در کنکور، ارزش سوالات یک درس، چه ساده باشند چه دشوار، یکی است. کشف یک سوال ساده، سخت نیست. مباحثی که در آن مسلط هستید و نقطه قوت شماست، سوالاتی که قبلا شبیه به آن را حل کردید و بعضا سوالاتی که واقعا سر راست و بدون هرگونه پیچیدگی طراحی شدهاند و ....
بهترین استراتژی در یک آزمون، ابتدا حل اینگونه سوالات است به طوری که حتی یک سوالِ ساده هم نباید از تیررس ذهنتان پنهان بماند. بنابراین نخست، آنچنان که خود را میشناسید برای خواندنِ هر سوال چند ثانیه وقت بگذارید و سپس تصمیم بگیرید. به کارگیری روشهای مدیریت زمان در جلسهی آزمون ابزار کارآمدی هستند که به مدیریتِ سرجلسهی کنکورتان شخصیتِ منحصر بهفردی میبخشد. این روزها در آزمونهایی که شبیهسازی میکنید بهترین فرصتِ تمرینِ روشهای مدیریت زمان است.

هومن مهاجری، دانشجوی پزشکی گیلان - رشت
من برای مدیریت زمان از روشهای زمان نقصانی، استراتژی بازگشت و ضربدر و منها استفاده کردم. یکی از مشکلات دانشآموزان در جلسه آزمون و کنکور آشفتگی ذهنی می باشد که من این موضوع را متوجه شده بودم و میدانستم با استفاده از ابزار و روشهای درست میتوانم جلوی این مشکل را بگیرم و به همین دلیل همیشه این روشها در منزل تمرین می کردم. در واقع این روشها کاملا برای من مفید بودند و کمک بسیار زیادی به من در کنترل زمان و جو آزمون کردند؛ آنها را در آزمونها به دفعات تمرین کردم و در کنکور هم از آنها استفاده کردم.

دانیال امرایی، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران
از روش زمان نقصانی در جلسه آزمون استفاده میکردم به این صورت که زمان کمتری را به هر درس اختصاص میدادم و سپس در زمان باقی مانده دوباره به سراغ آن درس آمده به بررسی آن میپرداختم .با این روش میتوانستم یک دور کل سؤالات را ببینم و درصدشان را از دست ندهم و همچنین به کاهش استرس و تعداد اشتباهات و مدیریت زمانم بسیار کمک میکرد.

فاطمه فریار، دانشجوی حقوق دانشگاه شهید بهشتی
از روش زمانهای نقصانی در آزمونها و کنکور استفاده کردم. چون سالها در آزمونها شرکت می کردم سرعت تست زنی بالایی داشتم و در جلسه آزمون به صورت خودکار روشها را اجرا می کردم، به صورتی که انگار در من نهادینه شده بود.

ماهان فردی، دانشجوی مهندسی برق شریف
در جلسه کنکور سعی کردم ابتدا سؤالهای آسان را که راهحل آنها به راحتی به ذهن خطور میکرد، حل کنم و برای سؤالات دیگر از روش ضربدر و منها استفاده کردم که تا حد زیادی موفقیت آمیز بود.
