون در این مدت چه استفاده‌هايي کرد‌ه‌اید؟ 

برای تخمین رتبه و انتخاب رشته و دیدن نفرات برتر کنکور از سایت کانون استفاده می‌کردم.

 

 از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده ‌کردید؟ 

کارنامه اصلی و هدف گذاری و کارنامه‌ی 5نوع درس

 

 روش شما برای بررسی کارنامه‌ها و تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ 

بررسی اشتباهات و با استفاده از فیلم‌های آموزشی و کتاب‌های قلم‌چی مشکلاتم را حل می‌کنم.

 

چه برنامه‌ای برای مطالعه دروس عمومی‌ و اختصاصی خود داشتید؟ ( از نظر ساعت مطالعه، تعادل در مطالعه عمومی‌و احتصاصی، تعادل در تست زدن و..)     

در حالت کلی وقت بیشتری برای دروس اختصاصی می‌گذاشتم از دروس اختصاصی زیست و شیمی‌ را زمان بیشتر و از دروس عمومی ‌دینی و فارسی را از همه بیشتر می‌خواندم.

 

شما درسال گذشته بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانديد يا باروش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي‌داديد بعد درس مي‌خوانديد يا اول درس مي‌خوانديد بعد آزمون مي‌داديد؟ 

برای من روش دوباره خوانی بسیار موثر بود. برای آزمون 7 فروردین از روش بازیابی استفاده کردم ولی رتبه و تراز خوبی به دست نیاوردم بعد از آن در دوران جمع بندی کمی‌زودتر جمع بندی را شروع کردم و از روش دوباره‌خوانی استفاده کردم.


 آیا خلاصه نویسی داشتید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه بود؟ اشتباهات، سوال‌های علامتدار را چگونه برای خود مشخص می‌کردید و چگونه از ان‌ها استفاده می‌کردید؟ بیشتر در چه زمان‌هایی برایتان مفید بود؟ چقدر در آزمون‌ها جمع بندی و زمان امتحانات به شما کمک کرد؟  

بله، خلاصه نویسی در برخی درس‌ها داشتم که آنها را قبل از هر آزمون دوره می‌کردم و در این خلاصه‌نویسی‌ها برخی اشتباهات نکته‌دار آزمون‌ها را هم می‌نوشتم.

 

 چگونه بین مطالعه براي امتحانات نهایی و مطالعه براي کنکور و تعادل ایجاد کردید تا بتوانید در هر دو نتیجه لازم را به دست بیاورید؟ 

من با توجه به برنامه امتحان نهایی ساعت مطالعه هر درس را در طول روز تغییر می‌دادم و در نهایت در هر دو مورد موفقیت نسبی کسب کردم و معدل نهایی من 19 شد. 

 

معیارهای شما برای انتخاب رشته چیست؟ 

اولویت من برای انتخاب رشته پزشکی بود به دلیل علاقه‌ای که به این رشته دارم.

 

قبل از دبستان پدر و مادر چه چیزهايي به شما ‌یاد دادند؟ 

شمارش و نوشتن اعداد ، خواندن و نوشتن حروف الفبا، شعر، جمع  و تفريق اعداد يك رقمي و . . . پدر و مادرم به من ‌یاد دادند.

 

بهترين پشتيبان‌هاي شما دركانون چه اشخاصي بودند، لطفا نام ايشان را بگوييد؟ و بگوييد چه كمك‌هايي به شما كردند؟ 

تمام پشتیبانهای من خوب و تاثیر گذار بودند ولی چون قهرمان پیوستگی بودم از طرف کانون‌یک پشتیبان ویژه به نام آقای امیرحسین زارع که رتبه 7  کنکور 97 بودند به من کمک کردند که توصیه‌های ایشان برایم بسیار مفید و عالی بود  که از ایشان بسیار سپاسگزارم.

 

 برای مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام‌یک از روش‌هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟ (ضربدر و منفي ، زمان‌هاي نقصاني ، استراتژي بازگشت) آیا در طول سال نیز از این روش‌ها استفاده می‌کردید؟ آیا وقت کم آوردید‌یا خیر؟ استراتژی شما چه بود؟  

در آزمون‌های قبلی  طبق روش زمان‌های نقصانی زمان هر درس در مدت کمتری جواب می‌دادم همین موضوع سبب افزایش سرعت عملم در آزمون شد و در آزمون وقت کم نیاوردم.

 

 آیا اتفاق غیرمنتظره‌ای در جلسه‌ی کنکور برایتان به وجود آمد؟ آیا درسی بود که در جلسه‌ی کنکور شما را غافلگیر کرده باشد؟ چگونه خودتان را در آن شرایط مدیریت کردید؟ 

در جلسه‌ی کنکور جای نامناسبی داشتم و در ابتدای آزمون برای دروس عمومی‌ تمرکز کافی را نداشتم ولی با جواب دادن سوالات ریاضی روحیه‌ام را بدست آوردم.

Menu