نام و نام خانوادگی : سیدمحمد موسوی
مقطع و رشته : دوازدهم تجربی
نام شهر و استان : آباده ، فارس
میانگین تراز :7717
سالهای حضور در کانون :6 سال
تعداد کل آزمونها :168 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: خانهدار ، لیسانس
شغل و تحصیلات پدر: دبیر شیمی ، لیسانس
مصاحبهگر : مهری امینی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
از طریق دوستان و اقوام آشنا شدم، چون از اقوام قبل از من در کانون بوده اند و آنها در رشته های مختلف دانشگاهی از جمله پزشکی قبول شدند.
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودید؟
6سال، پایه ششم، هفتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
باعث پیدا کردن نقاط ضعف خودم و تلاش برای برطرف کردن آنها بود.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من در آزمونها غیبت نمیکردم و تلاش میکردم همه آزمونهای مشابه پارسال و هدف گذاری را شرکت کنم و از برنامه راهبردی کانون به عنوان معیار اصلی برنامه ریزی استفاده کردم.
چرا به پیوستگی در آزمونها توجه کردید؟
زیرا پیوستگی در آزمونها بسیار مهم است و یک یا چند آزمون محدود نمیتواند معیاری برای سنجش باشد.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر، غیبت نمیکردم. اهمیت پیوستگی برایم مهم بود.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
نتایج هر آزمون را با آزمونهای قبلی مقایسه میکردم و تلاش میکردم نقاط ضعف خود را برطرف کنم.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکردید؟ فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله، برای سنجش درسهایی که در هفته اول مطالعه کردم و تعداد کم سوالات هم بسیار مفید بود، هر بخشی که مشکل داشتم را پیدا میکردم و در هفته دوم توجه بیشتری به آن داشتم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکردید؟ فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله، به نظر من هر چه تست و مخصوصا آزمون بیشتری کار کنیم باعث پیشرفت میشود و بعلاوه این آزمونها توسط خود سایت تصحیح میشود بسیار مفید بود.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟
بله، برنامه راهبردی یک برنامه کامل است که قابلیت شخصی سازی هم دارد و برای برنامه ریزی دو هفتهای بسیار مفید است.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
سوالهایی که شک داشتم را روی دفترچه علامت میزدم و اول به سراغ سوالهای نادرست میرفتم و دلیل غلط زدن را همراه با راه حل درست در برگه ای می نوشتم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟
درس فیزیک
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
درس زیست، ابتدا شب قبل از تدریس معلم آن را پیشخوانی میکردم سپس به درس معلم عزیزم آقای میرزایی بدقت گوش می کردم و همان روز خود کتاب درسی را با دقت بسیار زیاد مطالعه میکردم و روز بعد به تست زنی میپرداختم و چندین منبع را مطالعه میکردم.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
در روزهایی که کلاسهای مدرسه برگزار میشد در تمام آنها شرکت می کردم و حدودا ۹ ساعت درس میخواندم و در روزهایی که کلاسها تعطیل بودند حدودا ۱۲ تا ۱۳ ساعت درس میخواندم که بیشتر این مدت به تست زنی اختصاص داشت.
دوران جمع بندی که برای من از بعد از عید شروع شد مهمترین دوران بود و تلاش خودم را بیشتر کردم و همچنین در دوران امتحانات نهايي علاوه بر خواندن کتابهای درسی و نمونه سوالات سالهای قبل از تست زدن هم غافل نشدم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
نقش برنامهای و سنجش برای من هر دو مهم بود،برنامه راهبردی کار برنامه ریزی رابرای من بسیار ساده کرد و اصولا اولین دلیلی که من در هر آزمون شرکت میکردم سنجش خودم و مقایسه با بقیه شرکت کنندگان بود.
در جلسه کنکور آیا توانستید سؤالهای سادهتر را تشخیص دهید؟
بله و این مهارت مخصوصا در درس شیمی و ریاضی بسیار مفید بود.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بود؟
تعداد غلطهایم حدو 10 الی 12سوال بود.
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدادید؟
بررسی اشتباهات
برای اینکه بتوانم نقاط ضعفم را رفع کنم و دوباره دچار اشتباه نشوم.
آیا در کلاسهای درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟
بله، من در همه ی کلاسهایی که مدرسه برگزار میکرد با جدیت شرکت می کردم. معلمین عزیز مدرسه من از تمام امکانات استفاده میکردند به طوری که من دیگر احساس نیاز به هیچ کلاس دیگری نداشتم و اولیای گرامی مدرسه هم همواره در کنار من بودند و به من مشاوره و راهنمایی میدادند.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میدیدند؟ اگر افت داشتید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
با مهربانی دلیل آن را از من می پرسیدند و به من آرامش می دادند و سعی میکردیم با هم مشکل را پیدا و برطرف کنیم.
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
فیزیک ۱: شرکت در کلاس درسی معلم
۲: تست زدن از منابع آموزشی ساده تر
۳: تست زدن از منابع سخت تر برای سنجش و آماده شدن برای آزمون قلم چی
اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
بعد از آشنایی با شرایط کنکور تلاش خودم را بیشتر کردم و تست زنی را بیشتر تمرین کردم و مدیریت زمان را تمرین کردم.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ این روشها در جلسهی کنکور چه کمکی به شما کرد؟
من بیشتر از روش ضربدر منفی استفاده می کردم و به مدیریت زمان من کمک می کرد.
کدام درس در جلسهی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟
با توجه به کنکور دیماه و کنکور رشته ریاضی که روز قبل بود غافلگیر نشدم.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
من در طول سال از گوشی فقط برای چک کردن مطالب درسی که در گروه مدرسه فرستاده میشد استفاده میکردم و بیشتر از ۱۰ دقیقه طول نمیکشید.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
جمع بندی پایههای دهم و یازدهم بسیار مهم هست که در تابستان سال آخر بخوبی انجام شود.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
تست زدن بیشتر و توجه و تمرکز بیشتر به کنکور
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟
بله، در این زمانها با خانواده به گفتگو می پرداختم.
قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب میخواندند؟ چه کتابهایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟
بله، داستانهای کوتاه ایرانی مثلا از کلیله و دمنه را بسیار دوست داشتم و الان هم عضو کتابخانه هستم.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟
تشکر از همه دبیران دبیرستان سعدی آباده و جناب آقای شهریاری مدیر دبیرستان
