برترها از روش‌های سه‌گانه برای مدیریت زمان می‌گویند (4)

برای دو کنکور قبل، روش‌های مدیریت زمان را بلد بودم ولی استفاده نمی‌کردم...

برترها از روش‌های سه‌گانه برای مدیریت زمان می‌گویند (4)




در کنکور، ارزش سوالات یک درس، چه ساده باشند چه دشوار، یکی است. کشف یک سوال ساده، سخت نیست. مباحثی که در آن مسلط هستید و نقطه قوت شماست، سوالاتی که قبلا شبیه به آن را حل کردید و بعضا سوالاتی که واقعا سر راست و بدون هرگونه پیچیدگی طراحی شده‌­اند و ....

بهترین استراتژی در یک آزمون، ابتدا حل این­گونه سوالات است به طوری که حتی یک سوالِ ساده هم نباید از تیررس ذهن­تان پنهان بماند. بنابراین نخست، آن­چنان که خود را می­‌شناسید برای خواندنِ هر سوال چند ثانیه وقت بگذارید و سپس تصمیم بگیرید. به کارگیری روش‌های مدیریت زمان در جلسه­‌ی آزمون ابزار کارآمدی هستند که به مدیریتِ سرجلسه‌­ی کنکورتان شخصیتِ منحصر به‌فردی می­‌بخشد. این روزها در آزمون­‌هایی که شبیه­‌سازی می­‌کنید بهترین فرصتِ تمرینِ روش‌های مدیریت زمان است. 


برترها از روش‌های سه‌گانه برای مدیریت زمان می‌گویند (4)

محمدهادی خیِرپور، دانشجوی پزشکی کرمانشاه

برای دو کنکور قبل، روش‌های مدیریت زمان را بلد بودم ولی استفاده نمی کردم. اما امسال هم روش ضربدر و منها و هم استراتژی بازگشت را استفاده می‌کردم. من ابتدا فکر می‌کردم باید به همه‌ی سوالات پاسخ داد اما متوجه شدم وقتی سوالی وقت‌گیر است و در آن لحظه قادر به پاسخگویی نیستم، بهتر است از آن عبور کرده و به سایر سوالات پاسخ دهم و در زمان اضافه به سراغ سوالاتی که علامت ضربدر زده بودم، بازمی‌گشتم.


انسیه سعیدی ابواسحقی، دانشجوی آموزش جغرافیا دانشگاه فرهنگیان 

 من از روش نقصانی استفاده می کردم. همیشه چند دقیقه ای پایان کار وقت اضافی برای سوالات نزده و شک دار داشتم که می توانستم برگردم و حتی سوالات را دوباره مرور کنم. چون روی این مسئله تمرین داشتم روز کنکور برایم مشکلی بوجود نیامد.


علیرضا حیدری، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که امسال داشتم همین مدیریت زمان آزمون بود. در آزمون‌های اول تا قبل از دی مشکل زمان داشتم. تنها عاملی که باعث رفع این مشکل شد این بود که در آزمون‌های مختلف قضیه مدیریت آزمون را تمرین کردم. این تمرین استفاده از روش‌هایی مثل ضربدر و منها و زمان‌های نقصانی باعث شد که من یاد بگیرم که ابتدا سوال‌های ساده را پاسخ دهم، بعد سوال‌های متوسط و در گام بعدی سوال‌های سخت را، اگر بلد بودم و زمان اضافه داشتم، کار کنم.

 


بهار کاوه پور، دانشجوی پزشکی دانشگاه اصفهان

در تمام آزمون‌ها و کنکور از روش‌های مدیریت زمان استفاده کردم. دانش‌آموزان از من می‌پرسند که در استراتژی بازگشت چه کاری بهتر است، اول به سراغ کدام درس می‌رفتی و یا ترتیب پاسخگویی به سوالاتت چگونه بود؟ به دانش‌آموزان می‌گویم این موارد مخصوصا استراتژی بازگشت باید شخصی‌سازی شود و شاید در همان روز آزمون باید تصمیم بگیرید که بهترین کار چه باید باشد. من نمی‌توانم بگویم مثلا در 15 دقیقه‌ای که در دفترچه‌ای زمان اضافه داریم اول باید به سراغ کدام درس بیاییم. ممکن است در هر آزمونی درس خاصی سخت باشد. گاهی وقت‌ها به تستی می‌رسیدم که نمی‌توانستم پاسخ بدهم برای همین در کنار آن ضربدر می‌زدم و از آن عبور می‌کردم. 


مریم آخوندی، دانشجوی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان

من از روش زمان‌های نقصانی و ضربدر و منها در جلسه آزمون‌های کانون استفاده می کردم که این باعث شد سر جلسه کنکور هم این روش‌ها را بهتر بتوانم استفاده کنم و مدیریت زمان بهتری داشته باشم.

مطالب مرتبط

Menu